سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیت
کد خبر: 3869479
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیت

گروه سیاست و اقتصاد _ فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: سردار سپهبد سلیمانی خود به صورت مستمر در جبهه‌ها در کنار یارانش حضور داشت و آن زمان که مردم از اشرار می‌ترسیدند، او از مرز تایباد تا زابل و زاهدان به دیدن مردم رفت و به همه قول داد که امنیت را برقرار خواهد کرد.

سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ دی، در دیدار با مدیران رسانه‌های استان به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی، در عملیات فتح المبین تیپ را تشکیل داد.


وی با بیان اینکه این شهید در عملیات بزرگ بستان که اولین عملیات بعد از عملیات ثامن الائمه(ع) بود، حضور داشت، افزود: زمانی اشرار منطقه جنوب را ناامن کرده بودند تا جایی که در جاده بیرجند - قاین چند نفر از مردم را گرفته بودند و در محور بیرجند به زاهدان نیز شب کسی جرات تردد را نداشت، اما سردار سلیمانی این محور را بعد از شش ماه امن کرد چراکه علاقه زیادی به مردم داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سردار سلیمانی چند بار به بیرجند آمد و سال ۷۸ در یکی از جلسات که قرار بود در کرمان برگزار شود از ما خواست به همراه خانواده در همایش حضور داشته باشیم و با آنکه همان زمان فرزند او فوت کرده بود و دلش داغدار بود، اما از خانواده‌های پاسداران استقبال و از همه ما در منزل خود به گرمی پذیرایی کرد.

قاسمی ادامه داد: آن زمان که مردم از اشرار می‌ترسیدند، او از مرز تایباد تا زابل و زاهدان به دیدن مردم رفت و به همه قول داد که امنیت را برقرار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سردار شجاع به قولش وفا کرد و با شجاعت و فرماندهی بی‌نظیرش افراد اسیر شده در دست اشرار را آزاد کرد، اظهار کرد: در عملیات لکرکوه و پاکسازی منطقه شهید سلیمانی نیز به جای فرماندهی از پشت بی‌سیم  شخصا در منطقه حضور یافت که نشان تواضع ایشان بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از دیگر خاطراتش گفت و بیان کرد: منطقه غیرقابل عبوری در شهداد کرمان وجود دارد که هیچ کس نمی‌توانست از آن عبور کند، اما این منطقه مورد عبور اشرار و قاچاقچیان بود و سردار سلیمانی از نیروهای خراسان تقاضای پاکسازی منطقه را داشت که ما و بقیه دوستان آماده شدیم و خود را به شهداد رساندیم و روز بعد حاج قاسم نیز خود را به منطقه رساند.

قاسمی اظهار کرد: با آنکه از آن مسیر اشرار عبور می‌کردند اما سران اشرار نبودند بلکه کولبرانی محتاج نان شب بودند و آن منطقه بسیار گرم بود، سردار سلیمانی هنگامی که منطقه را رصد کرد و حال و روز اشرار را دید، این را فهمید که اگر با آن‌ها امروز وارد مبارزه شویم تلفات زیادی می‌دهیم، بنابراین دستور داد آن روز وارد حمله نشویم.

وی ادامه داد: پس از این سخن، تعدادی از نیروها موضع گرفتند که ما خود را برای شهادت آماده کرده‌ایم، اما سردار گفت که من یک تار موی شما را با صد نفر از این قاچاقچیان عوض نمی‌کنم.

فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور سردار در تمام عملیات‌ها، اظهار کرد: این موصوع قوت قلبی برای همه ما بود.

قاسمی ادامه داد: یکی از موارد دیگر منطقه عملیاتی بین کویر بیرجند و کویر کرمان بود که این مناطق جولانگاه اشرار و قاچاقچیان شده بود که من و سردار نظری به همراه چند نفر دیگر خود را به منطقه رساندیم، اما قبل از ما سردار سلیمانی در منطقه حضور یافته و حواسش حتی به غذای نیروها نیز بود.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست بلکه متعلق به همه جهان است، تصریح کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی وظیفه اصحاب رسانه را سنگین‌تر کرده است چراکه باید از راه و مسیر درس‌آموز این سردار پرافتخار نوشت و به دیگران منتقل کرد.

فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن این جرات را نداشت تا او را در صحنه نبرد به شهادت برساند و سردار سلیمانی از اول تا پایان جنگ چندین بار مجروح شد و با شهادت هر بسیجی یا پاسدار به ملاقات خانواده آن‌ها می‌رفت.

سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیت

سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیت

سردار سلیمانی؛ از حضور دائمی در جبهه‌ها تا وفای به عهد برای تامین امنیت

انتهای پیام
captcha