بن‌بست‌های کشور ناشی از نبود شفافیت است / قوانین دست و پاگیر حذف می‌شود
کد خبر: 3911177
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

بن‌بست‌های کشور ناشی از نبود شفافیت است / قوانین دست و پاگیر حذف می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بن‌بست‌های کشور را ناشی از نبود شفافیت و سامانه‌های اطلاعاتی دقیق دانست و گفت: قوانین دست و پاگیر زیادی در کشور وجود دارد که نمایندگان آنها را پایش و بندهای زائد را حذف می‌کنند.

ین‌بست‌های کشور ناشی از نبود شفافیت است/ قوانین دست و پاگیر حذف می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ۲۸ تیرماه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در زمینه فضای مجازی ضعف‌های فراوانی داریم که باید حل شود و در کمیته ICT در کمیسیون صنایع و معادن و فراکسیون دانش‌بنیان پیگیر موضوع اقتصاد دیجیتال هستیم.

وی وجود سامانه‌های اطلاعاتی هوشمند در حوزه‌های مختلف همچون مسکن، خودرو و ارز و نیز شفافیت اطلاعات را ضروری دانست و گفت: در پیگیری حل مسائل در حوزه‌های مختلف همواره به یک بن بست می‌رسیم و این بن بست ناشی از عدم شفافیت و نبود بانک اطلاعاتی قوی است.

این مسئول تحقق دولت الکترونیک، مهار تورم در زنجیره تورم، ازدواج، مسکن، اشتغال، فضای مجازی و تقویت بعد نظارت را از جمله اولویت‌های مجلس خواند و افزود: همچنین مدیریت نظام بانکی و پولی از دیگر اولویت‌های مهم است؛ چراکه بالای ۹۰ درصد گردش مالی توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد که باید این پول‌ها هدفمند و در چرخه تولید برای ایجاد ارزش افزوده استفاده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای رونق اقتصادی در کشور باید عدم وابستگی به نفت را جدی بگیریم، عنوان کرد: آمریکا با تحریم‌های ظالمانه ما را به مسیری کشانده که باید از این وابستگی خارج شویم و در واقع یک توفیق اجباری در توجه به توانمندی‌های داخلی، تولید فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی، شکوفایی صنایع دانش‌بنیان و تولید ثروت و ارزش افزوده ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به آخر خط رسیده و در قرن آینده به پوچی می‌رسد، تصریح کرد: اگر در کشور دست به دست هم دهیم، با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم با اقدامات بنیادی و ریشه‌ای، افق بلندی پیش‌روی ما قرار گرفته و قرن آینده، قرن اسلام است. در موضوع قره‌باغ هم معتقدم این منطقه تکه‌ای از اسلام است و باید به آذربایجان بازگردد.

طاهری با تأکید بر حذف قوانین زائد خاطرنشان کرد: قوانین دست و پا گیر زیادی وجود دارد و بند و الحاقیه‌های مختلف پشت قوانین آمده است و یکی از برنامه‌های نمایندگان بررسی، پایش و حذف قانون‌های مازاد است تا کار برای سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

آب؛ چالش مهم استان زنجان

وی یکی از چالش‌های مهم استان را موضوع آب اعلام کرد و افزود: زنجان، استان پرآبی است ولی برخی روستاهای آن، آب ندارد. در غفلت ما آب پشت سد سفیدرود و دور از استفاده ما مانده و برنج‌کاران گیلانی از آن استفاده می‌کنند و با ادامه این روند تا چند سال آینده ممکن است آب آشامیدنی برای زنجان نداشته باشیم.

وی در مورد سیاست خارجی کشور نیز یادآور شد: چین در راهبرد سیاست خارجی خود، کشورهای دنیا را به ۵ لایه تقسیم کرده که تعامل با روسیه در لایه اول قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز در حلقه دوم بود. در سال ۹۴ چین تصمیم گرفت ایران را به لایه سوم انتقال دهد و این در حالی رخ داد که در زمان بحبوحه برجام، نگاه دولت به غرب بود.

طاهری ادامه داد: چینی‌ها افق ۴۰۰ میلیارد دلار را برای تبادل اقتصادی با ایران پیش‌بینی کرده و ظرفیت خوبی برای ۲ کشور بود، اما این موضوع، سال‌ها ابتر ماند و دولت یازدهم بیشتر به دنبال غرب بود و شرق را فراموش کرد. شعار ما نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است، اما با توسعه روابط در شرق عادلانه‌تر می‌توانیم کارها را پیش ببریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات جدی واحدهای تولیدی را مشکلات ارزی دانست و گفت: هجوم مردم برای خرید ارز، یکی از دلایل بالا رفتن نرخ‌ها است. از راهکارهایی که باید موضوع ارز را ساماندهی کرد این است که افرادی که ارز گرفته و کالاهای غیرضروری همچون غذای سگ وارد کردند، باید بررسی شود و راهکار دیگر برای ارز فیزیکی آن است که هر دلار پلاک و کد داشته باشد و با مشخص شدن مبدأ و مقصد خرید ارز و داشتن کد ملی افراد و با استفاده از ابزار مالیاتی جلوی گرانی را بگیریم.

انتهای پیام
captcha