‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازی
کد خبر: 3886928
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازی

برگزاری مسابقات خانگی و مجازی در روزهایی که بسیاری از مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه‌ مانده‌اند، یکی از سرگرمی‌های مفید و هیجان‌انگیز است.

‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نوروز امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برای قطع زنجیره انتقال این بیماری توصیه شده است که مردم بیشتر در خانه مانده و از دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند تا با همکاری مردم و مسئولان هر چه سریع‌تر این بیماری از کشور رخت بربسته و دوباره آرامش و روزهای عادی به کشور بازگردد.

از آنجایی که در خانه ماندن برای مدت زمان طولانی موجب بی‌حوصلگی و آشفتگی می‌شود، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای سرگرمی مردم برنامه‌ها و مسابقات سرگرم‌کننده‌ای تدارک دیده‌اند که شامل فراهم کردن امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی تا ساخت کاردستی و نقاشی و سایر موضوعات است. در این راستا شهرداری ارومیه اقدام به راه‌اندازی سایت مجازی گردشگری کرده است تا مردم به صورت مجازی به مسافرت و بازدید بروند.

‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازی

بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ارومیه

شهردار ارومیه در این ارتباط و با اشاره به راه‌اندازی سامانه گردشگری مجازی در سال گذشته اظهار کرد: گردشگران و علاقمندان جهت استفاده از تور مجازی شهر زیبای ارومیه می‌توانند از طریق پرتال fava.urmia.ir وارد قسمت تور مجازی شده و از این تکنولوژی نوین گردشگری بهره‌مند شوند.
محمد حضرت‌پور افزود: در این روزها که امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارومیه برای مردم فراهم نیست، این سامانه فرصتی را به وجود آورده است که مردم به صورت مجازی از این مکان‌ها بازدید کنند و این سامانه ضمن آشنایی بیشتر با ارومیه سرگرمی سالمی در کنار خانواده برای روزهای قرنطینه خانگی است.

وی با بیان اینکه ۱۹ عنوان از مکان‌های تاریخی و گردشگری ارومیه برای نمایش مجازی در این سامانه انتخاب شده است، تصریح کرد: تفرجگاه بند ارومیه، قلعه کاظم‌داشی، دهکده تفریحی ساحلی چی‌چست، پارک تخم‌مرغی، پل قویون ارومیه یا همان تقاطع غیرهمسطح شهید بهشتی، کوه سیر، پارک بزرگ ائللرباغی، پارک جنگلی شیخ تپه، پارک گوللر باغی، دریاچه مارمیشو، آبشار سوله دوکل، بازار تاریخی چندصدساله ارومیه، مسجد تاریخی جامع ارومیه، مرقد امامزادگان محمد و ابراهیم(ع)، مسجد تاریخی سردار ارومیه، منطقه سیلوانا ارومیه به عنوان جاذبه اکوتوریسم، کلیسای ننه‌مریم ارومیه (دومین کلیسای قدیمی جهان)، بنای تاریخی سه گنبد و پارک ساعت ارومیه از جمله این مکان‌ها است.

برگزاری مسابقه داستان‌نویسی «خانه‌بمانی و خانه‌تکانی» با محوریت آب در خوی

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که برای بعضی از مردم جذابیت دارد بازی‌های مرتبط با نوشتن از جمله شعر، داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی است که در این ارتباط نیز شرکت آب و فاضلاب خوی مسابقه داستان‌نویسی با عنوان «خانه بمانی و خانه تکانی» تدارک دیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در این ارتباط عنوان کرد: در این روزهای خانه‌نشینی بهترین اتفاق پرداختن به فعالیت‌هایی است که شاید به دلیل مشغله مدت‌ها از آن غافل بودیم در این میان جایگاه مطالعه و توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند در این دوره بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

سلطان‌علی ولی‌زاده افزود: داستان‌نویسی می‌تواند ضمن اینکه باعث بالا رفتن توانمندی شود، به عنوان یک اثر ماندگار برای آینده می‌تواند از این روزهای ما پرده بردارد، به همین دلیل این مسابقه با همکاری ماهنامه ندای قلم و سمن کانون فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این مسابقه عنوان کرد: این مسابقه با عناوین «خانه بمانی، خانه‌تکانی و مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب»، «من و قطره آب»، «صرفه‌جویی می‌کنم تا آب برای آیندگان بماند» و موضوع آزاد در دو بخش دانش‌آموزان و آزاد برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه داستان باید به یکی از دو زبان فارسی و ترکی نوشته شده باشند، اظهار کرد: متن‌های ارسالی باید دارای ویژگی‌ها و عناصر داستان یعنی دارای روایت، شخصیت و فضاسازی باشند و نباید حجم آثار کمتر از ۲۵۰ کلمه و بیشتر از سه هزار کلمه شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ فروردین ۹۹عنوان و خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی ۳، ۲ و ۱.۵ میلیون ریالی و لوح تقدیر تعلق می‌گیرد و آثار برتر نیز به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: آثار ارسالی نباید پیش‌تر منتشر شده و یا در مسابقه‌ دیگری شرکت داده شده باشند، هر شرکت کننده می‌تواند با حداکثر سه اثر در این جشنواره شرکت کند و آثار حتما به صورت فایل ورد به ایمیل شرکت به نشانی: abfakhoy.festival@gmail.com یا به نشانی @abfakhoyfestival در تلگرام ارسال شوند.

‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازی

برگزاری مسابقه بزرگ خانوادگی ویژه خوی

شهرستان خوی در تدارک و پیش‌بینی مسابقات با محوریت «در خانه بمانیم» در آذربایجان‌غربی پیشتاز بوده است و در این ارتباط رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی نیز گفت: این اداره با همکاری شرکت رسانه‌ای «سیزین تی‌وی» اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ خانوادگی ویژه خوی می‌کند و این مسابقه با شعار «به خاطر نوع‌دوستی در خانه بمانیم» در پنج محور برگزار می‌شود.

عزیز میرزایی با اشاره به محورهای این مسابقه افزود: بازسازی آیین‌های نوروزی شهرستان خوی، اجرای موسیقی محلی به صورت خانوادگی، معرفی غذاهای محلی شهرشتان به صورت پخت و معرفی، تولید صنایع دستی به صورت خانوادگی و تولید بازی‌های بومی و محلی خانگی مانند تولید بایاتیلار، تاپاجا به همراه تصاویر مربوط به بایرام سوفراسی از جمله این محورها است.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین به آدرس اینستاگرامی @sizintv ارسال کنند و در این مسابقه ۱۰۰ جایزه نفیس پس از شکست کرونا به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

‌گذران روزهای قرنطینه با مسابقات خانگی و مجازی

برگزاری مسابقه بازی بازیافت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه شعار مسابقه «بازی بازیافت» این است که عید نوروز در خانه بمانید، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه تشویق مردم به خانه ماندن و در عین حال سرگرم شدن است.

احد یوسفی تصریح کرد: مردم برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با دورریختنی‌های قابل بازیافت یک کاردستی ساخته و به نشانی @urmia_pasmand ارسال کنند و شرکت‌کنندگان حتماً توجه داشته باشند در کنار عکس کاردستی، جمله ارسالی به سازمان پسماند شهرداری ارومیه ذکر شود.

برگزاری مسابقات خانگی برای روزهایی که اغلب مردم برای مقابله با بیماری کرونا در خانه مانده‌اند یکی از بهترین سرگرمی‌ها و در عین حال هیجان‌انگیز و جذاب بوده که می‌تواند تا حدودی فشار روانی ناشی از این در خانه ماندن را کاسته و روزهای قرنطینه را قابل تحمل کند.

 

انتهای پیام
captcha