افزایش قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۷ نفر
کد خبر: 3886133
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

افزایش قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۷ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۷ اسفندماه، ۱۰۰ نفر در خراسان‌شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به 7 نفر رسید.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان شمالی به 7نفربه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی استان، سیداحمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان،  در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد 50 نفر، شیروان 5 نفر، فاروج 5 نفر، مانه و سملقان 8 نفر، جاجرم 4 نفر، گرمه 3 نفر و اسفراین 25 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی با اشاره به تلاش‌های مجاهدانه کادر بهداشتی و درمانی این دانشگاه و تقدیر از آنان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 47 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود و جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آزمایش 219 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 155 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیر ضروری تاکید کرد و  افزود: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جامعه امروز نیازمند حفظ آرامش روانی و رعایت بهداشت عمومی به عنوان مهم‌ترین روش مقابله با کرونا ویروس است. بزرگنمایی و ارایه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتاً در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha