جهاددانشگاهی صدقه جاریه نظام جمهوری اسلامی در امر پژوهش
کد خبر: 3913876
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

جهاددانشگاهی صدقه جاریه نظام جمهوری اسلامی در امر پژوهش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری، صدقه جاریه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جهاددانشگاهی صدقه جاریه نظام جمهوری اسلامی در امر پژوهشبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شنبه ۱۱ مردادماه در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل، ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است که با ارائه خدمات مختلف بویژه در حوزه سلامت باروری نقش مهمی ایفا کرده است.
وی از ایجاد مرکز درمان ناباروری و اقدامات انجام یافته در تامین نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز توسط جهادانشگاهی در استان اردبیل قدردانی و تصریح کرد: نیاز‌های مختلف جامعه و کشور به همت این نهاد انقلابی و با ارائه برنامه‌های عملیاتی برطرف شده و در حال حاضر به سمت فتح قله‌های پیشرفت حرکت می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی در انجام رسالت فرهنگی خود نیز به خوبی عمل کرده است، یادآور شد: این نهاد به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی توانسته از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و معتمدین شهری برای تحقق اهداف فرهنگی استان بهره‌مند شود.
اسحاقی، اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه سلامت و درمان ناباروری در کشور را ارزشمند و قابل تحسین عنوان و تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی کارآمد و مورد اعتماد در کشور و استان و همت این نهاد در انجام ماموریت‌های استانی نتایج قابل ملموسی داشته است.
وی با بیان اینکه ورود جهاددانشگاهی به حوزه گردشگری سلامت زمینه موفقیت و توسعه استان را رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: نتایج عملکرد و فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در استان بسیار مطلوب است و توانسته بسیاری از مشکلات و مسائل زوجین را برطرف سازد.

برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی در مسیر توسعه استان
در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی قدردانی و اظهار کرد: ماموریت‌های جهادانشگاهی استان اردبیل با توجه به خلاء‌ها و در مسیر توسعه استان برنامه‌ریزی شده است.
مهران اوچی اردبیلی فعالیت در زمینه سلامت باروری و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر‌های مناسب جهت تسهیل درمان زوج‌های نابارور در استان را امری ضروری و از اولویت‌های فعالیت این نهاد برشمرد و افزود: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان، این نهاد با بهره مندی از ظرفیت متخصصان دوره دیده پژوهشگاه رویان و استفاده از تجهیزات روز اقدام به رفع مشکل زوجین نابارور نموده و این امر زمینه ورود این نهاد به حوزه گردشگری سلامت و ساماندهی آن فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی‌های انجام گرفته، نتایج عملکرد و میزان موفقیت استفاده از روش‌های کمک باروری مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل مطابق با پروتکل‌های جهانی و کشوری است، یادور شد: این مرکز برای درمان زوجین نابارور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پیوسته در مسیر ایجاد امید به زندگی گام خواهد برداشت.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از یک هزار و ۵۰۰ زوج در این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال دانش فنی پژوهشگاه رویان به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل منجر به رفع دغدغه‌های استانی در این حوزه شده است.
اوچی اردبیلی یادآور شد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی با دو اتاق عمل، کلینیک تخصصی مردان و زنان، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، جنین‌شناسی و ژنتیک، بخش جراحی محدود و سرپایی، مراکز مشاوره ژنتیک، مامایی، تغذیه و روانشناسی جزو ظرفیت‌های استان برای ارتقاء بخش سلامت استان محسوب می‌شود و توسعه فضای فیزیکی این مرکز می‌تواند به ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه‌کنندگان منجر شود.
گفتنی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و درجریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha