خیرخواهی؛ چتری برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3887781
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

خیرخواهی؛ چتری برای مقابله با کرونا

انجام اقدامات خیرخواهانه در روزهای سخت کرونایی، هم می‌تواند التیام بخش دردهای این روزها و توزیع‌کننده نور امید در جامعه و هم نجاتگر کادر درمان برای مقابله با کرونا باشد؛ از این طریق است که می‌توان چتری برای دفع بلای کرونا در جامعه ایجاد کرد.

این روزها شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان، کمبود مواد ضدعفونی و ... نوعی استرس و دلهره در جامعه ایجاد کرده است که آرامش گذشته را از تک تک ما ربوده است. در این اوضاع و احوال اخبار احتکار لوازم مورد نیاز این روزها نیز حال دل همه ما را بد کرده است اما در این بین هستند کسانی که با انجام اقدامات خیر خواهانه، نه‌تنها آرامش درونی را برای خود می‌خرند بلکه منبع آرامشی برای دیگران نیز می‌شوند.
انجام اقدامات خیرخواهانه در روزهای سخت کرونایی هم می‌تواند التیام‌بخش دردهای این روزهای ما و توزیع‌کننده نور امید در جامعه باشد و هم نجاتگر کادر درمان برای مقابله با کرونا؛ از این طریق است که می‌توان چتری برای دفع بلای کرونا در جامعه ایجاد کرد.
 
یکی از این خبرهایی که در استان کردستان نور امیدی را هم در دل‌ کادر درمانی، پرستاران و پزشکان بیمارستان و هم مردم ایجاد کرد، این بود که خیران همچون گذشته با دستان پر خیر و برکت خود یاریگر خوبی برای این روزهای پر مشغله، کادر درمانی شدند و با خرید تجهیزات پزشکی سعی دارند تا گره‌ای از مشکلات این روزهای آنان باز کنند تا شاید دغدغه کمبود تجهیزات، استرس دیگری برای این روزهای آن‌ها نباشد. براستی که آنان مصداق عینی این آیه قرآن هستند که می‌فرماید: «الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ كسانى كه اموال خود را شب و روز، و نهان و آشكارا، انفاق مى‌كنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‌شوند».
 
کمک تولیدکنندگان کردستانی به کادر درمان
 
فرزین رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: بیمارستان‌های استان به شدت به اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر تجهیزات پزشکی نیاز داشتند که بخش بزرگی از آن از سوی تولیدکنندگان خیر تأمین شد.
 
وی افزود: تولیدکنندگان استان کردستان در کنار وظایف خود در زمینه توسعه بخش اقتصادی کشور در یک اقدام خداپسندانه ۱۵ میلیارد ریال تجهیزات و اقلام بهداشتی خریداری کرده و در اختیار دانشگاه قرار دادند.

رضایی به اثرات روانی بسیار مطلوب این اقدامات خیرخواهانه تولیدکنندگان اشاره و اعلام کرد: کمک‌های خیران نشان از همبستگی مردم در رفع بلایا و کمک به افزایش سرمایه اجتماعی دارد.
 
وی با بیان اینکه مردم هم می‌توانند با ارتباط گرفتن با انجمن‌های خیریه و خیرین سلامت، کمک‌های خود را بسته به نیاز بیمارستان‌ها اهدا کنند، اعلام کرد: بزرگترین کمک مردم در حال حاضر ماندن در خانه برای قطع زنجیره ویروس کرونا است.
 
وی با بیان اینکه باور غلطی وجود دارد که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، یادآور شد: کودکان آسیب‌پذیری کمتری در قبال بیماری دارند و در حال حاضر سه کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به درصد رشد این بیماری در استان اعلام کرد: اگر مردم رعایت نکنند به رشد نگران‌کننده بیماری می‌رسیم لذا کنترل این شرایط فقط به رفتار مردم و رعایت توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی بستگی دارد.

خیران سلامت 34 میلیارد ریال به بخش درمان کمک کردند

فرزام بیدارپور، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اظهار کرد: با همت و مساعدت‌های بی‌نظیر خیران کردستانی، در  مدت یک ماه از شیوع کرونا ویروس در استان بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال از سوی خیران سلامت، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و سمن‌ها برای خرید تجهیزات پزشکی، تجهیزات حفاظتی کادر درمان، محلول ضدعفونی و بسته‌های حمایتی هزینه شد.
 
وی با بیان اینکه حمایت‌های سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت کردستان به بخش سلامت استان موجب تقویت فرهنگ مشارکت، همدلی و همزبانی شده است، افزود: حضور خودجوش و داوطلبانه این بزرگواران، دلگرمی و بهبود انگیزه کادر بهداشتی درمانی واحدهای تابعه دانشگاه را به همراه داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، ضمن قدردانی از این حمایت‌ها و تلاش‌ها، بیان کرد: این حرکت‌های خودجوش، موجب ارتقای فرهنگ همکاری و همدلی در جامعه شده و امیدوارم همه با هم بتوانیم یاریگر و هم‌سنگر، کادر بهداشتی و درمان در جبهه نبرد بی‌امان با کرونا ویروس باشیم.

وی بیان کرد: علاوه بر مساعدت‌های صورت گرفته، استانداری کردستان و وزارت بهداشت بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و حفاظت فردی به دانشگاه کمک کرده‌اند.
 
بیدارپور از مردم در خواست کرد تا کمک‌های مادی خود را برای حمایت از برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا ویروس فقط به شماره حساب ۰۱۰۹۶۵۰۶۳۳۰۰۲ یا شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۳۱۰۹ نزد بانک صادرات شعبه میدان آزادی کد ۱۳۸۴ سنندج به نام مجمع خیران سلامت استان کردستان واریز کنند.
 
اهدای هزینه عروسی برای کمک به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
 
رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کردستان با اشاره به اهمیت اقدامات خیرخواهانه و تهیه امکانات تحصیلی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: در راستای جلوگیری از تجمعات انسانی و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا زوج قروه‌ای هزینه 100 میلیون ریالی برگزاری جشن عروسی خود برای مراسم باشکوه‌تری صرف کردند.
 
وی افزود: این زوج خیر نخستین قدم زندگی مشترکشان را با این اقدام خیرخواهانه برداشته و توانستند الگویی مناسب در جهت مشارکت جوانان در کارهای خیر و انسان دوستانه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرستان اظهار کرد: مهدی پرکان، کارشناس ارشد عمران و پردیس حنیفی، کارشناس ارشد داروسازی زوج جوانی هستند که با ایجاد بستر مناسب برای جلب مشارکت خیران در امر مقدس خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سبب توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری شدند.

وی بیان کرد: بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تأثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت و کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند. کمک این زوج خیر بابت تجهیز لوازم توانبخشی، توسعه و مناسب‌سازی فضاهای آموزشی مدرسه شفا که دارای 86 دانش‌آموز دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب شنوایی، بینایی، چند معلولیتی و اوتیسم  در دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول، پیش حرفه‌ای و دوره دوم، حرفه‌ای است، صرف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رشد فرهنگی و اعتلای ارزش‌های هر ملت، بستگی به میزان توجه به حقوق افراد جامعه به طور اعم و افراد با نیازهای ویژه به طور اخص دارد، اعلام کرد: هر دانش‌آموز با نیازهای ویژه، قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزاری را در اختیار داشته باشیم که توانایی‌های او را شناسایی کند و به دانش‌آموز اعتماد به نفس و انگیزه ببخشیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کردستان یادآور شد: دانش‌آموزان زیادی به خصوص در استان‌های محروم کشور به دلیل مسائل و مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند و تلاش برای بازگرداندن این کودکان به کلاس‌های درس، سبب می‌شود آنان آینده‌ای روشن‌تر داشته باشند و به تبع آن نقش مؤثرتری در ساختن فردای کشورمان داشته باشند.

انعکاس این اخبار در روح و روان جامعه تأثیرات بسیار مثبت و مطلوبی داشته و دارد و اثرات این امر بر خود فرد بسیار بیشتر از سایر مردم خواهد بود و اهدای یک دستکش و ماسک ساده برای کمک به بیمارستان‌ها می‌تواند حافظ جان کسانی باشد که سلامتی خود را برای کمک به بیماران کرونایی به خطر انداخته‌اند. پس آنکه دست می‌رسد کاری بکن...
ملیحه سیفی
انتهای پیام
captcha