پیش‌بینی جمعیت میلیونی برای تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان
کد خبر: 3869365
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

پیش‌بینی جمعیت میلیونی برای تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مشایعت‌کنندگان پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری در این استان تا میلیون‌ها نفر برسند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیاوش مسلمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان، امروز یکشنبه، 15 دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برآورد ما این‌ است که حدوداً صدها هزار میهمان خارج از استان کرمان را عصر دوشنبه پذیرا باشیم و تخمین می‌زنیم مشایعت‌کنندگان پیکر شهدا در کرمان تا میلیون‌ها نفر برسند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای استقبال از پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار سرتیپ حسین پورجعفری در کرمان انجام شده است که اعلام می‌شود؛ اما ممکن است به‌واسطه درخواست‌های مکرر مردم برخی از استان‌ها از جمله اصفهان برای تشییع پیکر این شهدای والامقام در آن استان‌ها، تغییراتی ایجاد شود که در صورت وقوع، سریعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان بیان کرد: تا این لحظه قرار است دوشنبه شب پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار از فرودگاه امام در تهران به فرودگاه کرمان و از آنجا به مصلای امام علی(ع) منتقل شوند.

وداع با پیکر شهدا در مصلای کرمان

مسلمی تصریح کرد: برنامه اصلی، وداع با پیکر شهداست که در مصلای کرمان برگزار خواهد شد و سه‌شنبه ساعت 7:30 مراسم تشییع با حضور امت شهیدپرور استان و عزیزانی که از سراسر ایران برای شرکت در این مراسم خواهند آمد، از میدان آزادی به سمت میدان شهدا(مشتاق) برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیکر مطهر شهدا روی اتومبیل قرار خواهد گرفت و با حرکت آرام آن‌ها، مردم به‌صورت پیاده تا میدان شهدا مراسم را دنبال می‎کنند و از آن‌جا می‌توانند با اتوبوس‌هایی که تدارک دیده شده به گلزار شهدا منتقل شوند و یا همچنان با پای پیاده حضور داشته باشند.

مسلمی تأکید کرد: به‌واسطه برقراری طرح‌های ترافیکی از تردد و ورود ماشین‌های شخصی به محدوده جنگل قائم و اطراف گلزار شهدا جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان یادآور شد: طبق هماهنگی انجام شده با وزارت کشور، روز تشییع شهدا در تمام استان کرمان تعطیل رسمی اعلام شد.

انتهای پیام
captcha