جهاددانشگاهی؛ تجلی علم توأم با تعهد
کد خبر: 3911566
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

جهاددانشگاهی؛ تجلی علم توأم با تعهد

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جهاددانشگاهی در شناسایی و رفع نیازهای جامعه بسیار تأثیرگذار عمل کرده و علم توأم با تعهد و ایمان را به منصه ظهور رسانده است.

جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی علم توام با تعهد و ایمان را به منصه ظهور رسانده است/عکس نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد انقلابی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در شناسایی و رفع  نیازهای جامعه دارد، اظهار کرد: این مجموعه به‌عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی‌ ـ دانشگاهی به وسیله ارتباطاتی که با مردم، صنعتگران و بخش‌های تولیدی دارد می‌تواند نیاز آن‌ها را شناسایی کرده و در صدد رفع آن نیازها با توجه به تجربه و توان خود برآید و به پیشرفت جامعه در تمام ابعاد کمک قابل توجهی کند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی به خوبی توانسته علم توأم با تعهد و ایمان را به منصه ظهور برساند، افزود: این نهاد در سطح استانی دستاوردهای چشمگیر و ارزشمندی در حوزه دستیابی به فناوری‌های علمی و پژوهشی، ارائه خدمات متنوع آموزشی و کار موثر در حوزه فرهنگی داشته است که نشان از پویایی و تأثیرگذاری این نهاد در سطح استان دارد. جهاددانشگاهی با توجه به سبقه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه و فرهنگی خود پتانسیل بالایی در قبول مسئولیت‌های بزرگ کشور دارد و دستگاه‌های اجرایی باید از نقش موثر این نهاد در ایجاد تحول اساسی در توسعه کشور بهره‌مند شوند.

شبستری سلول‌های بنیادی را یکی از دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی بیان کرد و افزود: امروزه از این دستاورد برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود و دست‌یابی به این علم درهای جدید و شگرفی در علم به سوی انسان گشوده است.

وی با اشاره به اینکه جهادی بودن این نهاد انقلابی یکی از شاخصه های متمایز کننده آن است، تصریح کرد: امروزه کشور نیازمند کارهای جهادی بوده و فعالیت‌های جهادگونه این نهاد را از بعضی از نهادهای دیگر متمایز کند.

شبستری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند با توجه به ظرفیت بالای خود اقتصاد مقاومتی، جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در اولویت ماموریت‌های خود قرار دهد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند بازوی مهمی برای کمک به دولت، ارگان‌های ذی‌ربط و مردم باشد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال و در جهت پیشرفت و ترقی سرزمین اسلامی ایران باشد.

وی وجود اخلاص، تداوم و حفظ روحیه جهادی نیروهای این نهاد برخواسته از انقلاب را عاملی در جهت رشد و شکوفایی بیشتر این مجموعه دانست و گفت: در عرصه علوم انسانی شاید بهتر باشد که جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خود را بیش از پیش افزایش دهد و از ظرفیت حوزه‌های علمیه هم در این راستا استفاده شود.

شبستری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای جهاددانشگاهی تصریح کرد: امید است این نهاد ارزشمندی که تاکنون خدمات فراوانی را تا امروز انجام داده در مسیر پویایی و خدمات هرچه بیشتر به اسلام و انقلاب حرکت کند.

انتهای پیام
captcha