از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با جدیت دنبال شود
کد خبر: 3874933
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
حجت‌الاسلام لائینی:

از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با جدیت دنبال شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در دومین نشست کمیته قرآن دهه فجر استان مازندران از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با دستور نماینده، ولی فقیه در مازندران کلید خورد.

از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با جدیت دنبال شودبه گزارش ایکنا از مازندران دومین نشست کمیته قرآنی استان مازندران با حضور روئسا و مدیران دستگاه‌های عضو صبح امروز سه شنبه هشتم بهمن‌ماه بدون تاخیر در دفتر نماینده، ولی فقیه برگزار شد.
این نشست دو مصوبه داشت که اولین مصوبه، فعال شدن جلسات شورای هماهنگی و توسعه قرآن و پیگیری این مصوبات این شورا به عنوان مهمترین شورای فرهنگی استان و دومی ارسال برنامه‌های دهه فجر کمیته قرآن به شورای هماهنگی و توسعه قرآن بود.
در این نشست حجت‌الاسلام باقر محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران، گفت: دهه فجر با ایثارگری‌ها و جانبازی مردم ولایی ایران اسلامی رقم خورد و اگر به پایداری انقلاب فکر می‌کنیم باید به نهادینهشدن فرهنگ قرآنی در استان و کشور بیندیشیم.
وی افزود: در حال حاضر فرهنگ قرآنی در جامعه ملموس است، باید فعالیت در حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در استان جدی بگیریم.
لائینی با انتقاد از اینکه هنوز برخی از دانشجویان ما در قرائت یک آیه بدون غلط مشکل دارند، گفت: ما در اولیات قرآن مشکل داریم و خواندن بی‌غلط قرآن چیزی است که از یک مسلمان انتظار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در مرحله اول ۸۰ میلیون جمعیت ایران بتوانند کلام الهی را بدون اشتباه قرائت کنند، ادامه داد: دستگاه‎‌های عضو کمیته قرآن به شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی بگوید که اعضا هر کدام گزارش فعالیت خود را به شورا اعلام و این شورا پیگیری کند.
لائینی با اشاره به ترویج فرهنگ قرآن خوانی با قرائت هر روز یک صفحه قرآن، گفت: باید نفر اول شورای هماهنگی وتوسعه قرآن همیشه در شورا حضور داشته باشد و این شورای بیشتر ازهمه شورا‌ها جدی گرفته شود.
موفقیت قرآنی در استان نتیجه استعداد‌های خوب است نه برنامه‌ریزی مسئولان
وی افزود: استان مازندران، ظرفیت‌های زیادی دارد و بسیاری از موفقیت ما نتیجه استعداد‌های خوب است نه نتیجه برنامه‌ریزی ما مسئولان، لذا باید طوری عمل کنیم که برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها عامل رشد باشد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام ناصر شکریان، گفت: مازندران دارای ظرفیت بسیار عظیم در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و ۱۵ سال متوالی این استان رتبه اول فعالیت‌های قرآنی کشور را کسب می‌کند و امیدواریم با فعال شدن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شاهد پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.
انتقاد از عدم فعالیت‌های شورای هماهنگی و توسعه در استان
وی در ادامه با انتقاد از عدم فعالیت‌های شورای توسعه در استان، افزود: تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی در استان حاصل ماه‌ها مطالعه و تحقیق در این حوزه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هم‌اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نسبت به اجرایی شدن این سند چشم‌انداز قرآنی گام‌های اساسی در استان برداریم.
در ادامه سعید قربانی، رئیس دارالقرآن مازندران، اظهار کرد: سند چشم‌انداز یکساله دارای راهبرد‌ها سیاست‌ها و اقداماتی است که مدت‌ها است آماده شده، ولی هنوز اجرایی نشد و این سند می‌تواند بسیاری از انتظارات جامعه قرآنی استان را برآورده کند.
اجرای سند چشم‌انداز قرآنی مازندران انتظارات جامعه قرآنی برآورده می‌کند

از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با جدیت دنبال شود
وی با بیان اینکه، تدوین سند چشم‌انداز قرآنی استان مازندران شش ماه به طول انجامید، افزود: همه دستگاه‌هایی که فعالیت قرآنی دارند عضو شورای توسعه قرآن استان هستند و خیلی از فعالان قرآنی دچار روزمرگی هستند که چنانچه بخواهیم به تمدن اسلامی که مورد نظر قران است دست یابیم لازم است این سند عملیاتی شود.
این پیشکسوت قرآنی مازندران گفت: شورای هماهنگی و توسعه قرآن استان مازندران دارای سه کارگروه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج است که فعالیت این سه کارگروه موجب خیرات و مبرات زیادی خواهد شد.

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن شهرداری‌ها در مرزن آباد
در ادامه تاکامی مدیر کل امور شهری استانداری مازندران گفت: اختتامیه یک دوره مسابقات قرآن شهرداری‌های استان روز گذشته با شرکت ۹۰ نفر در مرزن‌آباد چالوس برگزار شد.
وی افزود: این چهارمین دوره مسابقات قرآن شهرداری‌های استان بود که در چهار رشته قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر سوره لقمان مختص بانوان برگزار شد.
برگزاری ۲۴ محفل قرآنی در دهه فجر در مازندران
در ادامه حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با بیان اینکه، در استان مازندران جلسه تفسیر قرآن کمتر برگزار می‌شود، گفت: در ایام دهه فجر ۲۴ محفل قرآنی در دهه فجر برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، دیدار با خانواده‌های قرآنی مدافع حرم، تجلیل از فعالان قرآنی و ... از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف است.
گردهمایی فرزندان شاهد جهاد کشاورزی

در ادامه عزیزالله شهیدی‌فر، مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته قرآنی، فراخوان کلیه فرزندان شاهد وابسته به جهاد کشاورزی در ۱۳ بهمن‌ماه است که مقرر شد مراسمی با موضوع رفتار و عمل قرآنی برگزار شود.

حجت‌الاسلام روح الله اسدی رئیس دفتر و مشاورعالی نماینده، ولی فقیه در مازندران در این نشست، گفت: برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر باید جزو برنامه‌های برجسته قرآنی استان باشد و مباحث حفظ قرآن و نهضت قرآن در ماه رمضان و بعد از آن نهادینه شود.
برنامه قرآنی مازندران باید در سطح کشوری باشد

از سرگیری فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با جدیت دنبال شود
وی با بیان اینکه، باید استان مازندران برای کل کشور و در سطح جهان یک فعالیت شاخص و برجسته قرآنی را پیگیری کند، افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم تا ظرفیت قرآنی استان مازندران را معرفی و شکوفا کنیم.
اسدی با بیان اینکه، استان مازندران از قرای خوبی برخوردار است، تصریح کرد: بحث قرآن‌دانی را در کنار نهضت قرآنی
پیشنهادی است که جایش خالی است و اکنون شاهدیم که مجمع قاریان استان مکان ثابتی برای دیدار ندارند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم چنانچه فعالان قرآنی در کنار هم قرار گیرند و یکدیگر را ملاقات کنند موجب ثمرات و برکات خوبی خواهد شد.
اسدی گفت: یکی ازآرزوهایم این است فعالیت قرآنی همچون مراسمات دهه محرم مردمی شود تا شاهد موفقیت فعالیت قرآنی در استان و کشور باشیم.
فعالیت‌های قرآنی مازندران با پرچمداری نماینده، ولی فقیه سامان می‌یابد
در ادامه سمیه قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مازندران گفت: ما معتقدیم اگر نماینده، ولی فقیه خود پرچمدارفعالیت قرآنی در استان باشد این کار به سرانجام می‌رسد.
وی با تاکید به اینکه باید فرهنگ قرآنی را به لایه‌های جامعه تسری دهیم، افزود: هم‌صدایی در مدیریت فعالیت‌های قرآنی در استان کمتربه چشم می‌خورد و این قاریان قرآنی تربیت یافته محافل قرآنی از مساجد و مراکز مذهبی هستند.
قاسمی طوسی با بیان اینکه، باید یک آشتی میان فعالین قرآنی با مساجد و مراکز دینی بوجود آید و این ارتباط تقویت شود، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام با رفتارش به مردم فرهنگ قرآنی را انتقال می‌داد و باید ازطریق دوستی اهالی قرآنی اتفاق بیفتد.
لازم به ذکر است؛ در این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی دعوت شده بود که سردبیر ایکنا به نمایندگی از جهاد دانشگاهی حضور یافت.

انتهای پیام
captcha