زمینه‌های همکاری کمیته امداد تهران و مرکز مشاوره جهاددانشگاهی بررسی شد
کد خبر: 3909831
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

زمینه‌های همکاری کمیته امداد تهران و مرکز مشاوره جهاددانشگاهی بررسی شد

در نشستی مشترک با حضور سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرکل کمیته امداد استان تهران، زمینه‌های همکاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی و کمیته امداد تهران بررسی شد.

همکاری کمیته امداد استان تهران و مرکز مشاوره روانشناسی جهاد دانشگاهیبه گزارش ایکنا، ابولفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، امروز، 21 تیرماه، با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.

پرپنچی در این دیدار که محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، او را همراهی می‌کرد، با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین کمیته امداد و این سازمان اظهار کرد: ۸۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که این افراد نیاز به مشاوره‌های روانشناسی دارند.

وی ادامه داد: تعداد بسیار زیادی از افراد تحت پوشش نیز در آستانه کنکور هستند و سعی کردیم در بحث مشاوره برای آنان ورود پیدا کنیم. همچنین ضمن ورود به موضوع تأمین جهیزیه، به زوج‌های تحت پوشش نیز مشاوره‌های ازداوج ارائه می‌شود. در حال حاضر آسیب طلاق در میان زوج‌های تحت پوشش طلاق بسیار کمتر است.

پرپنچی در ادامه با اشاره به اقدامات واحد مشاوره کمیته امداد استان تهران، گفت: خدمات مشاوره فردی و گروهی از سال قبل با حضور مشاوران این نهاد در استان‌های سیل‌زده به ویژه در لرستان آغاز شده است.

وی افزود: دو گروه افراد، مخاطب مشاوره‌های ما هستند. نخست افراد در معرض آسیب و دوم افراد آسیب‌دیده که برای هر یک پروتکل‌های مداخله‌ای نوشته شده است. در زمینه پیشگیری از خودکشی نیز فعال شده و به غربالگری سلامت روان برای افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله پرداخته‌ایم. ضمن اینکه برای افرادی که غربالگری شده‌اند شناسنامه سلامت روان صادر شده است.
 
همکاری کمیته امداد استان تهران و مرکز مشاوره روانشناسی جهاد دانشگاهی

پرپنچی در این دیدار که با هدف امضای تفاهم‌نامه بین مرکز مشاوره و روان‌شناسی جهاددانشگاهی و کمیته امداد انجام شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی، طلاق، مهاجرت، بیکاری و کارآفرینی برای ما بسیار مهم است به همین دلیل سعی داریم با ارائه مشاوره به این موضوعات بپردازیم.
 
وی ادامه داد: تعدادی از زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که سرپرست یا همسر آن‌ها زندانی است؛ در برخی از این افراد مشاوره‌های عادی جواب نمی‌دهد، به همین دلیل برای این افراد باید از مباحث معنویت درمانی استفاده کنیم.

پرپنچی با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران افراد زمین‌گیر هستند و درآمدی جز کمک‌های مردمی ندارند، از رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان درخواست کرد تا زمینه همکاری و جذب کمک‌های مردم از طریق توانایی‌ها و امکانات این سازمان فراهم شود.

وی بیان کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا می‌تواند با انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی به ترویج کار خیر در دانشگاه‌های کشور بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، در ادامه تأکید کرد: مقرر شده است هر کاری که در کمیته امداد انجام می‌شود، یک پیوست فرهنگی داشته باشد. مشاوره‌های فرهنگی، گروهی و فردی می‌تواند به کاهش بسیاری از آسیب‌ها کمک کند. یکی از اقدماتی که باید انجام شود، شناخت درمانی آسیب‌دیدگان تحت پوشش است. ما نمی‌توانیم به افرادی وام اشتغال دهیم بدون اینکه به او مشاوره نداد، در واقع اگر این مشاوره به او داده می‌شود شاید این وامی که به او تعلق می‌گیرد زمینه ساز آسیب‌های دیگری بر او شود.

وی در پایان با اشاره به فقر نهفته در تهران گفت: هیچ نقطه‌ای مانند تهران محروم ندارد، امیدوارم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به ما کمک کند تا بتوانیم به محرومیت‌زدایی در این حوزه نیز بپردازیم.
انتهای پیام
captcha