فیلم | محمدرضا سنگری: برای همه موجودات، احوال خوب طلب کنیم
کد خبر: 3886975
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
محمدرضا سنگری:

فیلم | محمدرضا سنگری: برای همه موجودات، احوال خوب طلب کنیم

محمدرضا سنگری، پژوهشگر دینی در پیام تصویری که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است، سال جدید را سالی سرشار از عزت و شادکامی برای مردم ایران آرزو کرده است. وی ضمن تشریح فرازهای دعای تحویل سال عنوان می کند در فرازهای ابتدایی این دعای آشنا از پیشگاه الهی طلب می‌کنیم قلب ما و بصر ما را دگرگون کند. برای همه دعا کنیم که از این آزمون سخت که جهان مبتلا به آن است به خوبی عبور کنیم.

فیلم | محمدرضا سنگری: برای همه موجودات، احوال خوب طلب کنیممحمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر دینی، در پیامی تصویری که به مناسبت آغاز سال نو در اختیار ایکنا قرار داده است، می‌گوید:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام صلوات ما به صاحب سال و روز و لحظه، مولایمان صاحب‌الزمان(عج) و سلام به ملت صبور و شکیبای ایران؛ ملتی که از دشواری‌ها همواره پیروز و سربلند بیرون آمده است.

سال نو بر همه شما مبارک باد، سالی سرشار از عزت، شادکامی، بهروزی و سلامت را برای همه شما آرزومندم. در آغاز سال زمزمه می‌کنیم این دعای آشنا را که: یا مقلب‌القلوب و الابصار، خدایا قلب و بَصَر ما را دگرگون کن، چنانکه هم قلب خوب پیدا کنیم و هم چشم زیبابین. قلب خوب، قلبی است که برای همه انسان‌ها شادکامی و موفقیت و سلامت طلب کند و چشم زیبابین، چشمی است که جز زیبایی نبیند.

از مدبّر لیل و نهار طلب می‌کنیم که بهترین روزها برایمان رقم بزند؛ یا مدبراللیل والنهار؛ روز خوب، روزی است که در آن، بر پیشانی‎مان، مُهر بیهودگی نخورده باشد، زنده‌یاد قیصر امین‌پور می‌گوید: «عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم، تقویم‌ها گفتند و ما باور نکردیم ...»

در ادامه می‌گوییم: یا محول‌الحول والاحوال؛ حول یعنی سال، خدا هم سالگردان است و هم چرخاننده احوال. هم سال خوب را از او طلب می‌کنیم و هم احوال خوب را.

ما این احسنِ الحال را نه فقط برای انسان‌ها، بلکه برای همه موجودات طلب می‌کنیم. شخصی به دیدن عارفی بزرگ رفت که بیمار بود، شخص برای عارف بیمار دعا کرد که شفا یابد، عارف گفت: از این بدتر نمی‌توانستی دعا کنی؟ چرا برای دیگر بیماران دعا نکردی؟ چرا برای درختان بیمار دعا نکردی؟ چرا برای حیوانات بیمار دعا نکردی؟

لذا ما برای همه دعا می‌کنیم. دعا می‌کنیم از این آزمون سخت و بلیّه‌ای که امروز، همه جهان مبتلای آن است، به خوبی عبور کنیم.

سالی سرشار از شادکامی برای شما آرزومندیم.

 
انتهای پیام
captcha