حضور هزاران دانش‌آموز تهرانی در برنامه‌های فجر انقلاب / علاقه‌مندی به سیره شهید سلیمانی
کد خبر: 3878383
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
عبدالرسول کریمی؛

حضور هزاران دانش‌آموز تهرانی در برنامه‌های فجر انقلاب / علاقه‌مندی به سیره شهید سلیمانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حضور دانش آموزان در هر یک از برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله فجر چهل و یکم، نشان‌دهنده اعتقاد و پایبندی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب، سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و علاقه‌مندی آن‌ها به سیره شهیدان به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی است.

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره حماسه حضور دانش آموزان تهرانی در برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مدارس شهر تهران کما فی‌السابق حضور ارزنده‌ای در اجرای برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله فجر داشتند. برنامه‌های ما به طور رسمی و همزمان با سراسر کشور از روز ۱۲ بهمن‌ماه با نواختن گلبانگ انقلاب در تمامی مدارس آغاز شد و بالغ بر ۱۰ هزار دانش آموز با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های امام (ره) و رهبری تجدید بیعت کردند. همان روز حدود ۲ هزار نفر از دانش آموزان در محل جلوس حضرت امام (ره) حاضر شدند و با اهدای تاج گل زینت‌بخش مراسم بودند. همزمان در همین روز ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان از مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران در مراسم استقبال از موتورسواران در مسیر فردوگاه حضور داشتند. برنامه مهمانی لاله‌ها در محل گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) نیز روز پنج‌شنبه گذشته، دیگر برنامه‌ای بود که با حضور دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش در این مکان برگزار شد.
 

بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: در ایام دهه فجر نمایشگاه‌هایی با موضوع بیانیه «گام دوم» ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم برگزار شد که به همین منظور نمایشگاه ویژه‌ای به صورت پایلوت در مدرسه فرهنگ واقع در منطقه پنج تهران برپا بود. بر این اساس تعداد ۱۹۹ مدرسه دیگر در سطح شهر تهران اقدام به برپایی نمایشگاه انقلاب کردند.

کریمی افزود: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ویژه دانش آموزان متوسطه دوم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب یکی دیگر از برنامه‌های مدارس تهران در ایام‌الله فجر بود. برگزاری یادواره شهدا در مدارسی که شهید شاخص دارند، دیگر ویژه‌برنامه مدارس تهران بود که به این منظور مراسم ویژه‌ای با نام «لاله‌های روشن» در مدرسه‌ای در منطقه ۸ تهران برگزار شد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: به همین مناسبت همایش ۳۲ هزار نفره دانش‌آموزان با نام «من سلیمانی‌ام» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد و دانش آموزان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی اعلام کردند که همه ما دانش آموزان یک سلیمانی هستیم. شرکت در نماز جمعه نیز دیگر برنامه دانش آموزان تهرانی در این ایام بود.

کریمی بیان کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور عیادت از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و برگزاری جنگ شادی در کانون‌های فرهنگی هنری با برگزاری مسابقات هنری در بخش‌های آوایی، فیلم کوتاه، نمایش‌های تجسمی، کتابخوانی و ... از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش تهران در ایام‌الله فجر ویژه دانش آموزان تهرانی بوده است. بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی با موضوع «بهمن ماندگار» و مسابقه دلنوشته‌های دانش آموزان برای سردار دلها، از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش تهران در روز‌های منتهی به ۲۲ بهمن ماه بود.

علاقه‌مندی دانش آموزان به سیره شهید سلیمانی

وی افزود: در کنار این برنامه‌های متنوع، برپایی محافل انس با قرآن با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان تهرانی و برگزاری سی و هفتمین مسابقه فرهنگی هنری فجر انقلاب را در سطح شهر تهران داشتیم که استقبال خوبی از سوی دانش آموزان در این دو برنامه وجود داشت. حضور دانش آموزان در هر یک از این برنامه‌ها نشان‌دهنده اعتقاد و پایبندی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب، سرلوحه کار قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و علاقه‌مندی آن‌ها به سیره شهیدان به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی است.

کریمی گفت: ویژه‌برنامه‌ای نیز با عنوان «انقلاب پلاک ۴۱» در مدارس ابتدایی منتخب شهر تهران به منظور ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاورد‌های انقلاب و مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام اسلامی و نیز با هدف گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌هایی با موضوع آموزش مفاهیم دینی، انقلابی و بهره‌گیری از شیوه‌هایی همچون قصه‌خوانی، شعر، سرود و مسابقه برگزار شد.

به گفته معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ روز گذشته و همزمان با ۲۲ بهمن‌ماه و مشارکت دانش آموزان تهرانی و خانواده‌های آنان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گروه سرودی متشکل از ۱۳۵۷ دانش آموز تهرانی در میدان آزادی برنامه سرودخوانی اشعار انقلابی را اجرا کردند.
انتهای پیام
captcha