ضرورت توجه به بُعد بین‌المللی شخصیت شهید سلیمانی
کد خبر: 3882580
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

ضرورت توجه به بُعد بین‌المللی شخصیت شهید سلیمانی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در خصوص تهیه مستند ویژه شهید سلیمانی به جهت اینکه ایشان مکتب و نهضتی ارزشمند هستند باید دقت شود تا بُعد بین‌المللی شخصیت و گستردگی اقدامات سردار در نظر گرفته شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عصر روز گذشته، 11 اسفندماه در بیست‌و‌دومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان گفت: مسائل دفاع مقدس و آن چیزی که در این مقطع ارزشمند اتفاق افتاده یک موضوع عادی نیست بلکه یک گنج ارزشمند و تمام نشدنی است.

وی بر لزوم معرفی مؤلفه‌های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و افزود: در استان مرکزی سوژه‌های ناب و هنرمندان بسیار خوبی داریم که به برکت کنگره شهدا توانستیم بخشی از این سوژه‌ها را شناسایی کنیم و امروز هنرمندان باید سوژه‌های دیگر که به آن پرداخته نشده را پی‌گیری کنند.

کریمی اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مهم شناسایی سوژه‌های دفاع مقدس استفاده جوانان از آن به‌عنوان الگو و راهی روشن برای آینده است که برای رسیدن به این مهم نیاز است هنرمندان جلسات تخصصی با کارگروه تبلیغی کنگره در این خصوص داشته باشند.

وی ادامه داد: زبان هنر باید ساده و قابل فهم باشد و به گونه‌ای به سوژه‌ها بپردازیم که برای همگان قابل فهم باشد و تولیدات را برای مخاطب عام تهیه کنیم. در خصوص تهیه مستند برای شهید سلیمانی به جهت اینکه ایشان یک مکتب و نهضتی ارزشمند هستند باید دقت شود بُعد بین‌المللی شخصیت ایشان و گستردگی اقدامات ایشان در نظر گرفته شود.

وی لزوم در دستور کار بودن سوژه‌های ملی را مورد تأکید قرار داد و افزود: استان مرکزی شهدا و رزمندگان شاخصی دارد که کمتر شناخته شده هستند و نیاز ضروری است که به این سوژه‌ها پرداخته شود تا استان مرکزی هم در بُعد ملی جایگاه خود را بیشتر پیدا کند.

کریمی گفت: تمامی هنرمندانی که انگیزه کارکردن برای شهدا را دارند می‌توانند از آرشیو جامع بنیاد حفظ آثار استفاده کنند. همچنین در رابطه با مباحث مربوط به امام راحل هم نیاز است در جهت تبیین شخصیت ایشان کار گسترده‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha