نگاه نافذی که یادآور آموزه‌های ناب مکتب عاشوراست
کد خبر: 3869464
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
فقهی‌زاده بیان کرد:

نگاه نافذی که یادآور آموزه‌های ناب مکتب عاشوراست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در مراسمی که به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: امروز همه ما در ایران داغدار و سوگواریم، ولی برق نگاه نافذ این مرد بزرگ یادآور آموزه‌های نابی است که از مکتب عاشورا آموخته‌ایم.

ارسالی ////// نگاه نافذی که یادآور آموزه‌های ناب مکتب عاشوراست

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده،‌ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد طی سخنانی در جمع کارکنان این معاونت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: بدون شک سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در زمره شهیدان راستین راه خداست؛ او که مرز زبان و مرز نژاد و مرزهای سیاسی را در نوردید و به نماد عزت و نماد مقاومت اسلامی در جهان اسلام بدل شد، مایه بزرگی از اخلاص داشت. نمی‌توان تصور کرد این شور و هیجان و این شعور و خیزش مردمی در سطح جهان از هندوستان گرفته تا آفریقا و از کشورهای دور و نزدیک همه به جوش و خروش بیایند و این بدون جهت باشد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: من در سال‌های عمرم هیچ شهادت و وفاتی را که این کارکرد اجتماعی را داشته باشد به یاد نمی‌آورم مگر وفات حضرت امام خمینی(ره) که هم انسجام ملی را تقویت کرد و هم آرمان‌ها را تابنده‌تر و جدی‌تر از گذشته نمایان ساخت و این همه نیست مگر به یمن خلوص و ایثار و صادقانه این مرد بزرگ.
وی با اشاره به پیام ارزشمند مقام عظمای ولایت گفت: کلید واژه بسیار مهمی در سخنان داهیانه رهبر انقلاب وجود داشت که او یکی از عالی‌ترین نمونه‌های تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) است؛ من معتقدم که این کلید واژه مهم کاملاً حساب شده بیان شده است و پشت آن مایه‌ای از محتوا نهفته است. ما در ایران امروز همه داغداریم همه سوگواریم ولی برق نگاه نافذ این مرد بزرگ یادآور آموزه‌های نابی است که از مکتب عاشورا آموخته‌ایم؛ ایستادگی و ثبات قدم در راه حق، جانفشانی در راه پاسداری از ارزش‌ها و خوبی‌ها، دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم از جمله ویژگی‌های این سردار بزرگ اسلام بوده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد ویژگی‌های عظیم این شهید جنگ و جهاد، گفت: سلیمانی بزرگ نماد عزت ماست، نماد ایستادگی و نماد مقاومت ماست.
فقهی‌زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر هوشیاری و بصیرت بیش از پیش مردم ایران گفت: ما اگر در خلوت خود می‌توانیم بگرییم، ولی باید در مقابل دشمنان و بدخواهان ثابت قدم باشیم و به دور از شعار زدگی و شتاب زدگی عمل کنیم، باید کار را به مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی بسپاریم که تحت لوای ولایت بیاندیشند و تدبیر کنند. ان شاء الله در زمان مناسب پاسخ دندان‌شکنی را به بدخواهان و دژخیمان آمریکایی خواهیم داد. این هوشیاری و بصیرت شناخت عمیق مسائل در بیشتر آحاد جامعه اسلامی ما در ایران امروز وجود دارد باید به این هوشیاری آفرین گفت و از هرگونه احساسات بی‌مبنا و شتاب‌زده خودداری کرد.

انتهای پیام
captcha