نوروزخانه به ‎جای نوروزگاه / انتقال برنامه‌های عیدانه شهرداری تهران به فضای مجازی
کد خبر: 3885750
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

نوروزخانه به ‎جای نوروزگاه / انتقال برنامه‌های عیدانه شهرداری تهران به فضای مجازی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حساب توییتری خود ضمن اعلام اینکه برنامه‌های نوروزی ۱۳۹۹ این نهاد به جای نوروزگاه، به نوروزخانه تبدیل شده است، گفت: بر همین اساس هماهنگی لازم برای برگزاری مسابقات مختلف در بستر فضای مجازی فراهم شده است و اقدام به طراحی انواع مسابقات، برنامه‎‎های فرهنگی و ورزشی در خانه کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا؛ شهرداری تهران که قرار بود برای سومین سال، ویژه‎برنامه‌هایی را در قالب نوروزگاه‌ها و پیاده‌راه‌های فرهنگی با هدف ایجاد نشاط، ارتباط شهروندان و کشف پایتخت برگزار کند، با توجه به شیوع کرونا تمامی برنامه‌ها، نشست‌ها و همایش‌های عمومی این نهاد را برای مقابله کرونا و حفظ سلامت کارکنان و شهروندان لغو کرد.

بر همین اساس محمدرضا جوادی‌یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در حساب توییتر خود نوشت: «برنامه‌های نوروزی ۱۳۹۹ شهرداری تهران نوروزخانه است به جای نوروزگاه و با استفاده از ظرفیت رسانه‌های ملی و اجتماعی، تلاش دارد تا خلاقیت، سرگرمی و نشاط را به خانواده‌های تهرانی که در خانه مانده‌اند هدیه کند.»

معاون شهردار تهران در ادامه این پیام بیان کرد: «امید که خودمراقبتی‌های این روز‌های سخت، سال بهتری را به دنبال داشته باشد».
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بعد از انتشار این پیام در یک برنامه رادیویی، گفت: با توجه به این تغییر بستر، از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های نوروزی استفاده می‌شود. بر همین اساس هماهنگی لازم برای برگزاری مسابقات مختلف در بستر فضای مجازی فراهم شده است و اقدام به طراحی انواع مسابقات، ورزشی و... در خانه کردیم.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های زنده از طریق فضای مجازی، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده مقرر گشت که در راستای فراهم کردن نوروز با نشاط برای مردمی که در خانه می‌مانند کنسرت‎های زنده بدون مخاطب در برج میلاد برگزار شود و به صورت آنلاین نیز این کنسرت‎ها در فضای مجازی منتشر شود که چندی پیش کنسرت روزبه نعمت الهی نیز اینگونه برگزار شد.

جوادی‌یگانه افزود: همچنین با همکاری رادیو و تلویزیون مسابقات خانوادگی طراحی شده است و تور‌های گردشگری مجازی نیز در نظر گرفته شد و تمام تلاش ما این است که از بستر فضای مجازی برای پر کردن اوقات فراغت مردم که در خانه می‌مانند استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا؛ ویروس کرونا تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‎العاده اعلام کند. براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‎اند. همچنین ۷۲۴ نفر فوت کرده و چهار هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
انتهای پیام
captcha