شکست جبهه استکبار در مقابل یک سردار ایرانی/ 3 مرحله خدمت افتخارآمیز
کد خبر: 3869139
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
سپهبد از زبان یک دوست، همرزم و همراه:

شکست جبهه استکبار در مقابل یک سردار ایرانی/ 3 مرحله خدمت افتخارآمیز

گروه جامعه ــ همرزم حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جبهه استکبار با تمام وجود در مقابل سردار ایستاده بود و ایشان به تنهایی حریف همگی بود، به تبیین سه مرحله خدمت افتخارآمیز این سردار شهید پرداخت.

حسن پلارک، همرزم سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از سردار سلیمانی گفت.

وی ضمن عرض تسلیت شهادت بزرگ‌مرد جبهه اسلام خدمت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و همه مردم عزیز ایران، گفت: گرچه شهادت برای ایشان بسیار شیرین، دلچسب و ارزشمند بود اما برای ما به حدی سنگین و جانفرساست که نمی‌توانیم بگوییم چطور این شهادت را تحمل کنیم؛ در طول مدتی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم، همیشه به دنبال شهادت بودند.

فرمانده نظامی مقتدر اما رئوف

پلارک با اشاره به سابقه 40 ساله همرزمی با سردار سلیمانی، گفت: افتخار دارم یکی از شاگردان ایشان باشم. سردار سلیمانی سجایای اخلاقی خاص و منحصر به فردی داشت که در هیچ فردی ندیده‌ام. یک انسان چندبعدی که در عین حالی که یک فرمانده نظامی مقتدر، قوی و سخت‌گیر بود، یک انسان رئوف، مهربان و دل‌نازک هم بود که موفق شد تمام این ویژگی‌های متضاد را با هم تلفیق کند و شخصیتی منحصر به فرد برای خود بسازد. سردار سلیمانی انسانی به تمام معنا عابد، بنده مخلص خدا و تسلیم پروردگار بود. انسانی که به جرئت می‌توانم بگویم نماز شبشان طی این 40 سال که من می‌شناختمشان ترک نشد. یک فرمانده نظامی باقدرت اما رئوف و اهل تضرع بودند.

این همرزم سردار شهید سلیمانی در پاسخ به این سؤال که سردار چگونه به چنین کمالی رسیدند؟ گفت: ایشان انسانی خودساخته بودند. نمی‌توانم مشابه ایشان پیدا کنم. جذبه و اقتدار ایشان زیاد بود. کسی نمی‌توانست در دستوراتی که می‌داد خدشه‌ای را ایجاد کند یا تعللی در اجرای دستورات از خود نشان دهد، اما همین انسان اگر با فردی شدیدترین برخوردها را نیز می‌کرد، اجازه نمی‌داد دلخوری به روز بعد بکشد، همان روز به بهانه‌ای زنگ می‌زد و از دل طرف درمی‌آورد و راضی نمی‌شد او شب در حالی بخوابد که کسی از دستش دلخور است.

خدمات افتخارآمیز سردار سلیمانی

پلارک به سه مرحله خدمت افتخارآمیز سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: مرحله اول، حضور در دفاع مقدس بود. فرماندهی حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله زبانزد بود. در هر عملیات هر خطی که به ایشان داده می‌شد، آن خط شکسته و عملیات پیروز می‌شد. مرحله دوم، خدمت در شرق کشور بود که طی پنج سال توانستند امنیت را به شرق کشور بازگردانند و برای همیشه تاریخ شرق کشور از دست توطئه‌گران، اجانب و جریان‌های افراطی نجات یافت و همچنان این امنیت مرهون تلاش‌های ایشان است.

وی سومین مرحله خدمت سردار سلیمانی را حمایت از مستضعفان و نهضت‌های آزادی‌خواه جهان اسلام دانست و گفت: یکی از موفق‌ترین اقداماتی که می‌توان در تاریخ از آن نام برد، اقدامی است که سردار برای حمایت از مستضعفان عالم انجام داد. جبهه استکبار با تمام وجود در مقابل ایشان ایستاده بود و ایشان به تنهایی حریف همه بود و در آخر هم وقتی دشمنان اسلام در میدان جنگ حریف ایشان نشدند، نامردانه از روش ترور برای حذف فیزیکی ایشان استفاده کردند اما بدانند که حاج قاسم را فقط به صورت فیزیکی حذف کردند و مدیریت، اخلاق، تدبیر و روش‌های ایشان در بین صدها هزار جوان عاشق او در سراسر جهان اسلام وجود دارد و هر کدام تک‌تک از سردار درس آموخته‌اند و یک سلیمانی شده‌اند.

این سردار دوران دفاع مقدس در پاسخ به اینکه پس از سردار ما چه باید بکنیم؟ ابراز کرد: وظیفه همه ما عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است که در حکم فرمانده جدید سپاه قدس بیان فرموده‌اند. مقام معظم رهبری در اصل همه فرماندهان سپاه را خطاب قرار داده و خواسته‌اند که راه سردار سلیمانی ادامه پیدا کند و روش همان روش سردار باشد.

وی اضافه کرد: در اصل حضرت آقا به تمام افرادی که با سردار سلیمانی در جهان اسلام مرتبط هستند و جوانان ایران اسلامی فرموده‌اند که راه اخلاص، پاکی، صلابت و تسلیم محض خداوند بودن را از سردار بیاموزند و آن را ادامه دهند، چرا که همین راه ضامن بقا، حیات و پیروزی جمهوری اسلامی است.

پلارک با ابراز خرسندی از اینکه وزیر آموزش و پرورش از چاپ زندگی ایشان به کتب درسی سخن گفته است، تصریح کرد: معرفی سردار سلیمانی به عنوان الگو و نهادینه کردن ویژگی‌های این شخصیت در رفتارمان وظیفه همه ماست. سردار تمام نشده است و از این پس باید از شخصیت ایشان استفاده کنیم. درخت سردار سلیمانی از این پس میوه خواهد‌ داد و نسل‌های آینده از آن بهره خواهند برد.

بهترین انتقام چیست؟

وی در پاسخ به این سؤال که بهترین انتقامی که سردار را خوشحال می‌کند چیست؟ گفت: سردار بحث شخصی نداشت که بخواهند انتقام شخصی گرفته شود. بارها و بارها نامهربانی‌هایی در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی در حق ایشان صورت گرفت اما ایشان به راحتی گذشت می‌کردند. از نظر شخصی ایشان نمی‌خواهند کسی انتقام بگیرد؛ اما برای نظام، انقلاب، جمهوری اسلامی و اینکه آمریکا احساس نکند هیمنه از دست رفته‌اش را با ترور ایشان به دست آورده است و احساس نکند دوباره قدرتمند شده و روحیه بگیرد، باید آنچنان درس محکمی به آمریکا بدهیم که در شأن ایشان باشد. انتقام اگر در شأن ایشان نباشد به نظر من هیچ اقدامی صورت نگیرد بهتر است. باید حرکتی را در شأن ایشان انجام داد و آنچنان ضربه‌ای به آمریکا زد که دل همه مؤمنان شاد شود و هیمنه آمریکا فرو ریزد.

پلارک در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه 25 سال با سردار اسماعیل قاآنی همرزم بود و در خصوص فرمانده جدید سپاه قدس، اظهار کرد: ایشان انسانی بسیار فرهیخته و خودساخته است. بیشترین ویژگی‌های شخصیتی که در سردار سلیمانی بود در ایشان نیز متبلور است. سردار قاآنی بهترین فرد برای جانشینی سردار سلیمانی است؛ حتماً ایشان هم محبوبیتی شبیه محبوبیت سردار سلیمانی بین مردم خواهند داشت، چون مرد خداست، نه مرد نفسش.

انتهای پیام
captcha