حاج قاسم سلیمانی تجلی بخش آرزوی امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 3869481
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

حاج قاسم سلیمانی تجلی بخش آرزوی امام خمینی(ره) بود

گروه اجتماعی - معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: حاج قاسم سلیمانی تجلی بخش آرزوی امام خمینی(ره) در تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام بود.

به گزارش ایکنا از گیلان، محسن نیازمند، معاون سیاسی سپاه قدس گیلان امروز، 15 دی در مراسم نکوداشت سردار سلیمانی که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت هیچوقت فراموش نشدنی نیست.

وی با اشاره به آیات پایانی سوره مریم افزود: سردار سلیمانی کسی بود که ایمان و عمل صالح را در همه عرصه‌ها سرلوحه امور خود قرار داد و خداوند هم محبت ایشان را در دل مردم قرار داد. تصاویر متعددی از علاقمندی ایشان به خاندان اهل بیت(ع) و خوش اشکی ایشان در مراسم اهل بیت(ع) منتشر شده است.

نیازمند گفت: سردار سلیمانی در معنویت گرایی و مجاهدت از یادگاران نسل طلایی فرماندهان سپاه بود که اینگونه فرماندهان هنوز هم هستند و در عرصه مقاومت میدان‌داری می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان به پیام تسلیت امام خامنه‌ای در شهادت سردار سلیمانی که ایشان را از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی(ره) توصیف کردند، اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در تشکیل جنبش‌های آزادی بخش زحمت بسیار کشید؛ حاج قاسم سلیمانی تجلی بخش آرزوی امام خمینی(ره) در تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام بود.

نیازمند با بیان اینکه سردار سلیمانی تکمیل کننده حلقه ایجاد نهضت‌های آزادی بخش در جهان اسلام بود که از دوران بعد از انقلاب آغاز شد، خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف برای انجسام شیعیان تلاش کردیم که با کارشکنی‌های وهابیت مواجه بودیم اما صحنه دفاع مقدس در سوریه باعث شد که زینبیون در پاکستان و فاطمیون در افغانسان و انصار الله در یمن شکل بگیرد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه منتظر واکنش جمهوری اسلامی هستند، گفت: آمریکایی با این عملیات شکست تمام فشارهای خود را در این مدت رقم زدند. فشارهایی که آمریکایی‌ها اواخر 97 و 98 آوردند، زیاد بود و وقتی نتیجه نگرفتند دست به این اقدام زدند.

وی گفت: آمریکا بعد از قانونی شدن حشدالشعبی توسط عادل عبدالمهدی، عصبانی بود و طرح نابسامانی در عراق و لبنان را دنبال می‌کرد. حضور حاج قاسم در عراق برای کنترل بحران و خنثی کردن توطئه در عراق بر عصبانیت آمریکایی‌ها افزود.

وی ادامه داد: پروژه ایجاد نابسامانی در عراق و لبنان به موضوع گرانی بنزین در ایران و ناآرامی‌های داخلی متصل شد که با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نتجه نرسید.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: آمریکایی‌ها با دیدن شکست سناریوی آشوب و ناآرامی در ایران، عراق و لبنان و منطقه به شدت عصبانی شدند و برای فرار از فشار شکست به این جنایت دست زدند.

وی در خصوص اقدام تلافی جویانه ایران گفت: آمریکا اطراف کشور ما 36 پایگاه دارد و به گفته سردار سلامی، اشرافیت کامل و احاطه پهبادی به این پایگاه‌ها داریم.

نیازمند به نقل از سردار نقدی به یکی از واکنش‌های ایران در ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی با تبدیل جریانات ضد داعش، کار اسراییل را یکسره خواهد کرد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نفرت از آمریکا و لزوم واکنش به اقدامات خصمانه این کشور به جریان مقاومت در عراق تبدیل به مطالبه عمومی شده است، افزود: جریان مقاومت به سمت وادی جدید می‌رود و ترس و رعب در آمریکایی‌ها ایجاد شده است. با تدابیر رهبر معظم انقلاب ضربه کاری و اساسی و با تدبیر به آمریکا، در زمان مناسب زده خواهد شد تا همه به قدرت ایران پی ببرند.

وی با محکوم کردن پیام برخی در واقعه شهادت سردار سلیمانی گفت: این افراد که همواره حضور ایران را در جبهه مقاومت با شعار نه غزه، نه لبنان زیر سوال می‌بردند از روی ترسو و بزدلی در پیام تسلیت خود توصیه به آرامش و خویشتنداری ایران کرده‌اند.

نیازمند بیان کرد: اینکه عده‌ای ترسو می‌گویند امنیت و رفاه مردم را نباید به خطر انداخت از روی مردم دوستی نیست. عموم مردم به سردار سلیمانی را به عنوان محور وحدت انسجام و شخصیتی که برای دفاع از وطن و امنیت جان خود را مخلصانه تقدیم کرد باور دارند و پر کردن خلا ایشان به آسانی ممکن نیست.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی، فرمانده به تمام معنا و فرمانده بر دل‌ها بود، تصریح کرد: ثمرات خون این شهید باید از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس که آرزوی همه مسلمانان جهان است، باشد.

انتهای پیام
captcha