اینستاگرام صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر را حذف کرد
کد خبر: 3869330
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

اینستاگرام صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر را حذف کرد

گروه هنر ــ صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر در اینستاگرام به دلیل انتشار خبر اهدای تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دسترس خارج شد.

اینستاگرام صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر را حذف کرد

به گزارش  ایکنا، اینستاگرام پست‌های به اشتراک‌گذاشته شده در صفحه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نشانی FajrFilmOfficial را حذف کرد و اکنون صفحه جدیدی با همین نشانی راه‌اندازی شده است. در پی این اقدام، تمامی پست‌های مربوط به چند سال اخیر صفحه رسمی این جشنواره در دوره‌های ۳۵، ۳۶ و ۳۷ نیز از دسترس کاربران خارج شده و خود این صفحه نیز از دسترس خارج شده است.

این اقدام اینستاگرام در پی انتشار خبر اهدای تندیس سردار سلیمانی به بهترین فیلم با مضمون ایثار و شهادت اهدا خواهد شد.  همچنین بیش از ۳۵۰ سینماگر در بیانیه‌ای ترور سردار سلیمانی را محکوم کرده‌اند که این خبر در صفحه اینستاگرام جشنواره فیلم فجر منعکس شده بود.

مدیران این شبکه اعلام کرده‌اند که «ما مطابق مقررات وضع شده در ارتباط با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنیم و در قبال تحریم‌های دولت امریکا علیه ایران متعهدیم.»

همراهی اینستاگرام با آمریکا با حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است. در پی تحریم‌های امریکا، این شبکه اجتماعی فروردین امسال نیز برای اجرایی کردن دستورات آمریکا صفحات تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرد.
 

انتهای پیام
captcha