کاهش میزان ورودی افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم
کد خبر: 3885326
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
حریرچی اظهار کرد؛

کاهش میزان ورودی افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم

قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از مراکز درمانی مقابله با کرونای استان قم از ثبات بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان ورودی افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم کاهش پیدا کرده است.

تثبیت وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در قم / نوروز داریم، دید و بازدید نباید داشته باشیمبه گزراش ایکنا، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی اختصاص داده شده به بیماران کرونایی قم،  اظهار کرد: کادر‌های بهداشتی و درمانی در این استان، با فداکاری بر حوزه درمان مسلط شده و خوشبختانه میزان ورودی افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان کاهش پیدا کرده است و از لحاظ تعداد بیمار بستری به ثبات رسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: این ثبات به معنی عدم توجه و کاهش اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه نیست و امیدواریم با همکاری مردم قم و پیوستن آن‌ها به سایر مردم ایران در بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا و ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و ثبت علائم خود، شاهد شرایط مساعدتری باشیم، چرا که در صورت داشتن علائم به وسیله همکاران ما به مراکز درمانی انتقال پیدا می‌کنند.

حریرچی ادامه داد: به صورت فعالانه به همراه سپاه و نیرو‌های مسلح اقدام به لکه‌گیری بیماران کردیم تا غربال‌گری اولیه از تمامی مردم ایران داشته باشیم و اگر کسی علامت‌دار باشد، اقدامات لازم را برای او انجام دهیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در قم انجام شده؛ رفت و آمد‌ها کاهش پیدا کرده و مراکز تجمعی نیز خلوت شده است، اما امروز بازار کمی شلوغ و نگران‌کننده بود. امیدواریم مردم رعایت کنند تا این بیماری دوباره اوج نگیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت تأکید کرد: افرادی که بیماری ثابت شده دارند یا دچار تب، تنگی نفس و سرفه هستند نباید خانواده خود و دیگران را مبتلا کنند؛ این امر با ۱۴ روز دوری از دیگران ممکن می‌شود.

حریرچی ادامه داد: افرادی که هیچ علامتی ندارند نیز باید برخلاف گذشته رفتار کرده و از دید و بازدید و دست دادن بپرهیزند. ضمن اینکه امسال نگران عید هستیم؛ عید داریم، اما دید و بازدید نباید داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha