برپایی یازدهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب/ دمی در دیدار عاشقان
کد خبر: 3877063
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

برپایی یازدهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب/ دمی در دیدار عاشقان

گروه جلسات و محافل ــ یازدهمین محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب شامگاه پنجشنبه، 17 بهمن‌ماه در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان کنارک و با حضور مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سیستان و بلوچستان، در ادامه حرکت کاروان قرآنی انقلاب در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور، صبح روز پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه شاهد ورود این کاروان به استان سیستان و بلوچستان بودیم تا برنامه‌های از پیش طراحی شده در این استان‌ پیگیری شود.
اولین مقصد کاروان قرآنی انقلاب در استان سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک بود، اعضای کاروان پس از ورود به این شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

ارسالی //// برپایی یازدهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب / تشریح ویژگی‌های قرآن اهالی سیستان
در ادامه و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز شاهد برگزاری یازدهمین ‌محفل انس با قرآن این کاروان در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان کنارک بودیم. در این‌ محفل که با استقبال اهالی این شهرستان و مدیران محلی همراه شد، در ابتدا مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

تقدیر از  کاروان قرآنی انقلاب 

در بخش دیگری از این مراسم مولوی ملکی پور، امام‌جمعه اهل سنت کنارک به بیان سخنانی پرداخت. وی در ابتدا از حضور کاروان قرآنی انقلاب در استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفت: قرآن هدایتگر است و کسانی از این هدایت بهره می‌برند که تقوا پیشه کنند. امیدوارم توفیق داشته باشیم تا از دستورات قرآنی پیروی کنیم تا جامعه به سمت سعادت رهنمون شود.

در ادامه برنامه‌های این محفل نورانی سهیل دل زهی، حافظ کل قرآن کریم از شهرستان کنارک آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین بامری، امام جمعه شیعیان شهرستان کنارک به بیان سخنانی پرداخت.

تشریح ویژگی‌های مردم سیستان 

وی با بیان برخی ویژگی‌های اهالی سیستان و بلوچستان گفت: حضور تعداد زیادی از حافظان قرآن کریم در این استان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این استان است. این استان از حیث تربیت حافظان قرآن کریم در زمره یکی از برترین استان‌های کشور قرار دارد.

امام جمعه شهرستان کنارک دومین شاخص مردم استان سیستان و بلوچستان را صبور بودن آن‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه همین ویژگی نیز برگرفته از قرآن کریم است، گفت: اهالی این استان در سخت‌ترین شرایط و مشکلات اهل صبرند و نمونه بارز آن را در سیل اخیر همگان به عینه دیدیم. این سیل زیبایی‌های جالبی برای ما به ارمغان آورد که کمتر نظیر آن را دیده بودیم. در اولین روز مردم برای سیل زدگان آستین بالا زدند و در اولین فرصت کمک‌ها را به سیل‌زدگان رساندند. بالاترین زیبایی این سیل این بود که وقتی بسته‌های حمایتی از مناطق مختلف می‌رسید، آن‌هایی که کمتر احتیاج داشتند از دریافت کمک‌ها امتناع می‌کردند و آدرس نقاطی که بیشتر نیاز داشتند را می‌دادند.

بامری شاخصه دیگر‌ اهالی سیستان و بلوچستان را انقلابی بودن آن‌ها دانست و گفت: مردم این استان انقلابی بوده و عاشق انقلاب هستند و در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ثابت کرده‌اند که عاشق انقلاب‌اند. هر موقع نیاز بوده حضور حداکثری داشته‌اند و در دو مناسبت پیش رو نیز این حضور حداکثری خواهد بود. این مردم در انتخابات و در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز حضوری پررنگ خواهند داشت.

ارسالی //// برپایی یازدهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب / تشریح ویژگی‌های قرآن اهالی سیستان
ناامیدی دشمن از حضور مردم در صحنه 

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل یأس دشمن دانست و گفت: مردم این دیار مردمانی با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی‌اند. چنین مردمی با این شاخصه باید به دنبال نماینده‌ای باشند که ویژگی‌های مطرح شده در بالا را داشته باشد.

امام جمعه شهرستان کنارک بحث وحدت شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان را یکی دیگر از شاخص‌های مردمان این استان بیان کرد و افزود: شاخص وحدت بالاترین شاخصی است که مردم این دیار دارند. برادران اهل سنت و شیعه در زمان انقلاب و قبل از آن در کنار هم زندگی ‌کرده‌اند. این وحدت نه تنها در ایران اسلامی که در جهان اسلام باید الگو باشد و همگان بدانند که شیعه و سنی در کنار هم نه تنها زندگی‌ می‌کنند بلکه برای پیشرفت انقلاب در کنار هم از هر تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بامری تصریح کرد: امروز استان با وجود ناامنی همسایگان مرزی‌اش از بالاترین امنیت برخوردار است و این به لطف وحدت شیعه و سنی در این استان است.
وی در پایان اظهار کرد: از مسئولان و کسانی که می‌توانند کمک کنند می‌خواهیم دست از حمایت‌های خود بر ندارند و یقیناً اگر همدلی بیشتر باشد فعالیت‌های بهتری در این منطقه انجام خواهد گرفت.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این محفل عبدالصمد کریم‌زایی، قاری و حافظ کل قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

این قاری بین‌المللی کشورمان پیش از تلاوت خود گفت: اولین بار که به‌عنوان یک قاری برای تلاوت به استان‌ها اعزام شدم در سال 1367 بود که به استان سیستان و بلوچستان آمدم و بهترین خاطراتم مربوط به سفر به این استان است.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد از اول مسیر زندگی را انتخاب کند، باز هم خادمی قرآن را انتخاب می‌کند، گفت: طعم خدمت به قرآن بسیار شیرین است و این افتخار با هیچ چیز قابل معاوضه نیست. اینکه انسان در راه خدا تلاش کند و تلاش او باعث شود قلوب به خداوند نزدیک‌تر ‌شود بسیار لذت بخش است.

رابطه عاطفی عمیق مردم با قرآن 

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه رابطه عاطفی مردم با قرآن بسیار بیشتر از رابطه عقلی آن‌هاست، بیان کرد: هنوز بسیاری از مردم رابطه عاطفی بهتری نسبت به رابطه عقلی با قرآن دارند. اگر خدایی نکرده روزی قرآن بخواهد مورد هتک قرار بگیرد همین افرادی که رابطه عاطفی با قرآن دارند حاضر هستند از جان خود برای قرآن بگذرند.

این قاری بین‌المللی با تأکید بر اینکه نشستن شیعه و سنی در کنار هم و بر سر سفره قرآن خاری بر چشم دشمنان اسلام است، گفت: ان‌شاء الله روز به روز انس با قرآن در کشور بیشتر شود. امیدوارم به جایگاهی برسیم که قرآن در تمام رفتار روزانه مردم ساری و جاری شود تا افق مدنظر مقام معظم رهبری نیز تحقق یابد.

بر اساس گزارش ایکنا، پایان بخش یازدهمین محفل کاروان قرآنی انقلاب اجرای گروه تئاتر تجربه متشکل از «حسین میرزاییان» و «خسرو کشاورز» بود.

انتهای پیام
captcha