شخصیت حاج قاسم می‌تواند منبع تولید آثار هنری فاخر باشد
کد خبر: 3869176
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
جواد افشار:

شخصیت حاج قاسم می‌تواند منبع تولید آثار هنری فاخر باشد

گروه هنر ــ یک کارگردان سینما و تلویزیون اظهار کرد: شخصیت فردی مانند حاج قاسم سلیمانی ظرفیت آن را دارد که منبع تولید آثار فاخر و ملی باشد.

جواد افشار، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو  با ایکنا با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد قهرمانی ملت ایرانی است، اظهار کرد: سردار سلیمانی از ابتدای جوانی‌اش خودش را وقف کشور کرد و در هشت سال دفاع مقدس یکی از چهره‌های فاخری بود که توانست با رشادت‌های خود برگ زرینی را در تاریخ این سرزمین رقم بزند. حفظ کیان این سرزمین برای سردار، مهم‌ترین اولویت زندگی‌اش بود و هر زمان احساس خطر می‌کرد با تمام وجود و جان بر کف عازم جبهه‌های نبرد می‌شد و برایش فرقی نمی‌کرد این مبارزه در مرزهای سرزمینش باشد یا مبارزه با دژخیمان داعش.

وی افزود: جهاد حاج قاسم بعد از هشت سال جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد، زیرا دشمنان انقلاب و ایران سعی کردند به شیوه‌های گوناگون به جمهوری اسلامی ایران صدمه بزنند. حاج قاسم در خارج از مرز‌ها جنگید تا دست داعش از این سرزمین دور بماند. هنوز زمان زیادی از رجز‌خوانی‌های سران داعش نگذشته است که فریاد می‌زدند در میدان آزادی سر از تن ایرانیان جدا می‌کنیم، اما سردار این صداها را در نطفه خفه کرد. 
 
شهادت بزرگترین پاداش حاج قاسم بود
 
کارگردان فیلم «گاندو» با بیان اینکه سردار سلیمانی اجرش را از خداوند دریافت کرده است، اظهار کرد: پاداش این ایثار و جانفشانی را مردم نمی‌توانند جبران کنند اما خداوند به وعده‌ای که در این زمینه داده عمل خواهد کرد، زیرا خداوند در سوره آل عمران آیه  169 فرموده است: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون؛ و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.» البته محبوبیت سردار و جایگاه رفیع او همیشه در قلب ایرانیان باقی خواهد ماند. 
این فیلمساز ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی بزرگترین پاداش دنیوی را هم دریافت کرد و شهادت او از سوی بزرگترین دژخیم زمان شکل گرفت تا شهادت او پیامش را در گوش جهانیان طنین‌انداز کند و همگان بدانند که حامی واقعی تروریسم کیست. نکته بعد اینکه سردار سلیمانی دانه‌ای فرورفته در خاک است که به سرعت سر از خاک بیرون می‌آورد و صد‌ها قاسم‌ سلیمانی باز هم در راه این سرزمین جانفشانی خواهند کرد، زیرا او نماد استقامت، شجاعت و الگوی جوانان بسیاری در این سرزمین است. 

سینماگران شخصیت والای سردار را به تصویر بکشند
 
وی در پاسخ به این سؤال که سینماگران چگونه می‌توانند مبلّغ آرمان‌های سردار دل‌ها باشند، تأکید کرد: سردار سلیمانی سرشار از نبوغ نظامی بود. همچنین اخلاقیات والای انسانی او زبانزد همه مردم ایران بوده و هست. در همین راستا سینماگران می‌توانند در قالب فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی گوشه‌ای از  شخصیت عظیم این شهید را به تصویر بکشند.

افشار با بیان اینکه اگر شخصیتی چون قاسم سلیمانی در آمریکا حضور داشت، منبع الهام آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی بود، بیان کرد: اگر در هالیوود قهرمان و شخصیتی چون سردار سلیمانی داشت، مطمئناً صد‌ها فیلم درباره او ساخته می‌شد. پس چرا نباید در این زمینه به اندازه توانمان عمل کنیم. البته مسئولان نیز باید از تولید چنین آثاری حمایت کنند تا شرایط فعالیت برای هنرمندان فراهم شود. 
 
وی در پایان تصریح کرد: شخصیت حاج‌قاسم دیگر تکرارشدنی نیست، اما نباید فکر کنیم با از دست دادن او فرهنگ مقاومت و شهادت متوقف می‌شود، زیرا مکتبی که امام(ره) آن را پایه‌گذاری کرد و رهبر انقلاب آن را پرورش داد، حاج قاسم‌های دیگری دارد که پویندگان این راه خواهند بود. 
انتهای پیام
captcha