ایجاد گفتمان بهنجار و نشر اخلاق زیستی در فضای مجازی
کد خبر: 3903346
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
مدیرکل دانش‌آموختگان المصطفی(ص) تأکید کرد:

ایجاد گفتمان بهنجار و نشر اخلاق زیستی در فضای مجازی

مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) العالمیة برخورداری از تصویر درست از بازنمایی فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به‌درستی، گفتمان انضباطی و بهنجار برای دیگر فعالان این عرصه ایجاد کرد و به تولید و نشر اخلاق زیستی در فضای مجازی براساس آموزه‌های ناب اسلامی توجه ویژه‌ای اعمال کرد.

محمدبکائی، مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) العالمیة

حجت‌الاسلام محمدبکائی، مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مخاطبان فضای مجازی عموماً در برابر نهاد‌های حاکمیتی کشور‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند و همواره به دنبال شخصی‌سازی این فضا هستند، افزود: این موضوع می‌تواند قالب پرهیز از تصدی‌گری‌ها این فضا را در اختیار کاربران قرار داد و سیاست‌های کلان را برای آنان ترسیم کرد.

وی ضمن تأکید بر تقویت نگاه‌های تخصصی در حوزه فضای مجازی، افزود: باید با ورود حرفه‌ای به موضوعات آموزشی در فضای مجازی، ضمن آشنایی با کنشگران، زمینه‌های کاربرد و اصول حاکم بر فضا‌ها و قالب‌های مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام بکائی با اشاره به لزوم توجه به اقتضائات و شرایط جوامع مختلف انسانی در آموزش‌های مجازی، گفت: در حضور مجازی کسی پیروز میدان است که بتواند ضمن جذب مخاطب، در تثبیت و نقش‌بندی محتوا‌های آموزشی در ذهن مخاطب و کاربر موفق‌تر باشد. در آموزش مجازی می‌توان مخاطبان فراوانی را از سراسر جهان پوشش داد.

مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) افزود: المصطفی(ص) برای موفقیت در آموزش مجازی باید استادان متخصص، ناظر به شرایط و اقتضائات این بستر تربیت کند. در فضای مجازی استادی می‌تواند سودمند عمل کند که بتواند سناریوی دقیق و جذاب برای کلاس درس مجازی را از پیش طراحی و اجرا کند.

وی برخورداری از تصویر و ترسیم درست از بازنمایی فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به‌درستی، گفتمان انضباطی و بهنجار برای دیگر فعالان این عرصه ایجاد کرد و به تولید و نشر اخلاق زیستی در فضای مجازی براساس آموزه‌های ناب اسلامی توجه ویژه‌ای اعمال کرد.

ایجاد گفتمان بهنجار و نشر اخلاق زیستی در فضای مجازی

استاد جامعةالمصطفی(ص) به الزامات آموزش مجازی در دنیا و الگو‌های موفق در این حوزه اشاره کرد و افزود: در دنیای کنونی به مقوله آموزش با نگاه اقتصادی نگریسته می‌شود که بازاریابی آموزش، از مهم‌ترین ارکان آن به شمار می‌رود.

مدیرکل دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) ادامه داد: جامعةالمصطفی(ص) برای موفقیت روزافزون باید ضمن توجه به اصول بازاریابی آموزش در فضای مجازی و بازتعریف آن، برنامه‌های دقیقی برای حفظ و نگهداری دانش‌پژوهان خود دنبال کرده، نگاه تخصصی به تمام فرایند‌های آموزش مجازی اعم از استاد، کارکنان و... داشته باشد.

حجت‌الاسلام بکائی ضمن تأکید بر تقویت روزافزون آموزش مجازی در جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: المصطفی(ص) می‌تواند به سمتی حرکت کند تا طلاب و دانش‌پژوهان پس از گذراندن ترم‌های مقدماتی در دانشگاه مجازی، برای آموزش‌های حضوری و تحصیلات تکمیلی پذیرش شوند و نباید از بستر‌های آموزش مجازی غافل بود.

انتهای پیام
captcha