محافظ جوان سردار سلیمانی که بود
کد خبر: 3869315
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

محافظ جوان سردار سلیمانی که بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شهید وحید زمانی‌نیا را می‌توان جوان‌ترین محافظ سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی دانست، جوانی از خطه شهرری که در جوار مضجع شریف محدث بزرگ حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) رشد یافت.

محافظ جوان سردار سلیمانی که بودبه گزارش ایکنا؛ شهید وحید زمانی‌نیا که در حادثه تروریستی ساخته و پرداخته سردمداران بزدل کاخ سفید، همراه با سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به فیض عظیم شهادت نائل شد، روز 30 تیرماه سال 1371 در محله اتابک تهران به دنیا آمد.

این شهید والامقام، از هفت‌سالگی به بعد در شهر ری و در جوار آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) رشد یافت و پس از دریافت مدرک دیپلم، سال 90 وارد دانشگاه افسری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپس وارد یگان‌های سپاه شد و در نهایت در راستای مأموریت‌های محور مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و عمه سادات(س) فعالیت خود را آغاز کرد.

شهید زمانی‌نیا، با نظر مسئولان مجموعه‌ای از سپاه پاسداران که تحت امر ایشان فعالیت داشت، به عنوان یکی از محافظان سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی انتخاب شد و دوشادوش ایشان در مأموریت‌های مختلف حضور پیدا کرد و در نهایت نیز این توفیق را به دست آورد تا در کنار سردار شهید سپهبد سلیمانی به درجه رفیع شهادت رسید.

وحید زمانی‌نیا از هفت‌سالگی ورزش تکواندو را آغاز کرد و تا زمانی که جذب سپاه پاسداران شد نیز این ورزش را به طور مرتب ادامه داد و درجات و کمربندهای مختلف این رشته را به دست آورد و همیشه آمادگی جسمانی خود را برای اجرای مأموریت‌های مختلف حفظ می‌کرد.

شهید زمانی‌نیا در حالی که در چند رشته در دانشگاه سراسری قبول شده بود، همان زمان نیز برای دانشگاه افسری سپاه امتحان داد که آنجا نیز پذیرفته شد و با توجه به علاقه و شعفی که برای خدمت به اسلام و انقلاب داشت، از حضور در دانشگاه سراسری امتناع ورزید و در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه مشغول به تحصیل شد.

وی از همان زمان که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، با توجه به علاقه‌ای که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) داشت، درخواست داد تا در محور مقاومت حضور داشته باشد که از همان زمان در مسئولیت‌های مختلف چه پشت جبهه‌ها و چه در مناطق عملیاتی در خدمت سردار سلیمانی بود. شهید زمانی‌نیا همچنین، از اواخر 97 به طور مستقیم در خدمت سردار بود و این توفیق را داشت که یک سال و چند ماه به عنوان محافظ به ایشان خدمت می‌کرد.

برادر شهید زمانی‌نیا در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ارتباط این شهید بزرگوار با آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در شهر ری گفت: یکی از مواردی که در مورد آقا وحید، می‌توان بدان اشاره کرد، این بود که طی چند روز گذشته شاهد حضور جمعی از دوستانش بودیم که نسبت به شهید بزرگوار ما اعلام دوستی می‌کردند در حالی که ما از این دوستی و آشنایی بی‌اطلاع بودیم. آقا وحید خیلی کم‌حرف بود و مسائل کاری خود را بروز نمی‌داد.

وی ادامه داد: بنده به یاد دارم که آقاوحید همیشه شب‌های جمعه در مراسم مختلف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ازجمله برنامه دعای کمیل حاج منصور ارضی، مداح اهل بیت(ع)، در مسجد جامع و ... شرکت می‌کرد.

برادر شهید زمانی‌نیا در مورد ارتباط این شهید والامقام با قرآن نیز تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آقاوحید این بود که در بسیج حضور پررنگی داشت و در پایگاهی که در آن حضور داشت نیز کلاس‌های قرآن برگزار می‌شد که ایشان نیز به واسطه حضور فراوان در پایگاه بسیج، ارتباط بسیار خوب و مستمری با قرآن داشت.

وی ضمن تشکر و تقدیر فراوان از مسئولان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به ویژه آیت‌الله ری‌شهری، خادم‌القرآن عباس سلیمی و ... جهت تلاش‌هایی که برای خاکسپاری شهید زمانی‌نیا در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) داشتند، تصریح کرد: بنا به درخواست و صلاحدید والدین آن شهید بزرگوار، بنا بر این شد تا پیکر مطهر ایشان در بهشت زهرا(س) و در کنار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شود.

برادر شهید زمانی‌نیا در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار نیز بیان کرد: پیکر مطهر ایشان صبح روز دوشنبه، 16 دی‌ماه در کنار پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی تا میدان آزادی تشییع می‌شود. سپس، بنا بر این شده تا شام‌گاه دوشنبه نیز مراسم وداع با شهید در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار شود.

وی در پایان گفت: همچنین، پیکر مطهر شهید زمانی‌نیا صبح روز سه‌شنبه، 17 دی‌ماه از سه‌راه ورامین به سمت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تشییع شده و پس از طواف در حرم مطهر، برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha