اعلام فراخوان ملی طراحی تندیس سردار شهید سلیمانی
کد خبر: 3869530
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰

اعلام فراخوان ملی طراحی تندیس سردار شهید سلیمانی

گروه فرهنگی ــ شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان فراخوانی در سطح ملی اعلام کرده تا تندیس شهید سلیمانی به دست بهترین هنرمندان ملی ساخته شود و سپس در جایی در خور شأن ایشان یا در نزدیکی بیت‌الزهرا که موقوفه ایشان است، نصب شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان شامگاه یکشنبه، 15 دی در جلسه شورای شهر کرمان با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی به همه ملت ایران و آزادیخواهان جهان گفت: این ضایعه جبران نخواهد شد و رشادت‌های سردار چه در دفاع مقدس و بعد از آن به گونه‌ای بود که امروز همه مردم علاوه بر ذهن و روح، دل‌هایشان آشفته است و ایشان در دل ها نفوذ داشت.

وی افزود: شهرداری کرمان در حال مناسب‌سازی فضای شهر برای برگزاری مراسم تشییع سپهبد سلیمانی و سیاه پوش کردن شهر و آمادگی حمل و نقل عمومی برای روز برگزاری مراسم است.

عالم‌زاده تصریح کرد: میزان جمعیتی که روز سه‌شنبه به شهر کرمان وارد می‌شود بی‌سابقه است و ضرورت دارد همه مردم حوصله و صبر داشته و مراقبت کنند تا بتوانیم در خور نام این سردار بزرگ مراسم را برگزار کنیم.

شهردار کرمان بیان کرد: نهایت توان مجموعه شهرداری را به کار گرفته‌ایم تا میزبان شایسته‌ای برای سردار سلیمانی و مردم شهرها و استان‌های دیگر و حتی میهمانان خارج از کشور باشیم و تلاش می‌کنیم به بهترین نحو کار انجام شود. نامگذاری حتی یک شهر به نام سردارسلیمانی امر کوچکی است و باید کار در شان ایشان باشد.

وی تأکید کرد: به هنرمندان ملی فراخوان خواهیم داد تا طرح تندیس سردار سلیمانی را برای ما ارسال کنند که از بهترین طرح، تندیس ساخته و برای جانمایی آن با نظر شورا و دیگران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام
captcha