دست‌نوشته‌ سردار سلیمانی منتشر می‌شود
کد خبر: 3869159
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
معصومه آباد خبر داد:

دست‌نوشته‌ سردار سلیمانی منتشر می‌شود

گروه ادب ــ نویسنده کتاب «من زنده‌ام» گفت: دست‌نوشته سردار سلیمانی درباره خانواده‌اش نزد من محفوظ است و چون فکر می‌کردم انتشارش ممکن است از نظر امنیتی خطرناک باشد آن را منتشر نکردم، اما اکنون می‌توان این اسناد را منتشر کرد.

یادداشت منتشر نشده سردار سلیمانی در کتاب «من زنده‌ام»معصومه آباد، نویسنده کتاب «من زنده‌ام»، در گفت‌وگو با ایکنا درباره جایگاه و شخصیت سردار قاسم سلیمانی گفت: خیلی سخت است که در فراق و هجرت سردار سلیمانی از ویژگی‌ها و خصوصیات وی بگوییم، اما در مسلک و آئین ما هر شهیدی که به زمین می‌افتد، نهال دیگری به جای او خواهد رویید و حاج قاسم فقط سردار جبهه و جنگ، مقاومت و شهادت نبود، او نماد فضائل بسیار اخلاقی و دینی بود.

وی افزود: در دوره‌ بیماری‌ام سردار به عیادتم آمد. منش و رفتارش دل‌ها را تسخیر می‌کرد. چهره سردار یادآور دلاوری و شجاعت است، اما در درون مرزها هر جا که مردم درد و رنجی را متحمل می‌شدند، به خصوص در زمان وقوع زلزله و سیل، لباس کمک و همیاری به تن می‌کرد.

تبلور عصاره شخصیت شهدا در سردار سلیمانی

آباد ابراز کرد: حاج قاسم روح بزرگ و دل فراخی داشت که او را تا آن سوی مرز‌ها کشاند و به شخصیت جهانی بدل کرد. گاهی که برای نسل امروز از معرفت و مرام شهدا سخن می‌گوییم، برای آن‌ها چنین اسطوره‌ای، غیرقابل باور است، اما عصاره و سمبل شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در شخصیت سردار سلیمانی متبلور بود. 

وی گفت: او بر وحدت و یکپارچگی، که عامل پیروزی کشورمان در انقلاب و دفاع مقدس بود، تکیه داشت و تأکید می‌کرد که وحدت به‌ عنوان عامل پیروزی باید رمزگشایی شود تا دشمن نتواند در صف ملت ایجاد نفاق کند.

این نویسنده تصریح کرد: تقریظ سردار سلیمانی بر کتاب «من زنده‌ام» دو صفحه بود که موضوعش در مورد خانواده ایشان بود و من در آن زمان این دست‌نوشته را منتشر نکردم زیرا تصور می‌کردم دشمن از این موضوع سوء استفاده کند و خدای ناکرده به خانواده او آسیب برساند. در بخشی از همین یادداشت‌ها آمده بود که اگر برای زینب و نرگس من این حادثه اتفاق می‌افتاد، محاسنم یک‌شبه سفید می‌شد.

یاران همه رفتند افسوس که جامانده منم

آباد با بیان اینکه لباسی که سردار سلیمانی به تن داشت، لباس شهادت بود و نه ماندن، گفت: اخلاص سردار سلیمانی او را جهانی کرد. او متعلق به این جهان نبود. روزی در بیمارستان با چند شاخه گل به عیادتم آمدند، گفتند نباید شما را روی ویلچر ببینم و شما باید سرپا باشید و زمانی هم که به منزل آمدند، من ویلچر را کنار گذاشتم و گفتند چقدر خوشحالم که روی ویلچر نیستید و همه این‌ها حکایت از محبت ایشان دارد.

وی گفت: با وجود اینکه می‌دانستیم که او را روزی از دست خواهیم داد و در فراق او اشک می‌ریزیم، به ویژه اینکه شعر یاران همه رفتند افسوس که جامانده منم/ حسرتا این گل خارا، همه جا رانده منم، همواره بر زبانش جاری بود و نشان از بی‌تابی وی برای رفتن و پیوستن به قافله یاران و دوستان شهیدش دارد و این پیام تسلیت به همه آزادگان دنیاست و منش و مرام سردار سلیمانی باقی خواهد ماند. 

این نویسنده ابراز کرد: وقتی به رفتار و شخصیت سردار شهید حاج قاسم توجه کنید، خواهید دید که در نقش همسر و پدر خانواده بسیار بامحبت و با رقت قلب بود و در لباس خدمت نیز خود را مسئول می‌دانست.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۹
0
0
سلام خانم آباد من دارم کتاب تون رو میخونم خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم واقعا کتاب بسیار جالبیست باداستان کودکی شنا خوشحال و از رنجهای شما رنجور شدم و گریه کردم التماس دعا
captcha