درخت تنومند انقلاب با خون سلیمانی ها آبیاری شده است
کد خبر: 3869136
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

درخت تنومند انقلاب با خون سلیمانی ها آبیاری شده است

گروه اجتماعی - استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده است، متذکر شد: درخت تنومند انقلاب با خون جوانان و سرداران رشیدی همچون بهشتی ها و چمران ها و سلیمانی ها و... آبیاری شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ ارسلان زارع،‌ استاندار گیلان امروز،‌ 14 دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با گرامیداشت و عرض تبریک و تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام، گفت: شهید سپهبد سردار سلیمانی نماد همبستگی ملی در صیانت و حفاظت از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم بود.

وی رفتار ددمنشانه، غیر قانونی و غیر اخلاقی رئیس دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم و اضافه کرد: آمریکایی ها ضمن خدشه دار کردن تمامیت سرزمینی عراق، یک حرکت تروریستی علیه جمهوری اسلامی انجام دادند.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه مقام رسمی و بین المللی سردار سلیمانی، گفت: این اقدام تروریستی در ادامه رفتارهای غیر قانونی دولت ترامپ بود و نه تنها افکار عمومی جهان، بلکه همه دولت ها و اندیشمندان سیاست خارجه و حتی سناتورهای ایالات متحده شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا را تقبیح کردند.

زارع با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده است، متذکر شد: درخت تنومند انقلاب با خون جوانان و سرداران رشیدی همچون بهشتی ها و چمران ها و سلیمانی ها و... آبیاری شده است.

وی با قدردانی از حضور باشکوه و موثر مردم گیلان به ویژه مردم انقلابی رشت در راهپیمایی اعلام انزجار از اقدام تروریستی دولت آمریکا، افزود: مردم گیلان بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه اصل حجاب یک امر دینی و واجب شرعی است، تصریح کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان علوم اجتماعی، حجاب موجب آرامش روح و روان هر انسان می‌شود؛ بنابراین می‌طلبد تمام مدیران و مردم توجه لازم به این موضوع داشته باشند.

استاندار گیلان بر نهادینه شدن مجموع قوانین و راهکارهای عفاف و حجاب تاکید کرد و یادآور شد: طبق آمارها، وضعیت عفاف و حجاب در گیلان نسبتا مطلوب است و جزو استان‌های خوب به لحاظ رعایت شهروندان است.

زارع با اشاره به اینکه تلاش در عرصه عفاف و حجاب باید بر کارهای ایجابی باشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها اقدامات خوبی در عرصه عفاف و حجاب صورت گرفته، اما در راستای درونی‌سازی و نهادینه کردن امر عفاف و حجاب باید بیشتر کار شود.

وی بر فعالیت پیشگیرانه براساس عملکرد گزارش مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها می‌توان از فضای مجازی بهره برد.

انتهای پیام
captcha