شهید سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد
کد خبر: 3870723
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
امام جمعه زابل:

شهید سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه زابل با اشاره شخصیت سردار سرافراز جهان اسلام و شهید مقاومت گفت: شهید سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد و بالاتر از همه اخلاص وی بود. شهید سلیمانی هم یک فرمانده جنگ‌آور مسلط در عرصه نظامی، و هم به شدت مراقب حدود شرعی بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز جمعه، ۲۰ دی‌ماه شهرستان زابل، در محل مجتمع فرهنگی مذهبی مصلی بزرگ المهدی(عج) به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

امام جمعه زابل پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی، خطبه اول نماز را به بحث پیرامون ضرورت هدایت انسان از سوی خداوند و معرفی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اختصاص داد و گفت: خدای متعال هدایت کننده همه انسان‌هاست. مذهب، مکتب و دانشگاه اهل بیت(ع) مکتبی است که سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند.

امام جمعه زابل ضمن تأکید بر تلاش عالمان دینی بر اصلاح جامعه بشری در عصر غیبت، تصریح کرد: علما تلاش کردند اما یاری نشدند؛ بزرگانی که در دوران حیات مبارکشان نائب عام امام زمان(عج) بودند. نهایتاََ، مردی با توکل بر خدای متعال و شعار نه شرقی نه غربی، پرچم توحید را به اهتزاز در آورد و حکومت جمهوری اسلامی در مقابل همه فرعون‌ها و شیاطین، تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: در دورانی که جهان‌بینی مادی و کمونیستی شکل گرفته بود و دین را افیون ملت‌ها و مایه بدبختی بشریت معرفی می‌کردند، خورشید انقلاب اسلامی طلوع کرد و تاریکی‌ها را از بین برد. جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ذات خداوند متعال با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت. نظامی با ساختار جمهوری و محتوای اسلامی و مردم‌سالاری دینی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا با اشاره به قیام مردم ایران در سال ۱۳۵۷ خاطرنشان کرد: ملتی که روزگاری عزت و شرفش را زیر پوتین‌های سربازان آمریکایی و اذنابش، لگد مال می‌دید، قیام کرد، شیطان را بیرون انداخت و او را ذلیل کرد. شیطانی که هم ذخایر ملی و ثروت ملی را غارت می‌کرد و هم حق توحش می‌گرفت.

حجت‌الاسلام کیخا در خطبه دوم نماز جمعه گفت: انقلاب کردیم و 41 سال است که در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم. در این راه مشکلاتی هم داشته‌ایم اما به قله‌های بلندی رسیده‌ایم. با وجود همه هجمه‌ها، آشوب‌های منافقین، ترور شخصیت‌های کلیدی نظام، تحمیل ۸ سال جنگ نابرابر و ۴۱ سال تحریم، همه جانبه پیشرفت کردیم و قله‌های موفقیت را پیمودیم. همه این پیشرفت‌ها به برکت توکل بر خدا و حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی است.
وی در ادامه افزود: به لطف خداوند متعال انقلاب اسلامی را صادر کردیم. امروز دیگر جغرافیای جبهه مقاومت فقط شامل ایران نمی‌شود، بلکه افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن و لبنان نیز جبهه مقاومت هستند و این همان عمق حرکت راهبردی انقلاب اسلامی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل با اشاره به هزینه‌های گزاف آمریکا در چپاول و تاراج منطقه گفت: آمریکا جنگ نیابتی به راه انداخت و داعش را تولید کرد تا منطقه را تصرف کند و خاورمیانه‌ای را تشکیل دهند که تحت سیطره حکومت آمریکا و اسرائیل باشد، اما با سد محکم جبهه مقاومت روبه‌رو شدند.
این روحانی بسیجی؛ در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پاره‌ای از خصوصیات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: او سرباز ولایت، ژنرال قدرتمند و متفکر، عبد صالح خدا، ستاره فروزان منظومه فکری امامین انقلاب و مصداق بارز اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود، که در میدان جنگ پشت دشمن را میلرزاند، به گونه‌ای که با ورود او به میدان جنگ، انگار چند لشکر وارد میدان شده‌ است، و در محراب عبادت اوج تواضع و بندگی در وجود ایشان مشاهده می‌شد. فرمانده مهربان و محبوب قلبها، سردار بی‌سر، شهید حاج قاسم سلیمانی که نه تنها حق زیادی برگردن جبهه مقاومت بلکه برگردن چین، روسیه، اروپا و دیگر کشورهای جهان داشت چرا که اگر داعش را نابود نمی‌کرد، جهان به چالش می‌افتاد.
وی در ادامه با اشاره شخصیت سردار سرافراز جهان اسلام و شهید مقاومت گفت: شهید سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد و بالاتر از همه اخلاص وی بود. شهید سلیمانی هم یک فرمانده جنگ‌آور مسلط در عرصه نظامی، و هم به شدت مراقب حدود شرعی بود.
وی در پایان گفت: ما از سپاه انقلابی به خاطر سیلی که به آمریکا زد، تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ اما انتقام هنوز مانده و پا برجاست. از مجلس شورای اسلامی به جهت تصویب طرح سه فوریتی و تروریست خواندن ارتش آمریکا، وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته به دولت آمریکا و همچنین از اقدام دولت محترم در برداشتن گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات هسته‌ای و رفع همه محدودیت‌ها تشکر می‌کنیم و خواستار تسریع در عملیاتی شدن آن هستیم. مردم نیز خواستار برخورد انقلابی در همه عرصه‌ها از ناحیه دولتمردان هستند. انتصاب شایسته سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه را تبریک عرض می‌کنیم و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام
captcha