کانون‌های فرهنگی به عنوان یک شبکه اجتماعی جریان‌ساز شناخته شوند
کد خبر: 3909467
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

کانون‌های فرهنگی به عنوان یک شبکه اجتماعی جریان‌ساز شناخته شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کانون‌های فرهنگی باید به عنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند و تنها به آموزش احکام و قرآن بسنده نکنند بلکه در حوزه تبلیغ اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و پاره‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، 18 تیرماه در نشست اعضای مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 122 کانون فرهنگی - تبلیغی در استان کردستان وجود دارد که تمام این کانون‌ها در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به نقش و جایگاه کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در جامعه اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات با اهتمام جدی برای ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی کانون‌های فرهنگی - تبلیغی استان یاریگر آن‌ها خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: امروزه بیشترین حوزه‌ای که همه در مورد آن بحث می‌کنند، حوزه فرهنگی است و ورود افراد غیرفرهنگی به این مقوله آشفتگی‌های فرهنگی زیادی ایجاد می‌کند.

وی بر لزوم داشتن اهداف اساسی برای کانون‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: رویکردها و اهداف کانون‌های فرهنگی باید متناسب با اقتضائات و فرهنگ این مردم تدوین شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه تعیین حوزه فعالیت کانون‌های فرهنگی - تبلیغی از مؤلفه‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اعلام کرد: آموزش‌های مختلف در کانون‌های فرهنگی از جمله زبان انگلیسی خارج از چارچوب رویکرد قانون‌های فرهنگی است.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی باید به عنوان یک شبکه اجتماعی فعال و جریان‌ساز شناخته شوند و تنها به آموزش احکام و قرآن بسنده نکنند بلکه در حوزه تبلیغ اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و پاره‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات جدید مجمع کانون‌های فرهنگی اعلام کرد: این مجمع می‌تواند با نگاه و رویکرد جدیدبه مسائل فرهنگی و اجتماعی بپردازد و در راستای اقتضائات و نیازهای جامعه تلاش کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شاهد برگزاری انتخابات سالم مجمع کانون‌های فرهنگی - تبلیغی استان باشیم چرا که این انتخابات می‌تواند تحول جدیدی در کارکرد کانون‌های فرهنگی ایجاد کند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست اعضای مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان به مشکلات کانون‌های فرهنگی استان پرداختند و خواستار حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از کانون‌های فرهنگی شدند.

انتهای پیام
captcha