از رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا تا تبعات اقتصادی در آلمان
کد خبر: 3898463
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا تا تبعات اقتصادی در آلمان

پس از اینکه طی هفته‌های گذشته، آمریکا، ایتالیا و اسپانیا در رتبه‌های نخست جهان در ابتلا به کرونا بودند، اکنون روسیه به جایگاه دوم این لیست رسیده است.

به گزارش ایکنا؛ بیماری کرونا که از چند ماه پیش در سراسر جهان شایع شد، همچنان قربانی می‌گیرد و آمار ابتلای به این بیماری هر روز در کشورهای مختلف با تغییراتی در حال کاهش یا افزایش است.

کرونا در ترکیه

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی یک روز اخیر 3 هزار و 89 مبتلا به ویروس کووید-19 از بیمارستان ترخیص شدند و در مجموع 95 هزار و 780 نفر بهبود یافتند. همچنین آمار مبتلایان کرونا در ترکیه با شناسایی هزار و 114 مورد جدید به 139 هزار و 771 نفر رسید. از این تعداد هزار و 126 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در مجموع 578 بیمار نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.

از سوی دیگر با جان باختن 55 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، آمار قربانیان کرونا در کشور به سه هزار و 841 نفر رسید. همچنین در مجموع یک میلیون و 403 هزار و 320 نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده‌اند.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر تدابیر را رعایت کنیم به زودی آمار مبتلایان به کمتر از 1000 نفر در روز خواهد رسید. کاهش آمار بیمارانی که به دستگاه تنفسی نیاز دارند ادامه دارد. امروز 55 نفر بر اثر این ویروس فوت کردند.

قربانیان کرونا در اسپانیا به 26 هزار نفر رسید

آمار قربانیان کرونا در اسپانیا با فوت 176 نفر طی 24 ساعت گذشته به 26 هزار و 920 نفر افزایش یافت.

روسیه در رده دوم بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار گرفت

مرکز کنترل و پیشگیری از عفونت ویروس کرونا در روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور با افزایش 10 هزار و 899 نفری طی 24 ساعت گذشته به 232 هزار و 243 نفر رسیده است.

براساس این بیانیه، آمار قربانیان کووید-19 نیز با فوت 107 نفر دیگر طی شبانه‌روز گذشته به دو هزار و 116 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 43 هزار و 512 نفر از بیماران کرونایی در روسیه بهبود یافته‌اند. مطابق آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، روسیه با آمار بیش از 232 هزار مورد ابتلا به کووید-19 پس از آمریکا دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهان است.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

در این بیانیه به عدم مشاهده علائم کرونا در 43.1 درصد مبتلایان جدید به این بیماری اشاره و میزان افزایش روزانه موارد ابتلا نیز 4.9 درصد اعلام شد. بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا نیز با 121 هزار و 301 مورد در مسکو، پایتخت این کشور ثبت شده است. تعداد قربانیان کرونا در این شهر نیز با فوت 55 نفر دیگر به هزار و 179 نفر افزایش یافت. همچنین در این شهر 19 هزار و 642 بیمار بهبود یافته‌اند.

کمک‌ به آلبانی و مقدونیه شمالی

در ادامه تلاش‌های ترکیه برای کمک به کشورهای درگیر با ویروس کرونا و همبستگی با آنها، دومین محموله تجهیزات پزشکی به کشورهای آلبانی و مقدونیه شمالی ارسال شد. در همین راستا یک فروند هواپیمای باربری ـ نظامی حامل لوازم پزشکی مانند برانکارد، لباس‌های حفاظتی، مواد ضدعفونی کننده و ملحفه‌های بیمارستانی به مقصد کشورهای مذکور از فرودگاه نظامی اتیمسگوت در آنکارا برخاست.

تبعات اقتصادی بحران کرونا در آلمان

شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) در حالی که باعث ضرر و خسارات بسیاری در بخش‌های تولید، سفارشات صنعتی و خرده‌فروشی در آلمان شده٬ بر بازار کار این کشور نیز تأثیر منفی گذاشته است.

طبق تحقیقاتی که وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در بازه زمانی 14 تا 23 آوریل انجام داده است٬ انتظار می‌رود از هر چهار شرکت، 3 شرکت تحت تأثیر منفی بحران کرونا قرار گیرند. این شرکت‌ها بیشتر از کاهش تقاضا و کمبود نقدینگی رنج می‌برند. تقریباً نیمی از شرکت‌ها به دلیل کرونا برخی یا تمام مشاغل خود را به طور موقت متوقف کردند.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

براساس این داده‌ها، اقتصاد آلمان تا سه ماهه سوم سال به ثبات نمی‌رسد. عواملی همچون اختلال احتمالی در زنجیره‌های تأمین و تعلیق در تولید، پایین بودن تقاضا برای صادرات و هزینه‌های قابل توجه در اقتصاد داخلی بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مطابق داده‌های دفتر آماری فدرال آلمان خرده‌فروشی در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل آن 5.6 درصد کاهش یافته است. بیشترین کاهش در خرده‌فروشی‌های غیرخوراکی (نساجی، پوشاک، کفش و محصولات چرمی) بوده است. صنایع تولیدی در آلمان نیز در ماه مارس در مقایسه با فوریه 9.2 درصد کاهش یافته است. همچنین میزان صادرات این کشور در ماه مارس نسبت به ماه فوریه 11.8 درصد افت داشته است.

آمار مبتلایان به کرونا در تاجیکستان

وزارت بهداشت تاجیکستان اعلام کرد: با شناسایی 49 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید ـ 19) طی 24 ساعت گذشته، آمار مبتلایان به 661 نفر افزایش یافت. بر این اساس، آمار قربانیان این بیماری نیز با فوت یک نفر دیگر به 21 نفر رسیده است. براساس آمار رسمی اخیر دولت تاجیکستان چهار هزار و 738 مورد مشکوک به کرونا، تا زمان تأیید یا رد بیماری در مراکز درمانی تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

افزایش آمار قربانیان کرونا در مصر و امارات

آمار جان‌باختگان ویروس جدید کرونا (کووید-19) در کشورهای مصر و امارات متحده عربی به ترتیب به 533 و 201 نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته و تعداد قربانیان به 533 نفر رسیده است. براساس این بیانیه تعداد کل مبتلایان در این کشور نیز به 9 هزار و 746 نفر افزایش یافته است. دو هزار و 172 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

امارات

وزارت بهداشت امارات متحده عربی نیز طی بیانیه‌ای از افزایش سه نفری جان‌باختگان ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که آمار قربانیان به 201 نفر رسیده است. همچنین 680 نفر دیگر نیز در این کشور به کرونا مبتلا شده و آمار مبتلایان به 18 هزار و 878 نفر رسیده است. 5 هزار و 381 بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

مراکش

محمد الیوبی رئیس بخش بیماری‌های همه‌گیر در وزارت بهداشت مراکش هم اعلام کرد که 218 نفر دیگر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار مبتلایان به 6 هزار و 281 نفر رسیده است. به گفته وی، از آغاز شیوع کرونا تاکنون دو هزار و 811 بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

مبتلایان به کرونا در رژیم صهیونیستی به 16507 نفر رسید

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با شناسایی 29 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار مبتلایان به 16 هزار 507 نفر افزایش یافت.

بر این اساس، تاکنون 258 نفر در رژیم صهیونیستی بر اثر کرونا فوت کرده و یازده هزار و 843 بیمار هم بهبود یافته‌اند. همچنین 66 نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رسیدن روسیه به رتبه دوم ابتلا به کرونا در جهان

انتهای پیام
captcha