کلام مقام معظم رهبری؛ مبنای عزاداری‌ها در محرم
کد خبر: 3916534
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
امام جمعه موقت شهرستان پردیس بیان کرد:

کلام مقام معظم رهبری؛ مبنای عزاداری‌ها در محرم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌تبار در آستانه ایام محرم و برپایی مراسم عزاداری، گفت: مبنای عزاداری‌ها در محرم کلام مقام معظم رهبری است که به صراحت گفتند عزادارای‌ها تعطیل‌بردار نیست اما با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی برپا شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌تبار، امام جمعه موقت شهرستان پردیس، ۲۴ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد الغدیر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: شاهد امروز ما همان حاکم فرداست و بر همه امور ما واقف است و باید مراقب اعمال و افکارمان باشیم.

وی با اشاره به سالروز واقعه تاریخی و ارزشمند روز مباهله پیامبر(ص) با بزرگان مسیحی نجران، افزود: اسلام دین سؤال و گفت‌و‌گو است و پیامبرش هم اهل گفت‌وگو است؛ همان‌طور که در  واقعه مباهله پیامبر(ص) رو به مسیحیان نجرانی می‌گوید جایی جمع می‌شویم و به خدا تضرع می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم حقیقت را روشن کند و آنکه باطل است رسوا و نفرین شود و خدا قضاوت کند چه کسی بر حق و چه کسی باطل است. وقتی مسیحیان دیدند پیامبر(ص) با خانواده خود حضور یافتند و گفتند با اینها اگر مباهله کنیم چیزی جز خسران نیست و به جای آن مصالحه کردند.

امام جمعه موقت شهرستان پردیس همچنین با نزدیک شدن ایام محرم و برپایی مراسم عزاداری، گفت: مبنای عزاداری‌ها در محرم کلام مقام معظم رهبری است که به صراحت گفتند عزادارای‌ها تعطیل‌بردار نیست اما با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی برپا شود.

حسینی‌تبار افزود: نظارت بر دسته‌های عزاداری ایام محرم بر عهده اداره تبلیغات است و مراسم چه در فضای باز و چه در فضای بسته برگزار شود، فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

وی ضمن تأکید بر عدم پذیرایی در مراسم عزاداری مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها از مردم خواست نذرهای خود را امسال مانند ماه مبارک رمضان در قالب مواد خشک میان مردم نیازمند که در این شرایط سخت اقتصادی آسیب دیدند، توزیع کنند.

یادآور می شود، مراسم نماز جمعه امروز شهرستان پردیس با اجرای گروه سرود نوجوانان مسجد حضرت ابالفضل(ع) بومهن در وصف امام مهربانی، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همراه بود.

نسا نژاد زارع

انتهای پیام
captcha