علما و مسئولان فارس شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند
کد خبر: 3868692
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

علما و مسئولان فارس شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند

گروه سیاست و اقتصاد ـ علما، روحانیان، فضلا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و قضایی استان فارس طی پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را به محضر مقام معظم رهبری و ساحت مقدس امام زمان(عج) و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه توسط آمریكای جنایتكار، علما، فضلا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و قضایی استان فارس پیام‌های تسلیت صادر كردند.
در پیام تسلیت جامعه روحانیت شیراز آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
شهادت سردار وفادار، فداکار و جان نثار حریم ولایت و اهل بیت علیهم‌السلام ، سرادر سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب اندوه و تأثر فراوان گردید. شخصیت ارزشمندی که پس از سال‌ها دلاور مردی و مجاهدت به آرزوی دیرینه خود رسید و به جمع یاران صدیقش پیوست.
این سردار مؤمن، رشید و دلاور سپاه اسلام و یادگار دوران دفاع مقدس به عهد و پیمانش وفا کرد و در لحظات دشوار مقابله با دشمنان خدا از هیچ فداكاری دریغ نكرد و با مجاهدت‌های شجاعانه طومار داعش و تروریست‌های منطقه را جمع و در پی حمله شبانه و ددمنشانه دولت منحوس و جنایتکار آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
شهادت سردار رشـید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی پایان راه نیست و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامـی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العـالی فـرمودند: «با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند».
بی‌شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی گروه‌های مقاومت و حماسه‌آفرینان حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عـراق، انصـارالله یمـن، مجاهدان فلسطین و آزادی‌خواهـان جهان انتقام سختی از عاملان این جنایت در جای جای این کره خاکی خواهند گرفت.
جامعـه روحانیت شیراز شهـادت این سـردار دلاور و همـرزم باوفایـش شهید ابـو مهـدی المهنـدس را به محضر حضـرت بقیةالله‌الاعظـم(عج)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، تمامی مجاهدان و همرزمان جبهه مقاومت و مردم شـریف و قدرشناس و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاء الهی را برای آن مجاهد نستوه مسئلت می‌نماید.
همچنین در پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس نیز آمده است:
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر
شهادت پر افتخار مالک اشتر زمان، سردار رشید اسلام، مرد میدان عمل، حاج قاسم سلیمانی را به محضرمبارک مولانا صاحب‌الزمان(عج) مقام معظم رهبری، خانواده مکرم ایشان و مردم مسلمان جهان به خصوص رزمندگان مقاومت اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گوییم.
برای آن عزیز سفرکرده افتخار همین بس که توسط جنود شیطان بزرگ و ابر تروریست جهان آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.
بی تردید شهادت این فرمانده دلاور اسلام، موجب تقویت هر چه بیشتر جبهه مقاومت و منفوریت روزافزون جنایتکاران غربی، عربی و عبری خواهد شد. روحش شاد و راهش مستدام.
در پیام تسلیت سعید كوشكی جهرمی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز آمده است:
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند».
خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سپاهیان اسلام به دست سخیف‌ترین دشمنان کوردل اسلام و انقلاب موجب تاثر شدید مردم ایران و جهان اسلام شد و بار دیگر بغض و کینه این شقی‌ترین دشمن اسلام از فرزندان جان بر کف اسلام در ایران اسلامی نمایان گردید و مردم جهان اسلام را در سوگ مالک اشتر زمان داغ‌دار نمود.
استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار با عقل باژگونه خود این بار مستقیم و بدون واسطه به خیال واهی سعی در تلخ کام نمودن مردم ایران داشتند؛ اما باز هم راه را اشتباه رفتند زیرا شهادت افتخار ماست و از قطره قطره خون حاج قاسم سلیمانی هزاران سلیمانی دیگر در دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری بر پا خواهد خواست.
اینجانب با اندوه از دست دادن این چراغ نورانی، شهادت رادمرد طریقت و دفاع از ارزش‌های انسانی را به پیشگاه مقدس امام عصر(عج)، مقام عظمای ولایت، ملت شریف ایران، خانواده‌های معظم شهدا تبریک و تسلیت عرض نموده و همنشینی آن سردار مجاهد را با مولایش حضرت ابا عبدالله علیه‌السلام از درگاه خداوند متعال خواهانم.
متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس نیز به شرح زیر است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت در تفکر شیعی برترین طرق وصول به حق ، والاترین مقام و رفیع‌ترین مرتبت است و رسیدن به این فیض، بالاترین سعادت دنیوی و اخروی است؛ همانگونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده و حیات ابدی شده‌اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود».
شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، مالک اشتر علی زمان و اسوه خستگی‌ناپذیر مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین و خبیث‌ترین دشمنان اسلام را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌اللّه‌العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه، امت بزرگ اسلام به ویژه ملت شهیدپرور ایران اسلامی و همچنین همرزمان و دوستدارانش تسلیت عرض می‌نمایم.
بی تردید این آخرین باری نیست که دل‌های نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفادار به آرمان‌های بلند انقلاب، آماج گلوله‌های کینه دشمنان نظام مقدس اسلامی قرار می‌گیرند و دست شوم آن‌ها درخت تناور ثمربخش انسان‌های والایی را قطع می‌کنند که همواره جان عزیز خود را برای نثار در راه خدا در دست گرفته‌اند و یقیناً هر قطره از خون آن شهید والامقام پدید آورنده هزاران مجاهد با روحیه حماسی در جهت دفاع از اسلام عزیز و ارزش‌ها و آرمان‌های جبهه مقاومت خواهد شد و ملت قدرشناس ایران اسلامی و همه آزادگان جهان ضمن ارج نهادن به مقام ایثار و از خودگذشتگی و روحیه استکبارستیزی و مقاومت آن سردار شهید، ادامه دهنده راه سرخش خواهند بود.
پیام تسلیت فرماندار شهرستان شیراز به‌مناسبت شهادت سردار سلیمانی نیز به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند».

شهادت غرورآفرین سردار دل‌ها، مالک اشتر سپاه ایران سرافراز، سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور سپاه قدس را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌ نمایم.
گرچه ترور این بزرگ مرد جبهه دفاع مقدس او را به کاروان یاران شهیدش ملحق نمود اما پاسخ سنگین ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان اسلام را در پی خواهد داشت. نام و یاد و راه پر غروراین بزرگمرد تاریخ پرافتخار ایران برای همه قرون و اعصار زنده جاوید خواهد ماند.
در پیام تسلیت حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز نیز آمده است:
صبح ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ مردی از جنس نور و آسمان به عرش اعلی که بدون شک زادگاهِ ازلی و جایگاه معهودش بود، پر کشید و گرچه خود به آرزوی دیرینه‌اش رسید اما نه تنها ایرانیان، بلکه تمام آزادی‌خواهانِ جهان را در بهت و اندوهی بی‌پایان فرو برد.
سردار قاسم سلیمانی که نماد بارز مهربانی با یاران و خشم با بدخواهان بود در حالی در آغوش هم‌رزمانِ شهیدش آرمید که امید مظلومان و خار چشم زورگویان عالم بود.
اینجانب از سوی شهروندانِ شیراز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به ایشان تبریک و به خانواده و تمام ایرانیان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم و امید دارم در سایه عنایت حضرت ولیعصر(عج) که مرادِ همیشگیِ و یاور سپهبدِ شهیدمان بود، همچون همیشه راه شهیدانِ میهن پر رهرو باشد.
در پیام تسلیت حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم آمده است:
بسم رب الشهداء والصدیقین
«آنان که رفتند کاری حسینی کردند؛ و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند».
و تو هم حسین(ع) بودی و هم زینب(س) زمان ما ...
شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، مالک‌اشتر ولایت، اسوه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را محضر حضرت صاحب‌الزمان(عج)، نایب بر حقش حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، هم‌رزمان شهیدش و ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌نماییم.
قطعاً روح بلند و ارزشمند این مرد خدا هم‌نشین سید و سالار شهیدان و شهدای هم‌رزمش خواهد بود.
در متن پیام تسلیت صابر سهرابی،‌ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز آمده است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
انّا لله و انا الیه راجعون
مرحبا سپاهی مَردِ شرزهِ شیرِ کرمانی
داو برد دیو اوژن قاسم سلیمانی
روزنه آدینه روز، خبر آمد که سردار رشید اسلام، آن فاتح قلب‌ها و آرام‌بخش دل‌های امت اسلام، که در سراسر جهان، نامش برای ستمگران و ستم‌پیشگان، لرزه بر اندام و برای مظلومان و ستم‌دیدگان و امت اسلام، قوت قلب و پشتگاهی استوار بود، کفتارهای یزدیدی‌منش، او را شهد شهادت نوشاندند.
سپهبد قاسم سلیمانی، نام‌آوری برآمده از دیار رستم و سیاوش که از علی، رسم جوانمردی، از حسین رسم آزادگی و از عباس، غیرت را آموخته بود. او یک شخص نبود، او شخصیتی بود که نامش مدال فخری بر سینه ایران اسلامی تا ابد خواهد درخشید.
شهادت او، اجری بود که خداوند متعال برای چونان اویی قرار داده است.
شهادت این اسطوره دوران را به همه آزادمردان جهان، ولی امر مسلمین، و حضرت صاحب‌الزمان(عج) تبریک و تسلیت عرض می‌داریم.
خدعه می‌کنی با خصم در ذکاوتی پیدا
عجز دشمنان اینجاست: نقشه‌های پنهانی
پیام تسلیت علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس هم به شرح زیر اعلام شده است:
بسم رب شهدا والصدیقین
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون
سحرگاه امروز سپیده دم برما طلوع کرد درحالی که جان سردار امت اسلام حاج قاسم سلیمانی فرزند رشید ایران به سوی ملکوت اعلا پر کشیده بود.
امروز دست شقی‌ترین افراد به خون فرزند پاک و مطهر ایران اسلامی آغشته شد و امت عزیز عزادار گردید.
حاج قاسم سلیمانی که طنین گام‌هایش لرزه بر اندام ظالمان و مستکبران می‌انداخت، مجاهدی که برای حفاظت از مرزهای امت اسلام عاشقانه به سمت خطرها گام بر می‌داشت و بارها نیز شهادت را از درگاه خداوند طلب می‌کرد به آرزوی دیرینه خویش دست یافت.
بی تردید حاج قاسم سلیمانی در دلها و جان‌ها ماندگار است.او و راه حق طلبانه‌اش هرگز از ذهن و اندیشه آزادگان جهان محو نخواهد شد چراکه هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق.
حاج قاسم یک راه است که کورشدنی نیست، یک مرام است که بر آن پایانی قابل فرض نخواهد بود.
اینجانب به سهم خود و به نیابت از جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان و دانش‌آموزان استان فارس این مصیبت بزرگ و داغ سنگین و حزن‌انگیز را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، همه آحاد مردم شریف ایران و تمامی ملت‌های مقاوم و آزاده جهان تسلیت عرض می‌نمایم.
رجاواثق دارم که حماسه‌های حاج قاسم سلیمانی و اهداف بلندش سالهای متمادی در خاطر و گفتار دانش‌آموزان ما در هر کوی و برزن ماندگار خواهد بود و خاطره رشادت‌هایش سینه به سینه و قرن‌ها در اذهان مردم ایران به یادگار خواهد ماند.
مهرزاد لطفی، سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در پیام تسلیت خود آورده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون
در پی شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی ایران به دست تروریست‌های جنایتکار ارتش آمریکا در بغداد، جهان اسلام در ماتم او می‌گرید.
مکتب اسلام در طول قرن‌ها حیات، همواره مرهون حضور شخصیت‌های ارزشمندی بوده که با گوهره جان، در مسیر آزادگی و اعتلای اسلام و قرآن ایستاده‌اند و با تاسی به سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین(ع)، مسیر حق را پیموده‌اند.
خاک پاک ایران نیز به برکت اسلام، فرزندان شایسته‌ای از این دست در خود پرورش داده که بی شک سردار قاسم سلیمانی، از شایسته‌ترین این فرزندان بود که لحظه لحظه حیات پربرکتش را صرف تعالی دین و آبادی وطن کرد و نام او تا همیشه تاریخ، سربلند و پیروز است.

اینجانب به نوبه خود، شهادت این سرباز نام‌آور وطن را به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، مردم شریف ایران و بیت مکرم آن شهید جلیل‌القدر تبریک و تسلیت می‌گویم.
یکایک ما، ادامه دهنده راه پرافتخار او و حامی خون پاکش هستیم. از خداوند متعال مسئلت دارم آن شهید شریف اسلام را با مولا و مقتدایش امام حسین( ع) محشور گردانیده و به خانواده معزز ایشان صبر جزیل عنایت فرماید.
در پیام تسلیت علیرضا سیاهپور،‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم آمده است:‌
بسم رب‌‌الشهدا و الصدیقین
دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون آلوده شد و بامداد امروز، قبل از طلوع خورشید، ستاره‌‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، زندگی خود را صرف مبارزه با تجاوز، بی‌عدالتی و تروریسم کرده بود، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل شد و به دیدار معشوق همیشگی پر کشید.
ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم‌‌ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزّز آن شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزون‌‌تر از خداوند بزرگ مسئلت داریم.

انتهای پیام
captcha