ایران امنیت جدیدی در منطقه تعریف کرده/ انتقام ما سخت و مدبرانه است
کد خبر: 3869492
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
محسن رضایی در مصلای تهران:

ایران امنیت جدیدی در منطقه تعریف کرده/ انتقام ما سخت و مدبرانه است

گروه جامعه ــ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانشان در مصلای تهران تصریح کرد: ما قهرمانی مظلوم، اما با قدرت بوده‌ایم و انتقام ما سخت و مدبرانه است.

به گزارش ایکنا؛ مراسم وداع با پیکرهای مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانشان قرار بود عصر امروز یک‌شنبه 15 دی‌ماه بعد از تشییع در مشهد مقدس به مصلای تهران منتقل و با حضور مردم برای این شهدای گرانقدر برگزار شود. اما با توجه به حضور میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی آمریکا و به طول انجامیدن این مراسم، انتقال پیکرهای مطهر به تهران با تأخیر مواجه شد. به همین دلیل، این مراسم با حضور گسترده مردم، اما بدون برگزاری مراسم تشییع در مصلای تهران برگزار شد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسماظهار کرد: ترامپ دو سال است علیه ایران اقداماتی انجام داده‌ است. ابتدا از توافق هسته‌ای که چندان هم موافقش آن نبود، خارج شد و یک جنگ سیاسی را آغاز کرد. بعد از آن یک جنگ اقتصادی و حالا یک جنگ امنیتی را آغاز کرده و قهرمان ملی ما را ترور کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا و ترامپ باید پاسخگو باشند که چرا اینکار را علیه ما کرده‌اند. چرا از توافق هسته‌ای خارج شده و زیر میز مذاکره زدند. چرا ما را تحریم کردند و میلیاردها به ما ضرر زدند.

رضایی با اشاره به اینکه راه قاسم سلیمانی از آزادی خرمشهر شروع شد و بعد با آزادی ایران، عراق، لبنان، سوریه، ادامه یافت، گفت: این راهی بود که امامین انقلاب، امام بزرگوار و مقام معظم رهبری راه آن را ترسیم کردند و قاسم سلیمانی در نوک پیکان این راه بود.

وی ادامه داد: این راه امنیت واقعی و پایدار است. بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها وارد کشورهای مختلف شده و ادعا کردند ما برای شما امنیت می‌آوریم، اما ناامنی بردند. هرجا که آمریکایی‌ها با ناوگان‌ها، لشکرها و پایگاه‌های نظامی در آن پا گذاشتند، میلیاردها دلار از آن کشورها غارت کردند. در منطقه ما نیز نفت و گاز ما را بردند و به بهانه امنیت، در بسیاری از کشورها مستقر شدند.

رضایی با اشاره به اینکه امریکا به رژیم شاه هواپیماهای زیادی می‌فروخت و از سوی دیگر دلار نفتی که فروخته می‌شد، باز نمی‌گشت و هزینه هواپیماهایی می‌شد که هیچ‌وقت برای ایران کار نکردند و در خدمت امریکا بودند، گفت: آمریکا تحت عنوان امنیت، کشورها را غارت کرد و هیچ‌گاه امنیت درست نکرد و ناامنی‌هایی مانند اسرائیل را ایجاد کرد. در مقابل، انقلاب اسلامی امنیت جدیدی را تعریف کرد. امنیتی که از آزادی خرمشهر شروع شد و با تولد سپاه و ارتش انقلابی و برادران حزب‌اللهی یک راه جدید و امنیت جدید در دنیا شکل گرفت.

وی افزود: امنیتی که سپاه و نیروهای مسلح در داخل و خارج از ایران دنبال می‌کنند، امنیتی متکی به خود مردم منطقه است. ما در عراق که کمک کردیم، حشد‌الشعبی به وجود آمد. در لبنان، حزب‌الله و در سوریه جیش‌الوطنی درست شد. ما نیامدیم که به عنوان امنیت، رفتارهای استعماری بروز دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ما در هر جا وارد می‌شویم، ارزان‌ترین دفاع را درست می‌کنیم. امروز ارزان‌ترین ارتش دنیا نیروهای مسلح ایران است. نیروهای مسلح ایران کم‌خرج‌ترین در دنیا هستند. حزب‌الله لبنان که مؤثرترین قدرت دفاعی در کنار ارتش لبنان و یک مجموعه مکمل است، با حداقل هزینه فعالیت می‌کند.

وی امنیت ایجاد شده از سوی ایران را پایدار، مردمی، به دور از استعمارگری و از سوی دیگر کم‌خرج دانست و گفت: این مدل امنیتی است که قاسم سلیمانی پرچمدار آن بوده و این راهی است که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند. ما می‌خواهیم امنیت را در منطقه توسعه دهیم و با عنصر اصلی ناامنی که امریکا و اسرائیل هستند، حتماً درگیر می‌شویم.

رضایی تصریح کرد: البته همه بدانند تاکنون قاطع و مدبرانه عمل کرده‌ایم. در جنگ هم همین‌طور عمل کرده‌ایم. قهرمان مظلوم، اما باقدرت بوده‌ایم. همیشه هم اعلام کرده‌ایم ما شروع‌کننده جنگ نیستیم؛ در این حادثه هم ما شروع نکردیم. امریکایی‌ها از درگیری سیاسی شروع و ما را تحریم کردند و حالا به ما حمله کرده‌اند و ما دفاع می‌کنیم، اما با همان منطق، مقاومت و راه امنیت. انتقام ما سخت و مدبرانه است و این مسیر را ادامه می‌دهیم تا استقلال کامل به جهان اسلام بازگردد و آمریکایی‌ها عقب بروند.

انتهای پیام
captcha