سردار سلیمانی به‌دنبال شهادتی وحدت‌آفرین بود
کد خبر: 3869348
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

سردار سلیمانی به‌دنبال شهادتی وحدت‌آفرین بود

گروه سیاسی ــ مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در جستجوی شهادت بود، گفت: با شهادت ایشان، خاورمیانه جدید بر مبنای مقاومت شکل خواهد گرفت و این در حالی است که سردار سلیمانی به‌دنبال شهادتی وحدت‌آفرین بود.

حاج قاسم در جستجوی شهادت بودبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدنواب موسوی، از فضلای حوزه علمیه قم، یک‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در مصلی الغدیر خرم‌آباد، اظهار کرد: اولین شاخصه اخلاق سردار سلیمانی اخلاص این شهید بود این در حالی‌است که در بیانی از رسول اکرم(ص) آمده است اخلاص سری از اسرار الهی است و اخلاص را به هر عملی بزنی آن را نورانی می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که سردار سلیمانی در مکتب حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، بزرگ شده است، اضافه کرد: برای سردار سلیمانی فرقی نمی‌کرد کجا خدمت کند آنجا که به حضور او نیاز بود مانند یک سرباز فداکار وارد می‌شد.

موسوی، با تأکید بر این‌که سردار سلیمانی بعد از جنگ‌ تحمیلی در حوزه مبارزه قاچاق کالا ورود کرد، ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی بعد از آن که سپاه قدس تشکیل شد به دستور مقام معظم رهبری در خارج از مرز خدمت کرد این در حالی‌است که برای سردار سلیمانی خدمت در هر جایی عبادت بود.

این مدرس حوزه علمیه قم بارزترین ویژگی سردار سلیمانی را اخلاص دانست و با یادآوری این مطلب که جامعه ما امروز نیازمند و محتاج اخلاص است، اضافه کرد: چقدر امروز اخلاص در جامعه کم است این در حالی‌است که ویژگی دیگر عشق به شهادت ویژگی دیگر مالک اشتر ولایت بود.

یاد مرگ؛ ابزار تربیتی قرآنی

وی به بازیچه گرفتن مرگ را ویژگی بارز سردار سلیمانی برشمرد و با ذکر این مطلب که مرگ را در آغوش گرفتن ویژگی اولیای خداست، بیان کرد: در نظام تربیتی قرآن مهم‌ترین ابزار تربیتی یاد مرگ است.

موسوی با تأکید بر این‌که در زمانی سید الشهدا(ع) از مکه به کربلا می‌رفت فرمود اگر کسی آماده مرگ است همراه من بیاید، گفت: سردار سلیمانی در جستجوی شهادت و تمام دعای سردار سلیمانی آرزوی شهادت بود.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که سردار سلیمانی به‌دنبال شهادتی بود که وحدت‌آفرین باشد و خونش بیداری ایحاد کرده و جوامع مرده را زنده کند، افزود: سردار سلیمانی حیف بود در بستر بمیرد و شقی‌ترین فرد عالم دستور شهادت سردار سلیمانی را داد.

وی با ذکر این مطلب که سیدالشهدا(ع) می‌توانست در مدینه بماند اما خون او در جامعه بیداری ایجاد نمی‌کرد، ادامه داد: امروز بعد از هزار و چهارصد سال مردم در عزای او به سینه و سر می‌زنند، خون حاج قاسم بیداری ایجاد می‌کند به شرطی که ملت از افکار و عقاید و مکتب او دفاع کنند.

سردار سلیمانی؛ شهید بین‌المللی اسلامی

وی سردار سلیمانی را شهید بین‌المللی اسلامی توصیف کرد و با یادآوری این مطلب که او متعلق به ایران و کرمان نیست و هر کجای عالم که مستضعفین وجود دارند حاج قاسم متعلق به آنجاست، افزود: شهید ابومهدی المهندس می‌گفت زبان فارسی زبان انقلابی و انقلابیون است این در حالی است که این شهید در جنگ تحمیلی به کمک ایران آمد، او خودش را فرزند ایران می‌داند.

موسوی با تأکید بر این‌که سردار سلیمانی سردار مقاومت بود، تصریح کرد: آمریکا یک دهه است می‌خواهد خاورمیانه جدید ایجاد کند تا عراق، لبنان و سوریه تحت سلطه او باشد اما در همان ابتدا سردار سلیمانی با حزب‌الله و با حشد الشعبی خواب آمریکا را آشفته کرد.

شهادت سردار سلیمانی مقاومت را بیمه کرد

وی با ذکر این مطلب که خاورمیانه جدید بر مبنای مقاومت شکل خواهد گرفت، گفت: شهادت سردار سلیمانی مقاومت را بیمه کرد و ما منتظر انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی هستیم اما انتقام خون حاج قاسم کمتر از نابودی اسرائیل نیست.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انتقام حاج قاسم عروج آمریکا از منطقه و عقیم‌ شدن آمریکا است، اضافه کرد: بریده‌ باد زبانی که از مذاکره با آمریکا دم بزند و خاک بر دهان مسئولی که چشم طمع به بیت‌المال داشته باشد و بخواهد در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی کند و کم‌فروشی کند.

انتهای پیام
captcha