شاعران بیجاری در رثای سردار سربلند می‌سرایند
کد خبر: 3869211
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

شاعران بیجاری در رثای سردار سربلند می‌سرایند

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری شب شعری با عنوان «شهید زنده» در بیجار خبر داد و گفت: شاعران بیجاری در این شب‌ شعر سروده‌های خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برنامه‌های ویژه‌ای را به‌مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران سپهبد حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده است.

وی افزود: بر این اساس فیلم «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، به‌‌عنوان فیلمی مورد توجه این شهید والامقام روز دوشنبه، ۱۶ دی‌ماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار به‌صورت رایگان برای تمام اقشار اکران می‌شود.

مرادی بیان کرد: فیلم‌برداری این فیلم سینمایی که اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند مهرماه ۱۳۹۷ با حضور شهید قاسم سلیمانی آغاز شد و در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۶ سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

برگزاری کارگاه کاریکاتور «ترامپ تروریست»

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده حوزه هنری برگزاری کارگاه کارتون و کاریکاتور «ترامپ تروریست» است، عنوان کرد: این برنامه توسط خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه ساعت ۱۶ در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود و ورود تمامی علاقه‌مندان در این کارگاه تولید محور آزاد اعلام‌ شده است.

رئیس حوزه هنری استان بیان کرد: حوزه هنری شهرستان بیجار با برپایی کارگاه تولید اثر با حضور جمعی از نقاشان بیجاری اقدام به خلق اثر با موضوع «استاد مقاومت» سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی می‌کنند.

وی بیان کرد: این کارگاه دوشنبه، ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ در گالری مهر حوزه هنری بیجار واقع در سینما آزادی برگزار شد و در آن نقاشان و طراحان بیجاری آثار خود را خلق می‌کنند.

مرادی از برگزاری شب شعری با عنوان «شهید زنده» در بیجار خبر داد و گفت: شاعران بیجاری در شب‌ شعری با عنوان «شهید زنده» روز سه‌شنبه، ۱۷ دی‌ماه از ساعت ۱۶ در محل حوزه هنری این شهرستان سروده‌های خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین آماده‌سازی چند نمایش با موضوع این شهید والامقام، گردهمایی خوشنویسان استان و خلق اثر، حضور گسترده در مراسم بزرگداشت و تولید نماهنگ از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha