تعطیلی مدارس علوم دینی کردستان
کد خبر: 3868947
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
در پی شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت؛

تعطیلی مدارس علوم دینی کردستان

گروه سیاسی ــ مدیر مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان از تعطیلی مدارس علوم دینی اهل سنت در این استان در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

ایوب احمدپور، مدیر مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مدارس علوم دینی آقایان و بانوان اهل سنت در شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره و مریوان امروز، 14 دی‌ماه تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام کلاس‌های درس مدارس اهل سنت تحت مدیریت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در استان تعطیل است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علیمه استان کردستان با تسلیت و تبریک شهادت سردار سلیمانی به ملت ایران، بیان کرد: در پی شهادت سردار سلیمانی سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شده که به این مناسبت امروز شنبه تمام مدارس حوزه علمیه در کردستان تعطیل است و روزهای یکشنبه و دوشنبه هم فقط امتحانات در این مدارس برگزار می‌شود و کلاسی دایر نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ مدرسه علوم دینی در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار، کامیاران، سقز و سریش‌آباد وجود دارد که ۴۰۰ طلبه آقا و حدود ۹۰۰ طلبه بانو در حال حاضر در مدارس علوم دینی اهل تشیع استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha