وظیفه هنرمندان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3879328
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

وظیفه هنرمندان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

هنرمند قزوینی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در جامعه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار بگیرد، گفت: هنرمندان از جمله کسانی هستند که می‌توانند در تبیین این بیانیه در جامعه قدم‌های بلندی بردارند و آن را در جامعه جاری و ساری کنند.

هنرمندان می‌توانند در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب قدم‌های بلندی بردارند

محمود رضا حقیقت، از هنرمندان حوزه خوشنویسی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سیاست‌ها و خط‌مشی کلی نظام جمهوری اسلامی را در چهل سال آینده ترسیم کردند اما چیزی که بسیار ضروری است تبیین این بیانیه است.

وی با تأکید بر اینکه این بیانیه باید در جامعه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار بگیرد، افزود: هنرمندان از جمله کسانی هستند که می‌توانند در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه قدم‌های بلندی بردارند و آن را در جامعه جاری و ساری کنند.

حقیقت تصریح کرد: باید جامعه با محتوای این بیانیه آشنا شود اما طی بررسی‌هایی که انجام داده‌ام متوجه شدم در طول بیش از یک سالی که از صدور این بیانیه توسط مقام معظم رهبری گذشته اتفاق خاصی در قزوین در این حوزه نیفتاده و تنها به تعدادی کار نمادین در این حوزه بسنده شده است.

وی با انتقاد از اینکه به‌صورت سیستماتیک و دولتی اقدام چندانی در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب صورت نگرفته است، ادامه داد: البته هنرمندانی که به اصول انقلاب اسلامی باور دارند در این خصوص بیکار ننشسته‌اند و در حوزه‌های مختلف تا جایی که در توان دارند به‌صورت خودجوش مشغول فعالیت هستند.

این هنرمند قزوینی تأکید کرد: یکی از مباحث مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع عدالت و مبارزه با فساد است، لذا باید کسانی مسئولیت داشته باشند که در مسیر مقابله با فساد و باندبازی‌ها گام بردارند و تلاش کنند عدالت در جامعه گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: بی‌شک کسانی که اعتقادی به مباحث انقلاب اسلامی ندارند گامی هم در مسیر آن بر نخواهند داشت اما در این مسیر هنرمندان انقلابی بسیاری به تولید محتوا پرداخته و می‌پردازند.

حقیقت با تأکید بر نقش و جایگاه تولید محتوا در حوزه نویسندگی و شعر گفت: تولیدات در این عرصه بسیار حائز اهمیت است چرا که این تولیدات می‌تواند عرصه‌های دیگر هنری از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و امثال آن را تغذیه کند لذا اگر تولید محتوای مناسب در این حوزه با مضامین برگرفته‌شده از بیانیه گام دوم انقلاب اتفاق بیفتد بی‌شک می‌تواند در بین آحاد جامعه تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha