جهاد دانشگاهی استان قم توانست علم را به فناوری نوین مبدل کند
کد خبر: 3914330
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
40 سال با جهاددانشگاهی/

جهاد دانشگاهی استان قم توانست علم را به فناوری نوین مبدل کند

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان قم توانست علم را به فناوری نوین مبدل کند، گفت: قرار دادن تحقیق و توسعه به عنوان مبنای درآمد زایی و رشد در جامعه یکی از ویژگی‌های مثبت جهاد دانشگاهی استان قم در سطح کشور است.

جهاد دانشگاهی استان قم توانست علم را به فناوری نوین مبدل کندجلال رضایی‌نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: طی بازدید از عملکردهای جهاد می‌توان به این نتیجه رسید که در حوزه علم و صنعت، علوم پزشکی و همچنین در حوزه‌ درمان ناباروری بسیار جهاد فعال، خوب و کاملی بوده است.
وی در ادامه گفت: تلاش‌ها و زحمات جهاد دانشگاهی استان قم موجب شده که اتباع و مخاطب‌های خارجی زیادی به سمت آن جذب شوند و از خدمات رسانی جهاد استقبال خوبی داشته باشند.
رضایی نور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از مفاخر کشور است، بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در حوزه صنایع دارم و با در نظر گرفتن مشکلاتی که کشور در حوزه تولید درگیر آن است، می‌توان گفت بیشتر مشاغلی که در سطح جامعه داریم برگرفته از تولید است.
وی در ادامه با بیان این که بر همین اساس می‌توان یکی از ویژگی‌های بارز جهاد دانشگاهی را فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه دانست، گفت: در همین راستا پیشرفت‌هایی که توسط جهاد دانشگاهی استان قم حاصل شده مایه افتخار و مسرت است.
وی ضمن تاکید بر فعالیت جهاد دانشگاهی استان قم در بخش تحقیق و توسعه تصریح کرد: جهاد خیلی خوب توانست علم را به فناوری نزدیک کند و در حوزه یا همان تحقیق و توسعه افرادی را در بخش جهاد دانشگاهی مشغول کند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: اگر تحقیق و توسعه را مبنا و پایه تولید و ارائه خدمت در نظر بگیریم، می‌توان گفت که این بخش یک ضرورت و یک نقطه کلیدی برای کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور ما و در بخش بودجه دستگاه‌ها به این حوزه آنچنان که باید بها داده نمی‌شد، جهاد دانشگاهی با قرار دادن  تحقیق و توسعه به عنوان مبنای ارزش افزوده، درآمد زایی، رشد و توسعه یک جامعه، توانست با وجود دشواری‌ها، بسیار خوب و مثبت در سطح کشور ظاهر شود.
رضایی‌نور در خصوص ارتباط دانشگاه صنعتی قم با جهاد دانشگاهی عنوان کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه صنعتی قم به من واگذار شد، از اولین اقدامات برگزاری جلساتی با جهاد دانشگاهی استان بود که در طی این جلسات مکانی در دانشگاه صنعتی قم به جهاد تخصیص داده شد.
وی افزود: بسیار مفتخرم که این تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و جهاد دانشگاهی استان منعقد شد و هنوز هم جاری و دایر است.
انتهای پیام
captcha