اتحاد و همبستگی مردم در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی؛ پیامی به دشمنان دین
کد خبر: 3869347
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

اتحاد و همبستگی مردم در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی؛ پیامی به دشمنان دین

گروه سیاسی ــ امام‌جمعه سنندج بیان کرد: پیام تجمعات مردمی شهادت سردار سلیمانی به دشمنان اسلام و دین، اتحاد، همبستگی، وفاداری مسلمانان به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج در مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در مسجد جامع سنندج با تسلیت شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: آمریکای جنایتکار با محاسبه غلط خود در به شهادت رساندن شهید سردار سلیمانی موجب اتحاد و یکپارچگی هرچه بیشتر مسلمانان شده است.
وی با اشاره به اجتماع عظیم مردم همیشه درصحنه کشور و بالطبع آن استان کردستان در مراسم شهادت و سوگواری شهید سلیمانی افزود: تجمع عظیم مردمی خود یک جواب دندان‌شکن به توطئه‌های دشمنان بوده و برای دشمنان همین امر کافی است.
امام‌جمعه سنندج بیان کرد: پیام این تجمع به دشمنان اسلام و دین، اتحاد، همبستگی، وفاداری مسلمانان به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی است.
وی به جایگاه رفیع شهادت از دیدگاه دین اسلام پرداخت و عنوان کرد: خداوند متعال کلمه موت را برای تمام شهدا ممنوع کرده است و خداوند متعال در آیه 154 سوره بقره می‌فرماید: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ؛ و كسانى را كه درراه خدا كشته مى‌‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‏‌اند ولى شما نمی‌دانید».
ماموستا رستمی با اشاره به صبر، مقاومت و ایستادگی خانواده شهدا اشاره و بیان کرد: باید از خانواده شهدایی که باتربیت چنین فرزندانی زمینه دفاع از شرف، ناموس، حیثیت، مملکت و نظام را فراهم آورده‌اند، تشکر و قدردانی کنیم.
وی با اعلام اینکه براین اساس خداوند متعال در بیش از 70 آیه قرآن مسئله صابران را عنوان کرده است، افزود: کسانی که راه شهادت را برمی‌گزینند، بااحساس مسئولیت دینی و تقرب الی الله گام در مسیر جهاد درراه خدا می‌نهند.
امام‌جمعه سنندج عنوان کرد: شهدا درس عزت، کرامت، شرافت، ایثار، فداکاری، صبر، استقامت را به ما هدیه کردند و با هر قطره خون خود درخت امنیت و آرامش را آبیاری کردند.
وی با اشاره به پیام شهدا به انسان‌ها ادامه داد: شجاعت، کرامت، ایثار، فداکاری و شیرین‌ترین پیام‌ها ثمره خون شهدا برای تمام مسلمانان بوده است و به همین دلیل بوده که مورد تعریف و تمجید خداوند متعال قرار می‌گیرند.
ماموستا رستمی افزود: شهدا برای دفاع از آب‌وخاک و وطن لحظه‌ تأخیر نمی‌کنند و جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته باخدا معامله می‌کنند و خداوند وعده بهشت را به آنان داده است. این معامله دشمن را به وحشت انداخته است.
وی عنوان کرد: ایران اسلامی هیچ‌گاه قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه دین و قانون شریعت استوار بوده و دین اسلام دین ترحم، رأفت و مهربانی است.
امام‌جمعه سنندج ادامه داد: این دفاع به‌منظور سلطه، مالکیت و حاکمیت نبوده بلکه دفاع از دین، نوامیس، حرمت و کرامت بوده تا دست مستکبران و متجاوزان به این کشور نرسد و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان بوده است.

انتهای پیام
captcha