جهاددانشگاهی در کنار علم به مهارت آموزی می پردازد
کد خبر: 3911926
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

جهاددانشگاهی در کنار علم به مهارت آموزی می پردازد

نماینده شفت و فومن در مجلس گفت: دانش و مهارت باید همزمان رشد کند تا بتواند نیازها را برآورده نماید لذا جهاددانشگاهی در کنار علم، به مهارت آموزی هم می‌پردازد که این می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های مختلف عملکرد موفقی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت‌های جهاددانشگاهی مبنی بر پژوهش و تحقیقات بوده و اثرات ماندگاری دارد، افزود: متاسفانه خروجی دانشگاه‌های ما به گونه‌ای نیست که نیاز جامعه را تامین کند لذا امروز دانشگاه‌های ما نیازمند مهارت‌آموزی هستند که این ظرفیت در جهاددانشگاهی وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دانش و مهارت باید همزمان رشد کند تا بتواند نیازها را برآورده نماید لذا جهاددانشگاهی در کنار علم، به مهارت آموزی هم می‌پردازد که این می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

بهروزی فر بیان کرد: نگاهی که امروزه در ارتباط با جهادانشگاهی وجود داشته متاسفانه بیشتر این نهاد را تضعیف کرده، در حالی که با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی نگاه‌ها به این نهاد باید تقویتی و حمایتی باشد، زیرا با پتاسیل‌هایی که دارد می‌تواند پل ارتباطی بین پژوهشگران و سرمایه گذاران باشد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با تقویت جهاددانشگاهی خروجی کاربردی کردن علم و مهارت‌ها را در جامعه مشاهده کنیم، گفت: دولت باید در جهت توسعه متوازن در سطح کشور، سهمی برای جهاددانشگاهی قائل شود. بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید از ظرفیت گروه‌های جهادی مختلف در کشور استفاده شود و لذا با وجود این ظرفیت در جهاددانشگاهی دولت باید نگاهی حمایتی به جهاددانشگاهی داشته باشد.

نماینده شفت و فومن در مجلس اضافه کرد: در ارتباط با توسعه متوازن باید سهمی را برای جهاددانشگاهی قائل شد. در جهاددانشگاهی و گروه‌های جهادی جوانان بسیار متعهد، انقلابی، ولایتمدار، فعال و همراه با دانش و مهارت داریم که با وجود چنین ظرفیتی می‌تواند نقش موثری در توسعه متوازن کشور ایفا کند.

انتهای پیام
captcha