مساجد کرمان؛ آماده برای اسکان میهمانان سردار
کد خبر: 3869528
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

مساجد کرمان؛ آماده برای اسکان میهمانان سردار

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان کرمان گفت: میهمانان خارج از استان کرمان برای تشییع سردار سلیمانی به همت سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد در تکایا، حسینیه‌ها و مسجدهای سطح شهر اسکان داده می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی متقی، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان کرمان شامگاه روز گذشته، 15 دی در جمع مدیران اجرائی و اعضای هیئت امنای موکب‌های سطح استان در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی گفت: در آستانه مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری هستیم و بی‌شک مردم میهمان نواز و سخاوتمند کرمان و مسئولان اجرائی میزبان جمع کثیری از هم استانی‌ها و عاشقان و ارادتمندان سردار سلیمانی از دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور خواهند بود.

وی افزود: لازم است در تدارک حرکت قابل توجهی به‌منظور اسکان و پذیرایی میهمانان این مراسم باشکوه باشیم، لذا ما طبق تدبیر سال گذشته سردار شهید سلیمانی که در حادثه سیل و زلزله‌ بعضی از استان‌های کشور، موکب‌های اربعین حسینی را به یاری طلبیدند، به موکب‌داران استان کرمان فراخوان زدیم و خوشبختانه قریب به اتفاق مدیران اجرایی موکب‌های استان کرمان در ستاد عتبات کرمان حضور پیدا کردند.

متقی با بیان اینکه موکب‌داران داوطلبانه و با میل و رغبت قابل وصفی و با تمام توان پای کار آمدند، بیان کرد: موکب‌ها بر اساس بنیه و توان مالی و کاری به دو دسته تقسیم شدند، آن‌ دسته از موکب‌ها که توان بیشتری داشته یا خواهند داشت، در بحث پخت غذا با سایر خیران عمده همکاری می‌کنند و مابقی نیز با برپایی موکب در سطح شهر و مسیر تشییع جنازه به پذیرایی میان وعده، چای، شربت، شیر، دمنوش و ... همت می‌گمارند.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان کرمان اظهارکرد: بخشی از این موکب‌ها تا مراسم شب هفت شهدای عزیزمان در سطح شهر برقرار هستند.

متقی تأکید کرد: قرار است میهمانان خارج از استان کرمان به همت برادران سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد در تکایا، حسینیه‌ها و مسجدهای سطح شهر اسکان داده شوند و خوشبختانه عده کثیری از شهروندان مهمان‌دوست کرمانی نیز آمادگی خود را برای اسکان و پذیرایی میهمانان عزیز سردار سلیمانی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha