خیران پای کار مقابله با کرونا / زندان‌های تهران ضدعفونی می‌شوند
کد خبر: 3885702
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

خیران پای کار مقابله با کرونا / زندان‌های تهران ضدعفونی می‌شوند

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه مهر گیتی گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۹۵۰ لیتر ماده ضدعفونی‌کننده برای کل زندان‌های تهران تهیه کرده‌ایم و کار ضدعفونی این اماکن از شب گذشته، 25 اسفندماه، آغاز شده است.

زهرا گیتی نژاد

شیوع ویروس کرونا از اواخر دسامبر گذشته(آذر و دی‌ماه ۹۸) از کشور چین آغاز شد و اواخر بهمن‌ماه به ایران نیز رسید و به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. البته تعداد قابل توجهی از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند. در همین ایام خوشبختانه بسیاری از خیران و مردم خیرخواه در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا پای کار آمده و به‌ صورت متمرکز و غیرمتمرکز برای تهیه و تجهیز مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکز نگهداری از کودکان، اقلام بهداشتی را در قالب‌ بسته‌های سلامت، تولید ماسک، لباس، ماده ضدعفونی‌کننده و ژل تولید و توزیع می‌کنند.
 
مؤسسه خیریه مهرگیتی نیز که با هدف بنیادین تلاش برای ساختن ایرانی عاری از تبعیض و فقر فرهنگی، بنیان نهاده شده، یکی از مجموعه‌های خیریه است که این روز‌ها و در شرایط دست و پنجه نرم کردن مردم با ویروس کرونا وارد میدان عمل شده و به تجهیز مراکز عمومی و به‌طور خاص بیمارستان‌ها و زندان‌ها می‌پردازد.

زهرا گیتی‌نژاد، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه مهر گیتی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اقدامات این مؤسسه برای مقابله با کرونا اظهار کرد: فعالیت خود را از ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز کردیم و مواد ضدعفونی کننده برای سه مرکز نگهداری کودکان و زنان سرپرست خانوار تهیه کردیم. همچنین تاکنون ۲۱ هزار و ۹۵۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده برای کل زندان‌های تهران تهیه کرده‌ایم. از شب گذشته، 25 اسفندماه، نیز کار ضدعفونی این اماکن آغاز شده است.

گیتی‌نژاد ادامه داد: همچنین ۷۰ هزار بسته ژل و الکل برای زندان فشافویه تهیه کرده‌ایم. البته تا کنون پنج هزار مورد آن را تحویل داده‌ایم و به دلیل آنکه استفاده نامناسب از این اقلام شد، ارسال مابقی را قطع کردیم و ضدعفونی این مکان با استفاده از آب ژاول ارسالی از سوی مؤسسه انجام می‌شود. همچنین ۳۱۰ مخزن ۱۶ لیتری خریداری کردیم و با همکاری هلال احمر و داوطلبان، مواد ضدعفونی‌کننده را از امروز به زندان‌ها ارسال خواهیم کرد تا محیط زندان‌ها ضدعفونی شود.

وی با بیان اینکه برای تولید ماسک و لباس اقدام به خرید پارچه‌های مورد نیاز آن‌ها کرده‌ایم و اگر این پارچه‌ها تأمین شود، خط تولید را راه‌اندازی خواهیم کرد تا تولید ماسک داشته باشیم، گفت: تعداد دو هزار ماسک N۹۵ را در روز نخست شیوع ویروس از خارج از کشور وارد کردیم و مستقیم آن‌ها را به بیمارستان شهدای تجریش تحویل دادیم. مجدداً تعداد زیادی ماسک نیز در داخل خریداری و در بیمارستان‌ها توزیع کردیم. اما اکنون تصمیم گرفته‌ایم معین دو بیمارستان حضرت رسول(ص) و فیروزگر باشیم. این کار به منظور تجهیز کادر پزشکی و بیماران به ملزومات مورد نیاز بهداشتی است. این اقلام شامل ماسک و لباس است که در صورت تأمین مواد اولیه از همین امروز کارمان را آغاز خواهیم کرد.

گیتی‌نژاد افزود: همه بودجه ما در تهیه این اقلام و تجهیز بیمارستان‌ها با لوازم بهداشتی(ماسک، لباس و ...) از طریق کمک‌های مردمی بوده است. بسیاری از مردم خیّر در خارج از کشور کمک‌هایی به ما داشته‌اند، بسیاری از کمک‌ها نقدی بوده و بخش‌هایی نیز غیرنقدی و شامل مواد اولیه بوده است. مردم در جهت کار خیر و رفع این بلا، قدم‌های بلندی برداشته‌اند و کمک‌ها از همه‌جا به مؤسسه می‌رسد. امیدواریم بتوانیم گامی در این راستا برداریم. خیّران می‌توانند از طریق مراجعه به وب‌سایت مؤسسه مهر گیتی یا شماره ۸۸۳۶۹۵۶۷ با این مؤسسه در ارتباط باشند.
انتهای پیام
captcha