طنین دلمویه‌های شاعران فارس در «خاتم سلیمانی»
کد خبر: 3870834
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
همزمان با ایام فاطمیه انجام می‌شود؛

طنین دلمویه‌های شاعران فارس در «خاتم سلیمانی»

گروه فرهنگی ـ کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس از برگزاری عصرشعر «خاتم سلیمانی» و گردهمایی بزرگ شاعران فارس در سوگ شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، هاشم کرونی، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس امروز، 21 دی‌ماه ضمن اعلام این مطلب گفت: بنا به درخواست جمع کثیری از شاعران و علاقه‌مندان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی و ولایی برنامه‌ای بزرگ اما تخصصی و حرفه‌ای برای عرض ارادت به سردار دل‌ها در روز سه‌شنبه، ۲۴دی در ایام عزای فاطمیه در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: شاعران مرتبط با کانون آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس از پیشگامان سرایش شعر برای سردار مقاومت بودند از جمله شعر شمال اشراق که از نخستین شعرهای شاعران کشور در ابتدای دهه ۹۰ برای حاج قاسم بود و در فارس سروده شد.
كرونی بیان كرد: به پیشنهاد جمعی از هنرمندان انقلابی در فضای مجازی قرار شد شب شعری با عنوان «خاتم سلیمانی» سامان یابد که حوزه هنری استان فارس به‌عنوان پایگاه هنر انقلابی در استان، از این امر استقبال کرده و با دعوت از جمعی از فعالین ادبی جلسه‌ای برای برگزاری این مراسم تشکیل دادند.
کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس ادامه داد: این مراسم به‌همت حوزه هنری فارس و همراهی نهادهای فرهنگی استان از جمله آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام (انجمن ادبی آستان مهر)، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج هنرمندان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز برگزار می‌شود.
وی گفت: همایش بزرگ شاعران فارس و عصر شعر خاتم سلیمانی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز سه‌شنبه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب آستان مقدس حضرات احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود و حضور کلیه علاقه‌مندان آزاد است.
کرونی بیان كرد: درصدد هستیم علاوه بر شاعران پیشکسوت و جوان فارس و اعضای انجمن‌های ادبی چند شهرستان استان، چند نفر از شاعران نامدار و پرآوازه شعر جوان انقلاب اسلامی را نیز به‌عنوان میهمان ویژه این مراسم در کنار خویش داشته باشیم.
وی در پایان گفت: به محض قطعی شدن حضور میهمانان ویژه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی این امر را اعلام خواهیم کرد تا ان‌شاءالله در این مراسم شنونده زیباترین مرثیه‌های فاطمی شاعران اهل بیت علیهم السلام در کنار چکامه‌های حماسی در سوگ سردار مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی باشیم.

انتهای پیام
captcha