۷۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن هستند
کد خبر: 3876980
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

۷۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن هستند

  گروه سیاست و اقتصاد _ رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۷۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی واجد شرایط برای رای دادن بوده و ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر در سطح استان رای اولی محسوب می‌شوند.

۷۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تغییر حوزه انتخابیه پنج نامزد انتخاباتی در استان اظهار کرد: بر اساس قانون نامزدهای تایید صلاحیت شده تا ۱۷ بهمن ماه فرصت دارند نسبت به تغییر حوزه انتخابیه اقدام کنند.
وی با اشاره تائید صلاحیت ۱۹۴ نامزد در استان افزود: ۳۶.۵ درصد نامزدهای انتخاباتی در استان تایید صلاحیت شده و ۳۰۲ نامزد برابر با ۵۷ درصد رد صلاحیت شدند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر برابر با ۷۱ درصد جمعیت استان واجد شرایط برای دادن رای در انتخابات دوم اسفند ماه هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند و دو هزار و ۱۱۷ شعبه اخذ رای برای استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های مذهبی نیز در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند، عنوان کرد: از میان شعبات اخذ رای سطح استان هفت شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در ارومیه و سلماس در نظر گرفته شده است.
مصطفوی با اشاره به وجود یک هزار و ۲۵۲ صندوق ثابت و ۷۶۵ صندوق سیار خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک هزار و شش صندوق شهری و یک هزار و ۱۱۱ صندوق روستایی است.
وی با اشاره مشارکت ۶۶ درصدی مردم استان در انتخابات مجلس دهم گفت: امسال امید است با حضور باشکوه مردم شاهد افزایش مشارکت مردمی در انتخابات باشیم.

انتهای پیام
captcha