تشریح فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3923179
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

تشریح فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین در صفحات معارفی رسانه‌ها

تشریح فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین در سال 99 از جمله مهم‌ترین رویدادهای امروز بوده که صفحات معارفی رسانه‌ها به بازنشر آن پرداخته‌اند.

تشریح فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 25 شهریورماه بیش از هر خبر دیگری به مخابره گزارش نشست خبری رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین پرداخته‌اند. خبرگزاری فارس از تجهیز بیمارستانی در شهرستان راسک خبر داده و تسنیم نیز گفت‌وگویی با یک پژوهشگر دینی در مورد اقتصاد دینی انجام داده است.
ایسنا از نشست خبری رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین گزارشی مخابره کرده است و ایرنا نیز گزارشی از وضعیت سلامتی حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» انتشار داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان با یکی از مدرسان و پژوهشگران دینی، گفت‌وگویی با موضوع مقابله با تزویر و ریا انجام داده است و خبرگزاری مهر نیز یادداشتی از عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مورد سلامت معنوی منتشر کرده است.
خبرگزاری کتاب ایران نیز از انتشار فایل صوتی کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» خبر داده و خبرگزاری میزان به انتخاب مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 25 شهریورماه، تلاوت ترتیل صفحه ۴۸۳ قرآن کریم شامل آیات ۱ تا ۱۰ سوره مبارکه شوری با صدای مرحوم منشاوی را بارگذاری کرده است.
این خبرگزاری همچنین در بین خبرهای امروز خود گزارشی از یک بیمارستان که به همت آستان قدس رضوی در منطقه محروم و کم‌برخوردار «راسک» سیستان و بلوچستان تجهیز شده، منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «این بیمارستان که بیمارستان ولایت نام دارد در شهرستان راسک قرار دارد که به دلیل کمبود امکانات مختلف نظیر دستگاه‌ها و تجهیزات و حتی تخت معمولی و تخت مراقبت‌های ویژه نمی‌توانست خدمات مطلوبی به مردم بدهد زیرا به دلیل عدم وجود تجهیزات کافی بسیاری از بیماران به بیمارستان‌های ایرانشهر، چابهار یا زاهدان اعزام می‌شدند که با اختصاص این تجهیزات به بیمارستان ولایت نیاز عمده مردم این شهرستان ها مرتفع شد».

تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز در بین خبرهای امروز خود گفت‌وگویی با آیت‌الله «حسن ممدوحی»، پژوهشگر دینی با موضوع جایگاه و ضرورت آشنایی با احکام اسلامی در زمینه اقتصادی انجام داده است. این پژوهشگر حوزه دینی در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرده است: «اقتصاد اسلامی همان طور که به موضوع کسب درآمد و روزی توجه دارد، به مسائل مربوط به مصرف نیز پرداخته است. احکامی که در زمینه پرهیز از اسراف در آموزه‌های دینی وجود دارد نمونه‌ای از توجه خاص دین اسلام به آداب مصرف در زیرمجموعه اقتصاد است. اینکه اما رضا علیه السلام تأکید فرموده‌اند که «خداوند اسراف‌کاران را دوست ندارد.» و در مورد نحوه استفاده از نعمت‌های الهی بارها هشدار داده‌اند نشان از اهمیت آداب اقتصادی و تربیت مصرف‌کنندگان دارد».
تسنیم همچنین از نشست خبری رئیس کمیته فرهنگی اربعین که صبح امروز برگزار شده، گزارشی با تیتر «یکی از ویژه‌برنامه‌های امسال «بازنمای راهپیمایی اربعین» در محله عباس‌آباد تهران است؛ در این برنامه، موکب‌های اربعین با حضور موکب‌داران بازنمایی می‌شود» منتشر کرده است.
«نوحه‌خوانی پورکاوه کنار مزار حاج قاسم سلیمانی + فیلم»،‌ «رایة‌الرضایی‌ها ۸ شب روضه می‌گیرند»، «با کاروان حسینی تا اربعین| سرنوشت یحیی(ع) دوباره تکرار شد» و «رساله حقوق امام سجاد (ع) | ۷ وظیفه‌ای که در برابر اعضاء و جوارح خود داریم» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

ایرنا
تنها مطلب خبری منتشر شده در صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبری از حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» و وضعیت وی پس از ابتلا به کرونا اختصاص یافته است. روز گذشته شایعاتی درباره وضعیت بیماری این استاد اخلاق منتشر شد که پایگاه اطلاع‌رسانی حسین انصاریان اعلام کرد: «با توجه به پیگیری‌های مکرر دوستداران اهل‌بیت نسبت وضعیت حال حضرت استاد انصاریان به اطلاع می‌رساند با عنایت الهی و دعای مومنین روند درمانی مناسب و حال عمومی استاد رو به بهبود است. چهار روز پیش بیماری این خطیب و نویسنده به دلیل ضعف و مشکل تنفسی، کرونا تشخیص داده شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد».
ایرنا همچنین از برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با موضوع قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. این نشست درفصل زمستان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران از نشست خبری رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کزارشی مخابره کرده است. حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین حسینی، گفته است: «برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های مختلف نظیر مداحی، سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شود. ۷۰ نهاد مردمی و دولتی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اربعین حسینی مشارکت دارند. برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال در بخش‌های مختلف قرآنی، تبلیغی، هنری و بین‌الملل و بانوان برگزار خواهیم کرد. همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی برگزار می‌شود. بازنمایی موکب‌ها، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان و پویش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز خواهیم داشت».
خبر دیگر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران به برگزاری دور هفتم گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و کلیسای کاتولیک فیلیپین با عنوان «نقش دین در سلامت انسان» اختصاص یافته است. این نشست ۷ مهرماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ به صورت وبینار، برگزار می‌شود.
ایسنا همچنین اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین را با تیتر «عزیمت زوار به عراق در ایام ماه صفر امکان پذیر نیست» منتشر کرده است. در این بیانیه به شرایط و دستورالعمل‌هایی که عزاداران حسینی در ایام اربعین باید رعایت کنند اشاره شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوذر گودرزی» مدرس و پژوهشگر دینی، با موضوع مقابله با تزویر و ریا انجام داده است. این مدرس و پژوهشگر دینی در بخشی از گفت‌وگوی خود به رمز ماندگاری واقعه کربلا در دل تاریخ اشاره کرده و گفته است: «تمام شهدای کربلا با امام اتحاد نفسی و ذاتی پیدا کردند که این همان رمز ماندگاری کربلا است. به این معنا که امام حسین پیروان و یاران خویش را از طریق نفس و باطن حرکت داد نه صرفاً به وسیله چند عمل ظاهری مانند نماز، روزه و عبادات. عبادت‌های ظاهری زمانی جان دارد که ما باطن و نفس خود را به امام بسپاریم لذا در تاریخ این انحصار فقط در واقعه کربلا است».
انتشار حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع نشانه‌های حسود از دیگر مطالب خبری منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان در روز 25 شهریورماه و تا زمان تهیه این گزارش بوده است.

مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالفضل ساجدی» عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مورد سلامت معنوی و پیشتازی اسلام بر غرب در طرح سلامت معنوی منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «رویکرد اسلامی در باب معنویت همسو با نظام معرفتی اسلام و هستی‌شناسی توحیدی طراحی شده است. بنا بر جهان‌بینی اسلامی، هستی و جهان از دو لایه تشکیل‌شده است؛ لایه‌ای ظاهری که آشکار است و انسان‌ها با ابزارهای ادراکی معمولی بدان دسترسی دارند؛ لایه‌ای باطنی که پنهان و خارج از دسترس همگانی است و انسان برای فهم آن به ابزارهای فراتر از مشاعر حسی نیاز دارد. لایه اول هستی را «جهان ظاهر»، «دنیا»، «عالم ماده» و «جهان ملک» نام گذارده‌اند و به لایه دوم «جهان غیب»، «ماورا»، «عالم معنا» یا «جهان ملکوت» خطاب نموده‌اند».

ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار فایل صوتی کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» در فضای مجازی خبر داده است. این کتاب درباره زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در هشت فصل، نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد محمدیان» با مشارکت انتشارات و پخش کتاب مقدس و انتشارات معارف منتشر شده است. ««معنا در تاریخ» بار دیگر خواندنی شد»، «همایش «سهروردی و احیا حکمت فهلوی» برگزار می‌شود»،‌ «کرسی ترویجی خوانشی نو از مدرسه نوافلاطونی برگزار می‌شود»، «اولویت‌بندی اخلاقیات مهمترین موضوع مغفول کتب شیعی است»، «لحظه به لحظه با دهخدا در روزهای مبارزه و تبعید»، « تشکیل و انباشت سرمایه به روایت لاخمان»، «علوم اجتماعی و انسانی در ایران مقفل است/ موسسات سندروم قفسه دارند» و «محافظه‌کاری یا برخوردهای سلیقه‌ای؟/ خاطراتی که می‌فروشند» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب است.

میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه دو مطلب خبری منتشر کرده است. در یکی از این خبرها به انتخاب مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره شده است.
خبر دیگر روز 25 شهریورماه خبرگزاری میزان به تجهیز بیمارستان ولایت شهرستان «راسک» در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است. این بیمارستان به همت بنیاد کرامت رضوی تجهیز شده است.

انتهای پیام
captcha