تعرفه اینترنتی فعالان قرآنی چشم‌انتظار حمایت دولت
کد خبر: 3911421
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲

تعرفه اینترنتی فعالان قرآنی چشم‌انتظار حمایت دولت

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: جهت اختصاص تعرفه اینترنتی ارزان قیمت به فعالان قرآنی با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب هنوز جوابی از دولت نگرفتیم، اما امیدواریم شاهد اتفاقات خوب و متناسب با توان دولت باشیم.

حجت‌الاسلام موسی جامعی، معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح وضعیت آموزش مجازی قرآن در شرایط کرونایی گفت: بیماری کرونا تلنگری به فعالیت‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف وارد کرد؛ چراکه فعالیت‌ها بیشتر در جلسات و محافل حضوری خلاصه می‌شد که با شیوع بیماری دوره‌های آموزش حضوری برای مدتی تعطیل شد.

وی تقویت زیرساخت‌های فنی و دانش فضای مجازی در کشور را ضروری توصیف و بیان کرد: فضای مجازی در دنیای امروز حقیقت انکار ناپذیر است، پس از شیوع کرونا بلافاصله پیگیری‌هایی برای توسعه پهنه‌های اینترنتی انجام شد تا آموزش قرآن در این فضا جایگاه خود را پیدا کند.

جامعی تصریح کرد: پیش از انتشار بیماری کووید 19 مرکز رسانه و هنر سازمان دارالقرآن الکریم برای تقویت آموزش مجازی قرآن راه‌اندازی و با بروز بیماری برنامه‌ها با قدرت بیشتر و دقیق‌تر عملیاتی شد. در حال حاضر آموزش‌های مجازی در رشته‌های مفاهیم، تجوید، قرائت و حفظ  انجام می‌شود. کانال‌های مجازی محافل و جلسات قرآنی فعال هستند و مربیان می‌توانند با برقراری ارتباط با سازمان لینک عضویت را گرفته تا محتواها را در قالب کلیپ، موشن‌گرافی، سخن‌نگاشت و پوستر را در کانال برای مخاطب بارگذاری کرده و ارتباط را حفظ کنند.

وی از راه‌اندازی محافل مجازی قرآن خبر داد و با اشاره به استقبال مربیان و قرآن‌آموزان از اجرای طرح، اظهار کرد: در این طرح مربیان قرآن می‌توانند با استفاده از محتواهای در نظر گرفته شده از طریق کانال تلگرامی، اینستاگرام، گروه و یا سایت با مخاطب و اعضای جلسات ارتباط برقرار کنند. اجرای این طرح امکان بهره‌مندی از فضای مجازی در کنار دوره‌های حضوری پس از اتمام کرونا را نیز فراهم می‌سازد. در اجرای طرح 1500 مربی قرآن در ایتا و 1200 مربی در سایر کانال‌ها و اپلیکیشن‌ها عضو شدند، البته اعضای ما بیش از 3 هزار نفر است و تنها این افراد توانایی راه‌اندازی محافل مجازی قرآن را داشتند.

جامعی در خصوص فعالیت‌های مجازی حوزه آموزش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در بخش آموزش، فعالیت‌های مجازی ویژه‌ای برای مربیان ایجاد شده است تا نحوه برقراری ارتباط مجازی با قرآن‌آموزان را فراگیرند. هدف از اجرای طرح دیجیتالی و تلفنی استمرار آموزش حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق است.

وی در رابطه با فعالیت مرکز هنر و رسانه سازمان بیان کرد: در این مرکز برنامه‌هایی برای عموم مردم در شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت عنوان «ستاره باران» با شعار «هرخانه ایرانی، یک جلسه قرآن» تعریف شده است که در ماه مبارک رمضان با وجود برنامه‌های متنوع مورد استقبال قرار گرفت. طرح یاد شده در حال بررسی است تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

جامعی در خصوص گرانی تعرفه‌های اینترنتی هم اظهار کرد: شهرهای بزرگ جهت بهره‌مندی از اینترنت با مشکل کمتری مواجه هستند، عمده مشکل در روستاها و مناطق صعب‌العبور است. شیوع کرونا و کسادی بازار فشارهای اقتصادی بر مردم وارد کرد؛ بنابراین سازمان دارالقرآن جهت اختصاص تعرفه اینترنتی ارزان قیمت به فعالان قرآنی با دولت صحبت‌هایی کرد، اما هنوز جوابی نگرفتیم و امیدواریم شاهد اتفاقات مفید و متناسب با توان دولت باشیم.

وی در مقایسه فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی تصریح کرد: قابلیت‌های تعریف شده در شبکه‌های خارجی همچون واتساپ پایین است و از همه مهمتر این اَپ‌ها امنیت کافی ندارند؛ ازاین رو حداکثر توان فعالیت در شبکه‌های فارسی همچون ایتا است، اما برای آن دسته از مخاطبان که از فضای اجتماعی تلگرام و اینستا استفاده می‌کنند نیز کانالی راه‌اندازی شده است و از سوی دیگر تلگرام به دلیل بین‌المللی بودن می‌تواند تغییر رویکردی را نسبت به آموزه‌های دینی در جوامع اسلامی و غیر اسلامی ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha