نقش جهاددانشگاهی در پویایی اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3913307
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

نقش جهاددانشگاهی در پویایی اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی موجود در کردستان به پویایی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کمک کند.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تقدیر از فعالیت‌های 40 ساله جهاددانشگاهی در کشور اظهار کرد: عملکرد و اقدامات جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف از جمله تربیت نیروهای جوان به ویژه دانشجویان در مدت فعالیت این نهاد انقلابی بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با بیش از ۱۰۰ واحد مستقر در سطح کشور، خدمات و فعالیت‌های زیادی را برای پیشرفت و توسعه پایدار انقلاب اسلامی انجام داده است. این نهاد در شناسایی و رفع نیاز در بخش‌های مختلفی چون بخش آموزش، صنعت، کشاورزی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و علوم انسانی همواره یک نهاد پیشرو بوده است.

فتحی با اشاره به اینکه مدیران دولتی باید به گسترش فعالیت‌ها و پیشبرد اهداف و استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، نگاه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت و پتانسیل لازم برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور را دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده لازم را برد.

وی با تأکید بر نیاز به برنامه‌ریزی لازم در حوزه پژوهش بیان کرد: جهاددانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌تواند بخشی از خلأهای حوزه پژوهشی کشور را پوشش دهد. کردستان ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه علمی و آموزشی دارد و ضروری است که با ساماندهی و استفاده از نیروهای انقلابی و توانمند به مسیر توسعه استان شتاب دهیم. با توجه به همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه کردستان با اقلیم کردستان عراق، جهاددانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت به خوبی برای رونق علمی و اقتصادی استان استفاده کند.

فتحی با بیان اینکه آمار بیکاری و درآمد سرانه کردستان متناسب با ظرفیت‌های فراوان استان نیست، اعلام کرد: در این استان نوپذیری و نوگرایی خوبی وجود دارد و از طرح‌های جدید به خوبی استقبال می‌شود که امیدواریم با حمایت از طرح‌های جهاد دانشگاهی شاهد تحول در اقتصاد استان باشیم.

وی در پایان نگاه مجلس یازدهم را به حوزه دانشگاهی کشور ویژه و راهبردی بیان کرد و یادآور شد: وجود نیروهای جوان و نخبه دانشگاهی در بدنه مجلس یازدهم می‌تواند به رشد بیش از پیش حوزه علمی کشور و تدوین قوانین تسهیلگر در این حوزه کمک کند.

انتهای پیام
captcha