خوش‌رقصی جاهلان مقدس‌مآب برای شبکه‌های معاند
کد خبر: 3885932
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
تحلیل حادثه هجوم برخی به حرم حضرت معصومه(س)؛

خوش‌رقصی جاهلان مقدس‌مآب برای شبکه‌های معاند

در پی تعطیلی حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س)، عده‌ای با هجوم به یکی از درها سبب شکستن و هتک حرمت به این بارگاه منور و دستاویزی برای شبکه‌های معاند شدند.

خوش‌رقصی جاهلان مقدس‌مآب برای شبکه‌های معاندبه گزارش ایکنا، استاندار قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هرچند دیرهنگام ولی سرانجام دل به دریا زدند و با تعطیلی حرم مطهر موافقت کردند و با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی موقت خبر دادند. متعاقب این بیانیه عصر روز گذشته عده‌ای در مقابل در ورودی به حرم از میدان آستانه تجمع کردند و خواستار باز ماندن حرم شدند؛ این مسئله دستاویز خوبی برای شبکه‌های معاند شد تا فیلم‌هایی از اعتراض آنان را در شبکه‌های خود پخش و چهره‌ای غیرعقلانی از شیعه نشان دهند.

امام صادق(ع) در 13 قرن قبل فرمودند: «قَطَعَ ظَهري اثنانِ: عالِمٌ مُتَهَتِّكٌ ، و جاهِلٌ مُتَنَسِّكٌ ، هذا يَصُدُّ النّاسَ عَن عِلمِهِ بِتَهَتُّكِهِ ، و هذا يَصُدُّ النّاسَ عَن نُسُكِهِ بِجَهلِهِ: دو كس پشت مرا شكستند: دانشمندِ پرده در و عابدِ نادان. آن يكى با زشتكاري‌هاى خود مردم را از علمش بازمى‌دارد و اين يكى با نادانىِ خود آنها را از عبادتش بازمى‌دارد.»

کشته شدن نزدیک به 900 نفر از هموطنان طبق آمار رسمی(که قطعا با افزودن آمارهای غیررسمی بیش از این می‌شود) مدعای خوبی برای کسانی است که هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند؛ در فضایی که رسانه‌های دشمن و مزدوران داخلی آنان به شدت به مردم قم تاختند و تازیدند که قمی‌ها و آخوندهای آن منشأ کرونا در ایران و بلکه در منطقه بودند. هر عقل سلیمی با اندک تحلیل منطقی می‌پذیرد که نباید اقدامی کرد که به تعبیر روایات نه تنها زینت اهل بیت نیست، بلکه مایه ملامت است: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»؛ یعنی زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما.»

تجمع در برابر حرم و شکستن در بارگاه مطهر در خوشبینانه‌ترین حالت نشانه احساسات پاک عده‌ای به همراه سودجویی عده قلیلی معاند است که بلافاصله عکس و فیلم می‌گیرند و آن را در اختیار شبکه‌های معاند می‌گذارند و در فضای مجازی نشر می‌دهند. مولایمان امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «مَن دَخَلَ مَداخِلَ السُّوءِ اتُّهِمَ؛ هر كه به جايگاه‌هاى نامناسب رود، متّهم می‌شود.» همین که می‌دانیم برخی از تجمع بی منطق، خلاف قانون و خلاف نظر ولی فقیه و مراجع معظم تقلید ما به سود خود بهره‌برداری می‌کنند آیا نشانه داخل شدن در مداخل سوء نیست؟ آیا اگر امروز کسی دارندگان همین احساسات پاک را با برچسب «جاهل متنسک» و «شیعه انگلیسی» مارک‌دار کرد شایسته ملامت است یا کسانی که این بساط را با برچسب عشق به اهل بیت(ع)  به راه انداخته‌اند؟

شیعه خودش را مفتخر به عقلانیت در دینداری و نه مناسک‌گرایی غیرعقلانی می‌داند؛ امام علی(ع) 25 سال امامت تعین یافته را خانه‌نشین کرد تا اصل امامت و اسلام از میان نرود ولی ما به نام آنان و به عشق ایشان حاضریم در بارگاه نورانی فرزند ایشان را بشکنیم و هتک حرمت کنیم تا ثابت کنیم از بقیه دیندارتریم؛ بماند که ممکن است عده‌ای مزدور از این آب گل آلود ماهی گرفته باشند و ما بی‌خبریم.

علی فرج‌زاده

انتهای پیام
captcha