راهیابی «سرباز» به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی
کد خبر: 3875496
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

راهیابی «سرباز» به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی

گروه فرهنگی ــ نمایش خیابانی «سرباز» با محوریت زندگی سردار شهید سلیمانی از لرستان به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی راه یافت.

راهیابی «سرباز» به همایش ملی تئاتر سردار آسمانیبه گزارش ایکنا از لرستان، با حمایت و سفارش اداره‌کل هنرهای نمایشی ایران نمایش «سرباز» به نویسندگی امیرحسین شفیعی و کارگردانی پژمان شاهوردی با محوریت زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از لرستان به همایش ملی تئاتر سردار آسمانی راه یافت.

نمایش «سرباز» براساس مستندات و روایت‌های موجود از سه فراز مهم زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامل دفاع مقدس، جنگ ۳۳ روزه لبنان و ریشه‌کن کردن داعش در سوریه و عراق تولید می‌شود.

سرباز به‌عنوان حاصل کار مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایشی بی‌کلام است و نویسنده و کارگردانش کوشیده‌اند با خلق تصاویر خلاق، مفاهیم را در مدت زمان ۲۵ دقیقه به مخاطب منتقل کنند.

با توجه به زمان اندک دو گروه حرفه‌ای تئاتر خیابانی «شهر آشوب» و «کارگاه هنر ایران» برای خلق این اثر، این دو گروه از همه ظرفیت‌های خود برای تولید «سرباز» استفاده کرده‌اند.

 در این نمایش کاظم رودگر به‌عنوان مدیر تولید پروژه حضور دارد و بازیگران آن عبارتند از پژمان شاهوردی، مهدی جودکی، مسعود کردی، سیاوش مقدسی، علی‌رضا حسینی، مبین کبودوند، مهرزاد سلیمی،عارف کاوند، آرش فلاحی‌فرد، علی دهریزی و میثم کردی هستند.

نمایش سرباز در جشنواره بین‌المللی فجر نیز حضور دارد و از ۱۶  تا ۲۰ بهمن‌ماه جاری هر روز ساعت ۱۶ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha