۳ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند
کد خبر: 3911839
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
شیرانی اعلام کرد:

۳ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال‌وبختیاری حدود ۳ هزار و ۳۸ بیمار به این ویروس مبتلا و از این تعداد حدود ۲ هزار و ۷۴۹ بیمار در مراکز بهداشتی درمانی بستری شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۳۱ تیرماه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان از ۱۸ هزار نفر نمونه‌گیری شده است، اظهار کرد: آمار ابتلا در این استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اما در حال حاضر شیوع این ویروس نسبت به روزها و ماه‌های اول روند صعودی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان حدود ۳ هزار و ۳۸ بیمار به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۷۴۹ بیمار در مراکز بهداشتی درمانی بستری و نزدیک به ۸۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در بیماران سرپایی با شیب تند در حال افزایش است، گفت: طبق رفتار  ویروس کرونا، هرچه افراد دیرتر به این ویروس مبتلا شوند، این ویروس ضعیف‌تر و سیستم بهداشتی و درمانی به روش‌های درمانی و پیشگیری مجهزتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در استان در هفته سوم تیرماه کاهشی بود، یادآور شد: اما این عدد در هفته چهارم تیرماه مجددا روند افزایشی داشت و طی ۲ روز گذشته روند کاهشی بوده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ویروس کرونا داروی اختصاصی ندارد، تأکید کرد: روش‌های درمانی در چهارمحال و بختیاری همانند سایر استان‌ها است و نباید اجازه دهیم بیماران سرپایی به مرحله بحرانی برسند.

میانگین استفاده از ماسک در ادارات؛ حدود ۸۵ درصد

در ادامه، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۴ تیم نظارتی ۳ نفره در چهارمحال و بختیاری بر اجرای ۱۰۳ پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۹۸۵ مورد بازدید توسط تیم‌های نظارتی از ادارات، اصناف و واحدهای تولیدی انجام شده است، عنوان کرد: ۳۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۲۲ واحد نیز در همین راستا پلمب شد.

جزایری یادآور شد: میانگین استفاده از ماسک در ادارات حدود ۸۵ درصد است، بیش‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در رستوران‌ها و کمترین میزان در مطلب‌های پزشکان است.

کادر درمان خسته شده‌اند

همچنین فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ویروس کرونا رفتار هوشمندانه و متفاوتی دارد، اظهار کرد: بنابراین تصمیمات سیستم بهداشتی و درمانی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در برهه‌های مختلف متفاوت بود.

وی با بیان اینکه وضعیت ما در مقابله با ویروس کرونا شکننده است، خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با این ویروس در چهارمحال و بختیاری به مرحله بحران رسیدیم اما اجازه ندادیم بحران جدی و از کنترل خارج شود.

رحمانی با اشاره به اینکه راه‌اندازی یک تخت آی‌ سی یو حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد، بیان کرد: تجهیزات و نیروی انسانی ما محدود است، کادر درمان خسته شده‌اند و ما نیازمند نیروی انسانی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۱۴۳ نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: ابتلا شدن هر یک از کادر درمان موجب می‌شود این فرد به مدت ۱۴ روز در محل  کار حاضر نشود و فشار مضاعفی بر سایر نیروها وارد شود.

وی در پایان گفت: نیاز است تدابیری برای افزایش روحیه در بین کادر درمان مانند اعطای تسهیلات بانکی، بخشودگی جرایم و مرخصی تشویقی اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha