مراجعه بیش از 18 هزار نفر به اورژانس 5بیمارستان قرنطینه در قم
کد خبر: 3885381
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

مراجعه بیش از 18 هزار نفر به اورژانس 5بیمارستان قرنطینه در قم

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم به 920 نفر رسید و در حال حاضر 881 نفر در مراکز درمانی قم بستری هستند و امروز صبح 46 نفر ترخیص شدند و  به طور کلی 18 هزار و 700 بیمار به 5 بیمارستان قرنطینه در قم مراجعه کردند.

نامه تعطیلی حرم و جمکران امروز صادر شد/مراجعه بیش از 18 هزار نفر به اورژانس 5بیمارستان قرنطینه در قمبه گزارش ایکنا از قم، علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم امروز، 24اسفندماه در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: از 30 بهمن‌ماه اولین مورد کرونا در قم با درایت و عکس‌العمل سریع پزشکان قم کشف شد و نیم ساعت پس از نتیجه تست کرونا وجود این ویروس در استان به اطلاع مردم رسید و بلافاصله ستاد مبارزه با ویروس در استان و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد و در همان روزهای ابتدایی بیمارستان کامکار، فرقانی، علی‌بن ابیطالب، امام رضا(ع) جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی آماده شد .

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی سیر صعودی روند شیوع بیماری در قم، بیماستان 500 تخت خوابی شهید بهشتی نیز جهت خدمت‌رسانی آماده شد، افزود: با هیچ مقاومتی از سمت مطب پزشکان، درمانگاه، ببیمارستان خیریه و خصوصی و دولتی مواجه نشدیم و این همدلی سبب شد تا در استان قم بحران شیوع ویروس کرونا مدیریت شود و مطالعات ما نشان می‌دهد که در حوزه درمان روند خوبی سپری شد و موفق عمل کردیم.

ابرازه بیان کرد: به جهت مطالبات پرسنلی که در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی وجود داشت و به جهت کمبود نقدینگی در کشور، پزشکان و پرستاران قم معوقه چندین ماهه کارانه دارند و پرسنل شرکتی نیز بعضا تا 5 ماه عقب افتادگی حقوق اولیه داشتند لذا در این رابطه به جهت اینکه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به خوبی انجام شود، اعتبارات خوبی در استان جذب شد و بواسطه آن، حقوق معوقه کلیه کارکنان و پرسنل بیمارستان را پرداخت کنیم و در روزهای آینده کارانه پرداخت پزشکان نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به تامین وسایل حفاظت فردی در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای دنیا و همچنین همسایگان ایران، کلیه واردات و خرید‌ تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظت فردی متوقف شد زیرا همه کشورهای همسایه تجهیزات را برای خود نیاز داشتند و به همین علت در روزهای اول گاها وسایل و تجهیزات پرشکی و پرستاران را روزانه و با سختی تامین می‌کردیم و با وجود کمبودهای بسیار، هیچ وقت به صفر نرسیدیم.

توزیع 1 میلیون ماسک بین 200 هزار خانوار

ابرازه گفت: حدود 624 هزار ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شد و با همکاری بسیج و سپاه، بالغ بر 200 هزار خانوار و هر خانواده 4 الی 5 عدد ماسک و 1 عدد ضدعفونی‌کننده تحویل گرفتند و امیدواریم در بین 150 هزار خانوار دیگر نیز توزیع شود؛ البته با کمبود ماسک معمولی در داروخانه‌ها مواجه بودیم.

وی در خصوص راه‌اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) بیان کرد: با پیگیری استانداری قم و دانشگاه علوم پزشکی 60 میلیارد تومان برای راه اندازی این بیمارستان اعتبار گرفته شد البته از دوم اسفندماه در انتظار جذب اعتبار نبوده  و با توجه به نیاز احتمالی به افزایش تخت بیمارستان‌ها، تجهیزات اولیه بیمارستان خریداری شد.

پیش‌بینی افتتاح بیمارستان امیرالمومنین در 10روز آینده

ابرازه از افتتاح بیمارستان 220 تخت خوابی امیرالمومنین(ع) ظرف مدت 10 روز آینده خبر داد و افزود: 100 میلیارد تومان وجه نقد جهت تامین تجهیزات این بیمارستان، 42 میلیارد تومان از وزارت بهداشت و 28 میلیارد تومان از بیمه خدمات درمانی تا امروز دریافت شده و 45 میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی نیز قول داده بنابراین مجموعا 275 میلیارد تومان دریافت شده است..

وی گفت: مرکز پیگیری و بهداشت علوم پزشکی قم از روند بهبودی بیش از 2هزار بیماری که از بیمارستان‌ها مرخص شدند مطلع شده و به خانواده آن‌ها توصیه‌های لازم جهت قرنطینه کردن و مراقبت‌ از بیمار کردند.

ابرازه بیان کرد: با همکاری سپاه پاسداران و نیروی انتظامی مجتمع یاوان مهدی در جمکران با گنجایش 770 تخت راه‌اندازی شد که البته به جهت رعایت مسائل بهداشتی و فاصله 2 متری بین افراد این مجتمع به 700 تخت مجهز شد و بیمارانی که اواخر بهبودی خود را در بیمارستان می‌گذرانند و از بیمارستان مرخص شدند و نمی‌توانند در منزل قرنطینه شوند در این مرکز تحت حمایت کادر درمانی قرنطینه می‌شوند که این امر مورد توجه نمایندگان سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه داروهای موردنیاز برای بیماران بستری شده، تا امروز تامین شده است، گفت: علاوه بر این، تامین دارو برای بیماران سرپایی نیز بسیار حائز اهمیت است  زیرا از اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌رود، پیش از اینکه بیماران به بیمارستان مراجعه کنند و وارد مرحله حاد بیماری شوند، آن‌ها را شناسایی کرده و توصیه‌های پزشکی و داروهای مورد نیاز در اختیار آنان قرار بگیرد تا در مرحله اولیه بیماری بهبود پیدا کنند و بیماری آن‌ها حاد نشود.

نامه وزارت بهداشت جهت تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و جمکران

ابرازه با اشاره به اینکه غیر از چند صنف میوه و تره بار و.. به طور کلی اصناف تامین تغذیه مردم، از تمام اصناف تقاضا داریم که تعطیل کنند، افزود: امروز از سوی وزارت بهداشت نامه‌ای مبنی بر بسته شدن اماکن متبرکه اعم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و جمکران صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3هزار نفر در بیمارستان‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: از نظر مادی پاداشی از سوی وزیر بهداشت جذب شد که به بیمارستان‌ها تخصیص داده و فراخوان استخدام قراردادی اعلام شد و هم اکنون حدود 120 نفر جذب شدند و 36 نفر از نظام پرستاری و پیراپزشکی داوطلبانه فعالیت می‌کنند و از نظر حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌ها نه تنها کمبودی حس نمی‌شود بلکه در بیمارستان‌های سطح دو نیز پزشکان متخصص خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است و هیچ هزینه‌ای از بیماران گرفته نمی‌شود و چناچه فردی هزینه‌ای پرداخت کرده باشد می‌تواند در اسرع وقت هزینه را دریافت کند.

ابرازه با اشاره به اینکه اگر روند صعودی ابتلا به بیماری چندین ماه ادامه یابد، پزشکان دچار خستگی می‌شوند، تاکید کرد: رفتار ویروس کرونا بسیار ناشناخته است و اگر رعایت نکنیم قطعا صعودی خواهد بود و در حال حاضر شواهد حاکی از روند صعودی شیوع بیماری است.

ارجاع تخلف غیبت غیرموجه 65 نفر از پرسنل بیمارستانی به هیئت تخلف

وی از معرفی 65 نفر از پرسنل بیمارستانی مرتکب به غیبت کم‌کاری به هیئت تخلفات خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قم به 920 نفر رسید و در حال حاضر 881 نفر در مراکز درمانی قم بستری هستند و امروز صبح 46 نفر ترخیص شدند، 6هزار و 443 نفر کمتر از 24 ساعت گذشته در اورژانس بستری و 3هزار 370 نفر در بخش بستری شدند و  18 هزار و 700 بیمار به 5 بیمارستان قرنطینه مراجعه کردند.

شرط بسترش شدن اتباع خارجی، داشتن کد شناسایی است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 50 دستگاه دیالیز خریداری شده و به زودی تحویل بیمارستان کامکار می‌شود، بیان کرد: اتباع خارجی که کدشناسایی داشته باشند در صورت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های قرنطینه قم می‌توانند بستری شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر مقاومت برخی از بیمارستان‌های قرنطینه قم از بستری کردن مبتلایان به کرونای خفیف، گفت: اگر چنین موردی وجود داشته حتما پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha